Gå til innhold

RYKTE: - Microsofts skal lansere kraftig Surface-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter naturligvis for "pro"-modellen, som dere har hørt meg si i det kjedsommelige :-B

 

 

Synes Microsoft skulle gitt ett hint her. Sitter å lurer på å gå for 950xl, men vil ikke om det kommer en premium telefon om noen straks er..

 

"Den nye mobilen skal visstnok lanseres en gang i løpet av andre halvdel av 2016", hetes det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Ser ikke helt for meg hvordan vi skal unngå store telefoner. En blåtann headset er vel fortsatt et alternativ. Jeg er 48 år, og øynene mine er ikke slik de var da jeg var 20 år. Setter pris på min note 4 telefon. Akkurat passe stor, men ekstremt stilfullt og vakkert er det nødvendigvis ikke, men det bryr jeg med lite om.

Lenke til kommentar

 

Vær så snill å ikke prøv å gjør "brettmobil" til en ting.

Hva mener du med det? At note'en min er for stor? Det synes ikke jeg :-)

 

 

Har selv en Lumia 1520 som jeg er meget glad i, så nei har ingenting med størrelsen å gjøre. Bare det at jeg ikke liker denne fornorskingen av allerede etablerte ord og uttrykk. Og på toppen av dette mener jeg at det ikke er noen grunn til å kalle en 5.5" telefon for "phablet"/"brettmobil" i utgangspunktet. Det er en 5,5" mobiltelefon og det er alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble Intel sine Atom CPUer kraftige?

 

Er tek klar over at intel subsidierer salg av Atom CPUer? Intel taper masse penger på det.

 

De er ikke svake, men når ikke helt opp til sine ARM brødre, og selv om det kommer en ny, så har vi snart ca 4 nye ARM CPUer rett rundt hjørnet og. De blir nok og bedre enn det vi har i dag.

Lenke til kommentar

Når ble Intel sine Atom CPUer kraftige?

 

Er tek klar over at intel subsidierer salg av Atom CPUer? Intel taper masse penger på det.

 

De er ikke svake, men når ikke helt opp til sine ARM brødre, og selv om det kommer en ny, så har vi snart ca 4 nye ARM CPUer rett rundt hjørnet og. De blir nok og bedre enn det vi har i dag.

 

Det snakkes om at intel og MS jobber med nytt chipset spesielt for formålet samt en ny versjon av prosessoren. Men ja, den vil trolig komme noe dårligere ut på ytelsestester. På en annen side har den mange andre svært viktige fordeler for de som vurderer en mobil i dette segmentet, funksjoner man ikke kan oppnå på ARM.
Lenke til kommentar

Ok, så det blir ikke samme OS som Surface Pro?

 

Det er samme OS, men det vil trolig skalere etter skjermtype/størrelse og oppløsning slik at visningen på mobilen vil være den mer hensiktsmessige W10m varianten. Hvordan den vil se ut tilkoblet en større skjerm vil tiden vise. Kanskje blir det nøyaktig som på PC, men for alt vi vet kan det være opplevelsen blir mye lik den vi i dag har på L950, bare at den støtter x86 applikasjoner.
Lenke til kommentar

Det snakkes om at intel og MS jobber med nytt chipset spesielt for formålet samt en ny versjon av prosessoren. Men ja, den vil trolig komme noe dårligere ut på ytelsestester. På en annen side har den mange andre svært viktige fordeler for de som vurderer en mobil i dette segmentet, funksjoner man ikke kan oppnå på ARM.

 

Jeg er fult klar over fordelene med å ha en x86 baser CPU i en mobil. Jeg bare påpeker at artikkelens overskrift er helt feil. Poenget er ikke at den kommer til å bli kraftig, poenget er at den har mange flere muligheter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...