Gå til innhold

RYKTE: - iPhone 7 får ikke hodetelefon-utgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan de ikke bare gi oss en litt tykkere telefon med ordentlig batteri? (Det gjelder forsåvidt resten av produsentene også)

 

Enig. Dette kjøret for å få stadig tynnere "devices" er latterlig. For et par-tre millimeter ekstra kunne vi fått vesentlig bedre batterilevetid og\eller bedre ytelse. Problemet er at den vanlige forbruker ikke forstår hva slankheten koster, og velger isteden å kjøpe det som er mest "fancy". Og hva er vel mer fancy enn supertynne telefoner ala det man ser i science fiction?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

He, min første smartelefon, en HTC Magic hadde heller ikke hodetelefonutgang, der fulgte det med øreplugger som skulle plugges inn i mikro-usb-inngangen. Vet ikke hvorfor de valgte denne løsningen, men neppe på grunn av at telefonen var for tynn. (Og heller ikke for å sikre at telefonen kunne lades mens øreplugger var koblet til...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treffende kommentar på dette fra MacRumors oversatt til norsk:

1977 - Apple Computers Inc startet for å fokusere på salg av datamaskiner.

2007 - Skiftet navn til Apple Inc som følge av endret fokus til andre dingser enn datamaskiner (iPhone, iPod, iPad osv).

2017 - Skifter navn til Apple Adapters Inc. som følge av økt adapter-salg til sine produkter.

 

 

On another note. Siste modell av iPod Touch er 6.1 millimeter tykk og hadde stor nok plass til hodetelefon-utgang. Dette ryktet kjøper jeg bare ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple er seg selv lik, gå bort fra standarder og mot særegne proprietære løsninger. Hensikten skjønner vi jo fort, at Apple vil gjøre det vanskeligere for kundene å finne/velge noe annet enn Apple headset. Den sunne konkurransen som fins for headset med 3,5mm jack ødelegges for eiere av Apple-telefoner.

Hva slags standardløsninger innenfor hardware er det egentlig Apple har gått bort fra i det siste?

 

Jeg er fullt klar over at Apple ikke akkurat er kjent for å omfavne populære standarder, men sett bort fra lightning-kontakten ser jeg ikke helt hva slags proprietære løsninger de har tatt i bruk i det siste. HDMI, 3,5mm jack, USB og thunderbolt er kontakter jeg har på Macen min og ingen av disse er forbeholdt Apple. De har jo til og med vært forholdsvis tidlig ute med USB-C på deres nye MacBook?

 

Selv vil jeg heller kritisere for manglende kontakter på de billige utgavene av maskinene sine, ikke for proprietære løsninger.

 

Er ikke Apple dømt i et eller flere EU-land til å bruke microUSB?

De ordnet det med en adapter ;) Apple Adapters Inc vettu. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Jeg håper apple går vekk fra 3.5mm plugg. Kanskje vi da endelig får headset volum-knapper som fungerer på android telefoner. Apple-drittfolka har snudd på ting i sin 3.5 kobling, og de fleste hodetelefonleverandører leverer med apple kabel ikke android kabel. Dette burde vært den enkleste tingen i verden å standarisere, men passer ikke med apples policy om å kontrollere alt.

Enig. Jeg ser kun fordeler for meg personlig om Apple gjennomfører dette  :)

 

Men hvordan har de tenkt å løse det rent teknisk? Må headset ha ekstern dac eller vil man ha analog overføring av lyd via lightning?

Lenke til kommentar

Jeg håper apple går vekk fra 3.5mm plugg. Kanskje vi da endelig får headset volum-knapper som fungerer på android telefoner. Apple-drittfolka har snudd på ting i sin 3.5 kobling, og de fleste hodetelefonleverandører leverer med apple kabel ikke android kabel. Dette burde vært den enkleste tingen i verden å standarisere, men passer ikke med apples policy om å kontrollere alt.

Hvorfor er dette Apple og ikke Googles feil? Har de nektet alle andre å bruke deres 3,5mm-kobling? Er det Apple som har snudd på ting og ikke Google eller bare antar du dette?

Lenke til kommentar

 

Jeg håper apple går vekk fra 3.5mm plugg. Kanskje vi da endelig får headset volum-knapper som fungerer på android telefoner. Apple-drittfolka har snudd på ting i sin 3.5 kobling, og de fleste hodetelefonleverandører leverer med apple kabel ikke android kabel. Dette burde vært den enkleste tingen i verden å standarisere, men passer ikke med apples policy om å kontrollere alt.

Hvorfor er dette Apple og ikke Googles feil? Har de nektet alle andre å bruke deres 3,5mm-kobling? Er det Apple som har snudd på ting og ikke Google eller bare antar du dette?

 

Det er Apple som nekter å bruke riktig plugg. Jeg kan fint bruke handsfree (kablet) med musikkontroll jeg hadde til Nokia 5110 på min Galaxy S5, men kan ikke bruke ikabelen som fulgte med headsettet mitt til 2500 fordi den er lagd for iprodukter fra Apple. Endret av Dragen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...