Gå til innhold

Microsoft håper denne appen skal få deg til å bytte til Windows 10 Mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte en Lumia 640 til kr 888 i dag, men denne appen gav meg ikke håp om noen spennende apper å legge inn.

Må mok trøste meg med de ferdig innlagte appene og håpe at Windows 10 gjør den bedre. 640 gir mye bra mobil for pengene, så får man bare prøve å glemme nye apper.

 

Snedig. Jeg har også en Lumia 640, og jeg har hauger av både nye og spennende apper installert på min.

 

Ja, SC mangler. Nei, du får kanskje ikke app for dingsen som forteller deg at du må lukke trekken eller legge ved i ovnen. Men dette er ikke det samme som at det ikke finnes spennende apper til WP i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bestilte en Lumia 640 til kr 888 i dag, men denne appen gav meg ikke håp om noen spennende apper å legge inn.

Må mok trøste meg med de ferdig innlagte appene og håpe at Windows 10 gjør den bedre. 640 gir mye bra mobil for pengene, så får man bare prøve å glemme nye apper.

 

Snedig. Jeg har også en Lumia 640, og jeg har hauger av både nye og spennende apper installert på min.

 

Ja, SC mangler. Nei, du får kanskje ikke app for dingsen som forteller deg at du må lukke trekken eller legge ved i ovnen. Men dette er ikke det samme som at det ikke finnes spennende apper til WP i dag.

Aduro appen er viktig. :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke behov for SC eller Aduro, men  savner apper som er laget fordi det finnes et seriøst behov som ikke er for smalt (>10 000 nedlastinger på Android), pluss noen basisapper for meg (Altibox, Posten, + masse styringsapper for data og elektrisk utstyr).

 

Klart man kan surfe på nett isteden for å trykke på en app, men det er mer tungvint, og man får ikke automatiserte varsler slik man får fra spesialiserte app.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke behov for SC eller Aduro, men  savner apper som er laget fordi det finnes et seriøst behov som ikke er for smalt (>10 000 nedlastinger på Android), pluss noen basisapper for meg (Altibox, Posten, + masse styringsapper for data og elektrisk utstyr).

 

Klart man kan surfe på nett isteden for å trykke på en app, men det er mer tungvint, og man får ikke automatiserte varsler slik man får fra spesialiserte app.

Det er klart noe mangler. Og per i dag vil dette være diskvalifiserende for enkelte brukere, men dette er gjerne de som er litt over snittet avanserte i sin bruk. Har spurt og kikket på bruken hos mange av mine venner og bekjente. Og brorparten av disse har ikke, foruten snapchat, et behov som strekker seg utenfor det en Windows mobil vil kunne levere. De fleste har ikke alle disse 3. Parts dingsene som krever en app. Man kan så klart argumentere for at det er kjekt å ha muligheten, men problematikken er uansett noe overdrevet selv om man heller ikke skal påstå at den ikke er eksisterende.

For øvrig har posten en app til Windows Phone.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke behov for SC eller Aduro, men  savner apper som er laget fordi det finnes et seriøst behov som ikke er for smalt (>10 000 nedlastinger på Android), pluss noen basisapper for meg (Altibox, Posten, + masse styringsapper for data og elektrisk utstyr).

 

Klart man kan surfe på nett isteden for å trykke på en app, men det er mer tungvint, og man får ikke automatiserte varsler slik man får fra spesialiserte app.

Det er klart noe mangler. Og per i dag vil dette være diskvalifiserende for enkelte brukere, men dette er gjerne de som er litt over snittet avanserte i sin bruk. Har spurt og kikket på bruken hos mange av mine venner og bekjente. Og brorparten av disse har ikke, foruten snapchat, et behov som strekker seg utenfor det en Windows mobil vil kunne levere. De fleste har ikke alle disse 3. Parts dingsene som krever en app. Man kan så klart argumentere for at det er kjekt å ha muligheten, men problematikken er uansett noe overdrevet selv om man heller ikke skal påstå at den ikke er eksisterende.

For øvrig har posten en app til Windows Phone.

 

 

Det er ikke min erfaring i det hele tatt, folk flest har en eller flere apper som windows mobile mangler, selv om de ikke er spesielt avanserte. Problematikken er ikke overdrevet sånn jeg ser det, det er du som bagatelliserer den.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke behov for SC eller Aduro, men  savner apper som er laget fordi det finnes et seriøst behov som ikke er for smalt (>10 000 nedlastinger på Android), pluss noen basisapper for meg (Altibox, Posten, + masse styringsapper for data og elektrisk utstyr).

