Gå til innhold

Lag din egen hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lagre filen som en html-fil

Nå skal du lagre filen med navnet index.html. Du kan lage en egen mappe i Utforsker for denne filen. Gi mappen for eksempel navnet html.

 

Dette er ikke alltid like enkelt når det ikke står noe om hvordan man gjør det. Fra notepad blir filen index.html.txt. Siden dere tar opp så mye basic koding så ta med hvordan man lagrer det også. Windows har normalt slått av alle etternavn for filene. Mamma slet med dette, så jeg fåreslår at dere forandrer det, hvis dere peker mot nybegynnere. Ser også slik ut ettersom dere viser hvor man finner notepad.

Lenke til kommentar

Jepp, god observasjon. De aller fleste har slått av visning av filetternavn og er ikke inneforstått med hvordan (og hvor enkelt det er) å lage sine egne filer og spesifisere filtypen. Et typisk eksempel på at det i dataverdenen ofte er lett å prate "over hodene" på folk.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette kurset var noe utdatert. Css har blant annet erstattet de fleste html-attributene, og kan ikke se at <div>, <span>, <strong> og <em> er nevnt.

Det er jo CSS med i guiden for de som i det hele tatt har skummet gjennom...

 

Og for de som klager over nivået så synes jeg dette ser ut som en super nybegynner guide. Er nok langt fra alle på forumet som har drevet med web-designing før og dette er på ingen måte et eliteforum.

 

Min mening uansett

Lenke til kommentar
Altså, seriøst, hva slags kunde-gruppe er det hardware.no retter seg mot?

Enig. Ikke lenge før hw.no begynner med tabloid-artikler for å konkurrere med leserne til VG. Skjerp dere, hw! Hvor langt skal dere tøye temaet "hardware"?

 

PS: Visste dere forresten at alle hw-interesserte er avhengige av mat? Hva med en en oppskriftdatabase, så kan dere konkurrere og trekke lesere fra matprat.net. DOH!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...