Gå til innhold

ANMELDELSE: StarCraft II: Legacy of the Void


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig å se en anmelder som deler mitt syn på historien i SC2-serien ihvertfall. Hvordan er det med campain, er det som de forrige at det nesten ikke er noen "vanlige" missions. Alle har en påtvunget tidsfrist? Planeten brenner, noen styrker som rykker fram skal stoppes osv? Savnet litt mer "base mot base"-missions i singleplayer på de to tidligere spillene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig story spoiler for noen.

 

 

 

Jeg er voldsomt skuffet over at blizzard ikke gadd ordne en CGI cinematic for slutten på denne sagaen. Både Wings of liberty og Heart of the swarm hadde en, men fra og med diablo3 expansion så virker det som de ikke gidder/tar seg råd til å gjøre det samme.

 

Meget skuffet da det er noe jeg ser frem til i hvert blizzard spill. Warcraft3 og diablo2 f.eks hadde en cinematic på slutten av hvert act, det var tider det.

 

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Tja, fra det jeg har skjønt, så har Blizzard mistet litt av den magien de hadde en gang i tiden. WarCraft og StarCraft er fortsatt 2 fantastiske serier, men Blizzard har kanskje ikke klart å holde på den samme mystikken rundt seg og sine serier er det vel noen som mener.

 

Selv liker jeg dog SC2 veldig godt, og likte SC1 og de 3 WarCraft spillene i sin tid. 

Lenke til kommentar

Når det kommer til om det er verdt det for multiplayerens skyld eller ikke så er vel det svaret ganske enkelt. Det finnes ingen reelle alternativer til Starcraft i dagens RTS scene og LOTV vil da være den versjonen av Starcraft 2 som folk spiller.

 

Det er vel også det mest balanserte og actionfylte RTSen som er idag for multiplayer.

 

Jeg håper i hvert fall sjangeren kommer til å leve videre.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig om en-spiller delen. Synes Lotv er langt mye bedre enn Hots. Har bare spilt halvparten av single-player, men er til nå veldig fornøyd. Veldig bra vanskelighetsgrad, gode cutscenes, fin story og stor variasjon av missions. Glad for å slippe den meningsløse historien i hots som var mostly bare random kliss og kombinert med rot. Tror Wol og Lotv kommer til å bli de beste RTS singleplayer spillene jeg har spilt.

Derimot multiplayer synes jeg kanskje var minst like god i Hots som i Lotv. Ser ikke helt nytten i 12 workers i starten og mange av de nye enhetene er 1shot-1kill units som er litt kjipt

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor anmelderen er så negativ til historien. Jeg syntes den var kjempebra, den beste av de tre. Hvis en klikker gjennom dialogene, så får man seg jo ikke med noe, så da er det jo meningsløst å spille campaign? Skal ikke spoile noe, men jeg syntes det var overraskende, på en positiv måte, at de satte et punktum på historien for mange de kjente karaterene (på godt og vondt). Vel, kommer flere historier etterhvert sa de på Blizzard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All respekt til et selskap som lanserer DLC til et 5 år gammelt RTS spill, men nå er jo også dette et svært populært e-sport spill også. Ett helt nytt Starcraft spill hadde bare vært helt fantastisk.

 

 

Et annet type spill i StarCraft-universet, tenker du på da, eller?  Jeg mener, hvis du vil ha et helt nytt SC RTS, så vil det være stort sett identisk med SC2.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor anmelderen er så negativ til historien. Jeg syntes den var kjempebra, den beste av de tre. Hvis en klikker gjennom dialogene, så får man seg jo ikke med noe, så da er det jo meningsløst å spille campaign? Skal ikke spoile noe, men jeg syntes det var overraskende, på en positiv måte, at de satte et punktum på historien for mange de kjente karaterene (på godt og vondt). Vel, kommer flere historier etterhvert sa de på Blizzard.

 

Hva synes du om historien i de to andre spillene i serien?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvorfor anmelderen er så negativ til historien. Jeg syntes den var kjempebra, den beste av de tre. Hvis en klikker gjennom dialogene, så får man seg jo ikke med noe, så da er det jo meningsløst å spille campaign? Skal ikke spoile noe, men jeg syntes det var overraskende, på en positiv måte, at de satte et punktum på historien for mange de kjente karaterene (på godt og vondt). Vel, kommer flere historier etterhvert sa de på Blizzard.

 

Hva synes du om historien i de to andre spillene i serien?

 

AtW

 

 

Veldig bra! Verdige oppfølgere til SC1. Var ikke superbegeistret for den primal zerg greia, men ellers var HoTS flott også. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet ikke hvorfor anmelderen er så negativ til historien. Jeg syntes den var kjempebra, den beste av de tre. Hvis en klikker gjennom dialogene, så får man seg jo ikke med noe, så da er det jo meningsløst å spille campaign? Skal ikke spoile noe, men jeg syntes det var overraskende, på en positiv måte, at de satte et punktum på historien for mange de kjente karaterene (på godt og vondt). Vel, kommer flere historier etterhvert sa de på Blizzard.

 

Hva synes du om historien i de to andre spillene i serien?

 

AtW

 

 

Veldig bra! Verdige oppfølgere til SC1. Var ikke superbegeistret for den primal zerg greia, men ellers var HoTS flott også. 

 

 

Ok, takk for tilbakemeldingen, veldig greit å vite om vi var enig også om tidligere deler av historien når jeg vurderte din "anmeldelse" av historien i legacy of the void.

 

AtW

Lenke til kommentar

hva er greia med at folk ikke liker historien til starcraft? jeg personlig likte storyen svært godt, den strekker seg helt tilbake til "vanilla" SC og brood war. Serien er nok noe blottet for humor, noen små fraser her og der, - som ikke passer helt inn. Men hvor mye humor kan man få ut av en selvhøytidlig protoss? Settingen i starcraft tilsier ikke at det ikke er tid for humor heller, bare så det er nevnt. Starcraft er en av mine favoritt spill serier, storyen er ikke top nodge alà The last of us, men ikke noe dårligere enn Star Wars....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig story spoiler for noen.

 

 

 

Jeg er voldsomt skuffet over at blizzard ikke gadd ordne en CGI cinematic for slutten på denne sagaen. Både Wings of liberty og Heart of the swarm hadde en, men fra og med diablo3 expansion så virker det som de ikke gidder/tar seg råd til å gjøre det samme.

 

Meget skuffet da det er noe jeg ser frem til i hvert blizzard spill. Warcraft3 og diablo2 f.eks hadde en cinematic på slutten av hvert act, det var tider det.

 

 

du troller nå ikke sant? har du noen som helst anelse hvor lang tid det faktisk tar å lage cinematic introen dem bruker i alle spillene sine??? hvis du tenker over det, så er det jo cinematic mellom hver akt, siden starcraft 2 er jo bare et spill, delt opp i en trilogi. det tar en evighet å lage et spill av dette kaliber,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...