Gå til innhold

RYKTE: Nå vet vi mer om Intels neste prosessorplattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere linket til en kinesisk side, jeg fikk mye nyttig info derfra :)

 

Imponerende, det gjorde ikke vi, men vi lærte mye nytt fra de to sidene vi har lenket til i bunnen av saken :-)

 

(Vi må nesten lenke til siden ettersom de er de som formidlet nyheten først, men det er jo også en grunn til av vi merket lenken med «Kinesisk»).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Flott at dere linket til en kinesisk side, jeg fikk mye nyttig info derfra :)

Imponerende, det gjorde ikke vi, men vi lærte mye nytt fra de to sidene vi har lenket til i bunnen av saken :-)

 

(Vi må nesten lenke til siden ettersom de er de som formidlet nyheten først, men det er jo også en grunn til av vi merket lenken med «Kinesisk»).

 

 

Imponerende ja, synes jeg også. Lærte meg kinesisk sånn helt plutselig siden hjernen min tydeligvis ville lese den siden :wee:

 

Neida, jeg skjønner at dere måtte slenge med en link dit.

Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig med PCI bussen framover? Begynner ikke etter hvert kommunikasjon mellom GPU i PCI slott og minne/CPU å bli en flaskehals?

 

Ser det er listet opp en egen PCIc storage arkitektur på bildet i artikkelen, men hva hva med framtidig PC-bus og en eventuelt nyutvikling/erstatting av dette for GPU?

 

Jeg synes det er for å PCIe-lanes generelt om dagen, men ikke pga GPU.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare synd CPU'ene fortsatt bare kommer i 2 og 4 kjerne versoner (+ HT). Skal man ha mer må man opp på X99.

Er det ikke greit med et skille da? De som vil ha lite til lav pris får det. Og de som vil ha mye til høyere pris får også det.

Blir nok å holde seg til X-cpuer for min del tror jeg, noe annet frister lite.

Lenke til kommentar
 

Endelig innebygd thuinderbolt-støtte? Noe sent eller hva, intel?

 

AtW

 

Du skal visst ikke få thunderbolt på alt av hovedkort for Skylake. Men ikke glem at også Skylake har instruksjonsettet for å kunne drive thunderbolt rett ut av CPU. Spesiellt på desktop-Skylake så skal det finnes thunderbolt instruksjonsett. Om det mangler på desktop så er det hovedkortprodusentens skyld, ikke Skylake desktop-CPU sin skyld. Motto: Kjøp riktig hovedkort.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bare synd CPU'ene fortsatt bare kommer i 2 og 4 kjerne versoner (+ HT). Skal man ha mer må man opp på X99.

Yeah, tar sin tid før det øker antall kjerner, men igjen, det er lite software som tar nytte av det enda. Men ettersom Broadwell-E skal få 2 6-kjerner, 1 8-kjerner og 1 10-kjerner, kan det jo være vi ser en 6-kjerner eller to når Cannonlake kommer

Endret av aerandir92
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Bare synd CPU'ene fortsatt bare kommer i 2 og 4 kjerne versoner (+ HT). Skal man ha mer må man opp på X99.

 

 

 

 

Yeah, tar sin tid før det øker antall kjerner, men igjen, det er lite software som tar nytte av det enda.

Men ettersom Broadwell-E skal få 2 6-kjerner, 1 8-kjerner og 1 10-kjerner, kan det jo være vi ser en 6-kjerner eller to når Cannon Lake kommer.

 

 

 

"Det er ventet at Intel med Cannonlake virkelig vil omfavne åttekjernede prosessorer."

 

Hvor mye som kommer ut av det...

Ja...,det gjenstår og se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...