 

Klart man kan surfe på nett isteden for å trykke på en app, men det er mer tungvint, og man får ikke automatiserte varsler slik man får fra spesialiserte app.

Det er klart noe mangler. Og per i dag vil dette være diskvalifiserende for enkelte brukere, men dette er gjerne de som er litt over snittet avanserte i sin bruk. Har spurt og kikket på bruken hos mange av mine venner og bekjente. Og brorparten av disse har ikke, foruten snapchat, et behov som strekker seg utenfor det en Windows mobil vil kunne levere. De fleste har ikke alle disse 3. Parts dingsene som krever en app. Man kan så klart argumentere for at det er kjekt å ha muligheten, men problematikken er uansett noe overdrevet selv om man heller ikke skal påstå at den ikke er eksisterende.

For øvrig har posten en app til Windows Phone.

 

 

Det er ikke min erfaring i det hele tatt, folk flest har en eller flere apper som windows mobile mangler, selv om de ikke er spesielt avanserte. Problematikken er ikke overdrevet sånn jeg ser det, det er du som bagatelliserer den.

 

AtW

 

Om det fremstår som at jeg bagatelliser så har jeg uttrykt meg feil. Men det er vanskelig å si hva jeg mener her uten at det fremstår slik. Det jeg prøver å få frem er at tiltross for at det er mangler, er også betydningen av disse noe overdramatisert. Mangelen på apper er et vesentlig problem for plattformen i sin helhet, og det har jeg også skrevet flere ganger. Jeg skriver her at det også kan være diskvalifiserende for enkelte at spesifikke apper mangler. Dette gjelder ofte sosiale apper som SC, som stort sett er den som egentlig mangler her. Ellers kan særapper tilhørende enkelte fysiske hw eller apper til spesifikke bedrifter være nødvendig for mange. Og det er her det største problemet ligger, men dette problemet er betydelig mindre enn før.

 

På en annen side kan jeg ikke si at det er noe spesielt kritisk som mangler for min del i daglig bruk. Og selv om man har app X og Y som ikke finnes på WP, så finnes det en hel masse apper. Så det er ikke slik at man ikke finner apper som dekker de aller fleste behov. De heter kanskje A og B, de behøver ikke være en remake av app X, men de finnes veldig ofte med den funksjonaliteten du behøver. Hvorfor skal tilgjengeligheten på apper måles ut i fra om apper fra de andre plattformene finnes på WP, spesielt så lenge dette ikke er apper knyttet til eksterne tjenester?

 

Nå har jeg full tilgang til valgfrie devicer til enhver tid. Jeg har valgt å bruke WP som min primærtelefon, eller OS da, men jeg har ikke noe behov for å forsvare min investering. Og, i hverdagen, 98% av tiden, så er ikke mangelen på apper noe som påvirker min bruk av mobilen. Poenget er, etter å ha sett på hva andre gjør til daglig, så vil dette gjelde svært mange andre også. Man kan safe de to prosentene å kjøpe en iPhone, jeg har ikke noe problem med det. Men personlig liker jeg WP/W10 mye bedre enn android og iOS, og den i praksis relativt lille mangelen på apper er ikke stor nok til å velge et annet OS for min del, selv om jeg, og alle andre som bruker WP, selvfølgelig har sett apper vi kunne ha tenkt oss.

 

Mange i min omgangskrets har brukt WP, og av de som har skiftet har samtlige gjort det utelukkende på grunn av SnapChat.

 

Så hvordan skal jeg oppsummere på en ikke bagatelliserende fanboy måte? Jeg bruker WP selv, og jeg har minimale problemer med appmangel, før jeg aktivt begynner å lete etter mangler. Samtidig får jeg et supert OS, bra byggekvalitet, og nå topp spekkede mobiler til en mindre penge. Hadde jeg måttet velge kun ett av OSene i dag, ville jeg lett valgt WP, og heller levd med at jeg en gang iblant kommer over en app jeg skulle hatt.

 

Vil dette stemme for alle? Helt klart ikke. Vil mange fint kunne bruke WP uten problemer? Helt klart. Om man vurderer WP er det viktigere å spørre seg hvilken funksjonalitet man behøver, for å se om denne kan dekkes inn, fremfor å lete etter navne på apper i MS Store.

 

Jeg krangler imidlertid ikke på at det er et "sikrere" valg å velge en iPhone, om man tenker på apper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...