Gå til innhold

Nå har Googles nettleser fått støtte for Apples 3D Touch-teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Leste bare overskriften her og tror jeg gjorde noe galt. Når jeg trykte hardt på skjermen, så ble den bare svart..

Dersom det var seriøst så tenker du virkelig ikke langt.. XD

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press?

 

Hvordan skiller den seg fra hva man kunne gjort med vanlig press?

 

Det er enda en dimensjon. iOs har alltid hatt longpress, nå har man enda en modell sånn at man får flere muligheter. I tillegg er denne helt analog (500 nivåer) sånn at man kan ha graderte responser etter hvor hardt folk trykker.

Lenke til kommentar

 

Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press?

Hvordan skiller den seg fra hva man kunne gjort med vanlig press?

 

Det er enda en dimensjon. iOs har alltid hatt longpress, nå har man enda en modell sånn at man får flere muligheter. I tillegg er denne helt analog (500 nivåer) sånn at man kan ha graderte responser etter hvor hardt folk trykker.

 

Spørmålet er vel kanskje ikke "hva som er forskjell på long-press og 3d-touch", men mer "ville en ikke oopnådd samme funksjon ved å bruke long-press til å åpne menyen som 3d-touch åpner"?

 

Alternativ 1:

Trykk hardt på chrome ikonet = få opp en meny.

 

Alternativ 2:

Trykk lenge på chrome ikonet = få opp en meny.

Lenke til kommentar

Long-press har allerede en annen funksjon i denne sammenhengen.

 

Tenk på det som dette, om det er vanskelig:

 

Kun press: Du har bare én museknapp

Press og longpress: Du har to

Press, long press og force touch: Du har tre museknapper

Hmm.. Merker at jeg har misslykkes med å forklare hva jeg mener..

 

Poenget er at 3d-touch er (har blitt presentert som) alt for avansert og innovativt til at den kan rettferdiggjøre en så simpel funksjon.

 

At long-press allerede har en annen funksjoner kan ikke brukes som "unnskyldning", da det er uproblematisk å løse dette.

 

Som vi vet sier bilder mer enn tusen ord, så ved hjelp av mine elite paint skills, laget jeg en tegning som forklarer hva jeg mener.

Løsningen kan også kan utvides (med "options" ol.) og gjøre dette enda mer fleksibelt/avansert for å tilpasses brukerens indivduelle preferanser.

 

 

 

post-80192-0-06749400-1447850496_thumb.jpg

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Så man kan ikke bruke avansert input til enkle ting, er det det du mener?

 

Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vanskelig å forstå med at en ekstra inputmetode gir større muligheter. Uten at man må benytte alle muligheter til fulle hver eneste gang man benytter dem.

 

Tipper man ser mye mer sofistikert bruk av force når folk blir vant til det.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Så man kan ikke bruke avansert input til enkle ting, er det det du mener?

 

Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vanskelig å forstå med at en ekstra inputmetode gir større muligheter. Uten at man må benytte alle muligheter til fulle hver eneste gang man benytter dem.

 

Tipper man ser mye mer sofistikert bruk av force når folk blir vant til det.

Hehe, joda, klart en kan bruke avansert input til enkle ting. Og er sikker på framtiden vil bringe masse nytt og spennende.

 

Men alt dette (kommentarene mine) handler om det opprinnelige spørsmålet fra toth, nemlig : "Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press?"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...