Gå til innhold

Slik er det å tegne med iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pencil 53 har vesentlig bredere tupp, som skygger for stedet der streken settes. Dessuten gir gummituppen vesentlig mer friksjon mot underlaget enn Apples plasttupp.

 

Min egen Pencil 53 hadde diverse kontaktproblemer og sluttet plutselig å fungere litt over ett år etter kjøpsdato og jeg fikk aldri byttet den. Penger rett ut av vinduet for min del.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Nå som dere også har en Surface Pro 4 inne, kunne dere ikke fått illustratøren til å teste Apple Pencil opp mot Surface Pro 4. Det er mange som har brukt Surface familien med penn til å tegne diverse, så det hadde vært morsomt med uttalelser fra en profesjonell illustratør.

Endret av Selectaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dere kunne i det minste giddet å stille han ett spørsmål om hvordan det var å tegne... slikt at dere kunne faktisk besvare deres egen tittel...

 

idioti satt i system.

Dette er en sniktitt/teaser på en større test;) .. så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For de som ikke gidder å kjøpe iPad pro, så har man wacom intuos creative stylus 2 for iPad. Jeg har førsteutgaven. Kombinert med appen Procreate, så har man en ganske habil løsning for tegning på iPad :-).

Har creative stylus 2 selv... Det funker greit men har sine mange problemer. Nøyaktighet og paralex er noen av de... spesielt om en tegner fra en annen vinkel enn en startet med og streken plutselig tegnes 1cm unna der tuppen er.

 

Jeg har også en wacom cintiq 13hd hjemme , men utifra tester jeg har sett så er ipad pro + astropad en like bra, om ikke bedre løsning. Wacom cintiq vinner på en mer teksturert papiraktig glassflate. Men ipad pro er mer håndterbar, intuitivt og ikke noe dårligere til å tegne med.

Lenke til kommentar

 

For de som ikke gidder å kjøpe iPad pro, så har man wacom intuos creative stylus 2 for iPad. Jeg har førsteutgaven. Kombinert med appen Procreate, så har man en ganske habil løsning for tegning på iPad :-).

Har creative stylus 2 selv... Det funker greit men har sine mange problemer. Nøyaktighet og paralex er noen av de... spesielt om en tegner fra en annen vinkel enn en startet med og streken plutselig tegnes 1cm unna der tuppen er.

 

Jeg har også en wacom cintiq 13hd hjemme , men utifra tester jeg har sett så er ipad pro + astropad en like bra, om ikke bedre løsning. Wacom cintiq vinner på en mer teksturert papiraktig glassflate. Men ipad pro er mer håndterbar, intuitivt og ikke noe dårligere til å tegne med.

 

Jeg er ingen avansert tegner. Det er kun på hobbybasis. Jeg er ikke i tvil om at både Wacom Cintiq og iPad Pro er bedre. Prislappen er jo en helt annen :-).

 

Problemene med unøyaktighet løser jeg stort sett ved å zoome inn. Men jeg ser at det kan bli tungvint om man tegner mye :-).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...