Gå til innhold

Nå har Intels knøtte-PC-er fått Skylake-oppgradering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i svarte kommer ikke Nucene med 2 Intel NIC innebygget? Hadde vært genialt som Firewall, VMware testserver eller annet.

 

Ja jeg VET man kan oppgradere disse med tilleggskort og få stabla inn et ekstra NIC, men skal man ha full support og skikkelig støtte i VMware etc MÅ man han Intel kort innebygget for å slippe å styre noe innihelv3tte med å få nettverket til å fungere.

 

Intel Nuc med to Intel Nic, NÅ!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte kommer ikke Nucene med 2 Intel NIC innebygget? Hadde vært genialt som Firewall, VMware testserver eller annet.

 

Ja jeg VET man kan oppgradere disse med tilleggskort og få stabla inn et ekstra NIC, men skal man ha full support og skikkelig støtte i VMware etc MÅ man han Intel kort innebygget for å slippe å styre noe innihelv3tte med å få nettverket til å fungere.

 

Intel Nuc med to Intel Nic, NÅ!

Tipper det rett og slett handler om fortjeneste. For få som ville trenge slike spesielle utgaver i forhold til bryen med å utvikle. Og de som er ivrige nok vil velge andre produkter eller gjøre de hackene du nevner :)

Brukte selv mini-itx'er til brannmur/bredbåndsrouter og mimrer at det tok en stund før de kom med to NIC.

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte kommer ikke Nucene med 2 Intel NIC innebygget? Hadde vært genialt som Firewall, VMware testserver eller annet.

 

Ja jeg VET man kan oppgradere disse med tilleggskort og få stabla inn et ekstra NIC, men skal man ha full support og skikkelig støtte i VMware etc MÅ man han Intel kort innebygget for å slippe å styre noe innihelv3tte med å få nettverket til å fungere.

 

Intel Nuc med to Intel Nic, NÅ!

 

Men hvem er det som kjører vmware-hoster med < 64 GB minne i dag?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor i svarte kommer ikke Nucene med 2 Intel NIC innebygget? Hadde vært genialt som Firewall, VMware testserver eller annet.

 

Ja jeg VET man kan oppgradere disse med tilleggskort og få stabla inn et ekstra NIC, men skal man ha full support og skikkelig støtte i VMware etc MÅ man han Intel kort innebygget for å slippe å styre noe innihelv3tte med å få nettverket til å fungere.

 

Intel Nuc med to Intel Nic, NÅ!

 

Men hvem er det som kjører vmware-hoster med < 64 GB minne i dag?

Vel hvis man skal kjøre nested ESXi og bare leke litt med clusteroppsett og bruke micro VMer så holder det.

Dessuten så tar de vanvittig liten plass og er lette å flytte på.

 

Skal du kjøre noen som helst form for tung last så må man da selvfølgelig ha helt andre VMwarehoster.

Lenke til kommentar

Er de fremdeles med den forbaska viften ?

 

Sannsynligvis, men det vil nok senere bli lansert et tredjeparts vifteløst kabinett. Akasa har allerede laget det for eldre modeller.

 

http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.list.tpl&type=Fanless%20Chassis&type_sub=Fanless%20NUC

 

Ifølge tester av de nyeste og kraftige NUC-modeller med vifte, holder de seg stille i alle situasjoner utenom der maskinen arbeider intenst, som ved spilling.

Lenke til kommentar

Kan kjøre miniDP til 4k@60Hz på dagens NUCer, men det finnes foreløpig ingen adaptere som støtter det. Får bare 4k@30Hz adaptere i dag.

 

En annen fordel med de nye NUCene er at det er full size HDMI port i stedet for mini HDMI.

https://www.komplett.no/product/804927#reviews støtter dette har selv 2 slike.

Men de er ikke på lager foreløpig. Det burde vel være mulig for komplett å skaffe flere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spiller ikke stor rolle for min del, for meg ville det vært viktigere at de prioriterte routere, BANANA PI R1

For det finnes kun Asus AC88U ellers må man over på bedriftutstyr som er ganske store.

 

Her er det minimalt med valgmuligheter, enig at intel NUC kunne brukt som brannmur istedenfor billig router, men da måtte den hatt SFP+\10 gigabit lan eventuelt usb 3.1.

 

En annen ting jeg syns er problem på NUC, er skjermkort mulighetene.

En Intel NUC er billig i kjøp, men nærmest umulig å bygge om til gaming pc.

 

Razer uses Thunderbolt 3 to add dedicated graphics to its sleek new Ultrabook

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...