Gå til innhold

Disse mobilabonnementene gir deg mest for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå om dagen virker det som om operatørene har så like tilbud at det knapt er noen vits i å skifte. Jeg har pr. i dag Chess SjakkMatt EkstraBruk. I følge listen finnes det 6 billigere abonnementer for mitt helt vanlige bruksmønster, men kun 2 av dem er mer enn 4 kroner billigere, og begge to er søppeltjenester som ikke har betalt Telenor/Netcom for mer enn 10 Mbit/s hastighet på 4G-nettet. Uansett hvilken operatør man er kunde hos i dag kan jeg se for meg veldig få situasjoner der man faktisk får noe utbytte av å endre operator. Bytt heller abonnement internt hos operatøren din dersom det du bruker nå er feil for deg, for omtrent alle de seriøse operatørene tilbyr abonnementer i alle prisklasser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå om dagen virker det som om operatørene har så like tilbud at det knapt er noen vits i å skifte. Jeg har pr. i dag Chess SjakkMatt EkstraBruk. I følge listen finnes det 6 billigere abonnementer for mitt helt vanlige bruksmønster, men kun 2 av dem er mer enn 4 kroner billigere, og begge to er søppeltjenester som ikke har betalt Telenor/Netcom for mer enn 10 Mbit/s hastighet på 4G-nettet. Uansett hvilken operatør man er kunde hos i dag kan jeg se for meg veldig få situasjoner der man faktisk får noe utbytte av å endre operator. Bytt heller abonnement internt hos operatøren din dersom det du bruker nå er feil for deg, for omtrent alle de seriøse operatørene tilbyr abonnementer i alle prisklasser.

Hei!

 

Flere har veldig billige abonnementer i forhold til andre dersom du kjøper relativt store kvoter med data.

 

Hello Lek til 295,- gir deg også 8GB data. (Antar dette var abonnementet du sammenlignet med)

 

Det med surfehastigheter er en annen sak, men jeg personlig ville sagt at 10mbit på mobilen er godt nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Prisene for data etter at inkludert menge er oppbrukt er som tatt ut av en annen verden for flere av disse abonnementene. Flere tusen kroner per gigabyte?! Nå er det riktignok noen maksbeløp inne i bildet, men det er ingen tvil om at det er her pengene tjenes. Ser blant annet at "Pep Call" opererer med en pris per GB på ikke mindre enn 9 999 999 kr. Går du så lite som 50 kB over grensen må du altså ut med maksbeløpet som er 549 kr.

Lenke til kommentar

Det er latterlig dårlige tilbud på data hos samtlige operatører, selv 100 GB fra Banzai er vel det man med nød og neppe kan kalle akseptabelt. Med 4G og 4G+ så bruker man opp de fleste pakkene så fort at det ikke er mye vits i å ha så raskt nett fordi folk er redd for å gå over grensen på pakken, noe som er svært lett å gjøre om man ser på en del videoer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisene for data etter at inkludert menge er oppbrukt er som tatt ut av en annen verden for flere av disse abonnementene. Flere tusen kroner per gigabyte?! Nå er det riktignok noen maksbeløp inne i bildet, men det er ingen tvil om at det er her pengene tjenes. Ser blant annet at "Pep Call" opererer med en pris per GB på ikke mindre enn 9 999 999 kr. Går du så lite som 50 kB over grensen må du altså ut med maksbeløpet som er 549 kr.

Hei!

Dette var en bug hos oss og er fikset nå, korrekt info sto i boksen på høyresiden, men i "data" boksen så sto det feil.

 

Takk for at du sier ifra :)

Lenke til kommentar

 

 

Joda man finner sikkert mange bedre tilbud. Men jeg tenkte siden telenor er norsk, og driver i både danmark og norge.

Hadde vært fint å vite hva som gjør at de kan ta 1/3 av prisen i danmark.

Årsaken til at prisene på data i Danmark er såpass mye lavere enn i Norge er rett og slett på grunn av landskapet. Danmark er et flatt, lite land og det krever svært lite ressurser for å opprettholde god dekning over hele landet. Norges landskap er fylt med fjell og daler som gjør at det krever store ressurser for å komme til med god dekning overalt. Derav de høyere abonnementsprisene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

 

Joda man finner sikkert mange bedre tilbud. Men jeg tenkte siden telenor er norsk, og driver i både danmark og norge.

Hadde vært fint å vite hva som gjør at de kan ta 1/3 av prisen i danmark.

Årsaken til at prisene på data i Danmark er såpass mye lavere enn i Norge er rett og slett på grunn av landskapet. Danmark er et flatt, lite land og det krever svært lite ressurser for å opprettholde god dekning over hele landet. Norges landskap er fylt med fjell og daler som gjør at det krever store ressurser for å komme til med god dekning overalt. Derav de høyere abonnementsprisene.

Feil. Dette var riktig i 1995 da det var om å gjøre å få flatedekning. Idag bygges siter for å få kapasitet, noe som krever at basestasjoner fra samme operatør kan stå så nær hverandre som 100 meter. Det danske markedet opplever kraftig konkurranse, som sikkert bidrar til de lave prisene.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Samtaler til spesialnummer?

Hei!

Dette er ganske komplisert å legge til, samt at flere og flere av de tjenestene som brukte spesialnummer går over til vanlige nummer eller tilbyr gratis chat på nett.

Dersom du vet at dette er noe du benytter mye så må du nok gå inn å lete selv.

Jeg får tro deg på ditt ord. Vi som ikke kan IT ville tro at det var å gange to tall med hverandre, men når jeg vet at IT-folk bruker en halv dag på å bytte om to kolonner i en tabell, så skal ikke jeg være vanskelig.
Lenke til kommentar

 

 

Samtaler til spesialnummer?

Hei!

Dette er ganske komplisert å legge til, samt at flere og flere av de tjenestene som brukte spesialnummer går over til vanlige nummer eller tilbyr gratis chat på nett.

Dersom du vet at dette er noe du benytter mye så må du nok gå inn å lete selv.

Jeg får tro deg på ditt ord. Vi som ikke kan IT ville tro at det var å gange to tall med hverandre, men når jeg vet at IT-folk bruker en halv dag på å bytte om to kolonner i en tabell, så skal ikke jeg være vanskelig.

Om det hadde vært fast rate, så hadde jobben blitt en del enklere, men noen nummer koster ekstra (i tilegg til høyere rate) og det er gjerne egne rater for 815 nummer og 5 siffrede nummer.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Hello? Virker nesten litt for godt til å være sant med telenornett, 40mbit, 8GB data og ubegrenset ellers til 295,-

 

Jeg gikk over til Hello i begynnelsen av november og må si meg veldig fornøyd så langt. Alt har fungert som forventet; samtaler, sms, mms, Bankid osv. Appen deres er helt grei til å se påløpt forbruk og det samme er "Mine sider"på Hello.no. Jeg opplever at jeg ikke blir strupet på hastighet i det hele tatt på 4G-nettet til Telenor.

 

Legger ved en hastighetstest jeg tok i Oslo like etter jeg fikk Hello og der fikk jeg rett oppunder 73 mbit ned og 21,5 mbit opp:

post-13363-0-65218700-1447868779_thumb.jpg

 

Tok en kjapp hastighetstest rett i sted og fikk som du kan se rett oppunder 53 ned og 3,5 opp, dette er hjemme i boligen min hvor dekningen veksler mellom 1-3 streker:

post-13363-0-53855800-1447868422_thumb.jpg

 

Som du kan se fikk jeg mer enn 40 mbit ned hver gang, og over 10 mbit ut når jeg var i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...