Gå til innhold

Nå vil de lage Psychonauts 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med å bruke folkefinansiering er jo for å teste markedet, og se om det faktisk er en genuin interesse for å lage disse spillene. Forstår meget godt hvorfor de bruker denne modellen, og har ingen problemer med det, da det betyr at vi får spill som antagelig aldri hadde blitt noe av uten denne muligheten – ref nye Amplitude, Shenmue 3 og nå Psychonauts 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De må gjerne få prøve, men jeg er tilbakeholden av følgende grunner:

- Tim Schafer lager gjerne orginale spill, men hvor stort marked har de?

- Siden de skal lage en oppfølger så bør de sørge for å være nyskapende nok, dette er spesielt viktig for eventyrspill. Hvis dette er bare et forsøk på å melke populariteten til forrige spill så vil det bli en fiasko.

- Slike prosjekter går nesten alltid langt over budsjett, og siden de trenger penger så kommer de til å trenge mer.

 

 

Poenget med å bruke folkefinansiering er jo for å teste markedet, og se om det faktisk er en genuin interesse for å lage disse spillene. Forstår meget godt hvorfor de bruker denne modellen, og har ingen problemer med det, da det betyr at vi får spill som antagelig aldri hadde blitt noe av uten denne muligheten – ref nye Amplitude, Shenmue 3 og nå Psychonauts 2.

Problemet med folkefinansiering er at investorene har ingen form for garanti eller reell kontroll over utfallet. Det folk gjør er regelrett å gi penger til innsamler og så håpe på at de får noe tilbake. Det høres flott ut i teorien, men de fleste slike kampanjer ender enten som urealistiske eller er regelrett svindel. Det får riktig nok realisert noen få produkter, men på bekostning av enorme summer som "lures" fra uvitende investorer.

 

Folk må gjerne få brenne penger om de vil, men hvis de renner over av penger så er det plass på min konto også.

Lenke til kommentar

 

Psychonauts er vel det eneste ordentlig gode spillet Double Fine har laget. Jeg er litt for skeptisk til dette til at jeg gidder å lage en bruker på et nytt crowdfunding-nettsted.

Costume Quest var bra syns jeg :) Men ellers ganske enig, Double Fine har vært ganske middelmådige.

 

 

Joda, jeg er enig med deg. Både Costume Quest, Stacking og Hack 'n' Slash var OK spill, og etter min mening vel verdt pengene jeg betalte, men spillene Tim Schafer lager hos Double Fine er preget av at han naturlig nok har blitt mer opptatt av å tjene penger enn på å lage skikkelig gode spill. Psychonauts var det første spillet Schafer utgav som selvstendig utvikler, og det er åpenbart det spillet han har lagt mest tid og innsats i. Det gikk dessverre med dundrende underskudd, og det lærte han av. Nå ligner de fleste spillene til Double Fine langt mer på casual Big Fish-spill enn på de perlene han skapte hos Lucas Arts. Selv Kickstarter-pioneren Broken Age (som skulle være veien tilbake til røttene) er altfor preget av å skulle nå ut til et stort publikum, og ble en mellomting både de gamle og nye eventyrspillerne trakk på skuldrene av.

 

Jeg angrer ikke på at jeg var med på å finansiere Broken Age, men jeg stoler ikke lenger på at Schafer har råd og vilje til å legge like mye sjel inn i Psychonauts 2 som han gjorde i for eksempel Grim Fandango.

Lenke til kommentar

Jøss enda mer hyggelige nyheter fra Shafer og gjengen. Enig med hva flere skriver her - Psychonauts er beste jeg har spilt fra DF så langt. Kjøpte Costume Quest 1+2 så Halloween salget, men har ikke fått testet disse enda.
Har derimot spilt gjennom Psychonauts to ganger 101% :) Favorittsekvens må være The Milkman.

 

Edit: kastet 150$ inn i prosjektet i går - blir det noe så er jeg foreviget i "Hall of Brains" :)

Endret av lardvader
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...