Gå til innhold

TEST: Olympus OM-D E-M10 II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel Kristoffer. Synd du trekker kameraet så mye for at det ikke er værtettet når de kameraene du sammenligner det med koster dobbelt så mye, og de følger det ikke med kit-objektiv til den prisen heller. Jeg har Panasonic GM1 med ofte på korte fjellturer, og som dere vet er ikke dette heller værtettet. Det er et ikke-problem hvis man er forsiktig med kameraet og ikke tar det frem når det regner. Det er kanskje ikke så interessant å ta bilde heller når det regner, for hvem vil vel egentlig se bilder tatt med vanndråper på frontelementet. Dette kamereaet er så bra at jeg vurderer å kjøpe det som kamera nr 2 til neste år, avhengig av hvor nyskapende E-M1 MK2 blir, samt hvilken pris det havner på.

 

Når det gjelder menyene, så er det avanserte. Men jeg lærte dem raskt. Det handler bare om hvor mye man leker med kameaet før man skal bruke det seriøst. Det nytter ikke hvis man tar med nyinnkjøpt kamera på tur og pakker det ut før man tar på seg turskoene.

 

Det jeg ikke liker er batteritiden, men dette er et problem som alle speilløse kamera har. Jeg liker heller ikke at E-M10 MK2 skal bruke et annet batteri i forhold til E-M5 MK2 og E-M1. Dette føler jeg er gjort for å fordyre, for batteriene er priset som gull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...