Gå til innhold

Nå mister Xbox One Kinect-navigering i hovedmenyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hahahaha big surprice! Ingen ville jo ha kinnect funksjoner originalt. Lurer på om microsoft har regnet på hvor mange millioner dollar de sløste på alt som hadde med kinect å gjøre.

Jeg vil ikke hatt min Xbox uten Kinect, og jeg har aldri brukt denne navigeringen de nå fjerner.

Lenke til kommentar

 

Hahahaha big surprice! Ingen ville jo ha kinnect funksjoner originalt. Lurer på om microsoft har regnet på hvor mange millioner dollar de sløste på alt som hadde med kinect å gjøre.

Jeg vil ikke hatt min Xbox uten Kinect, og jeg har aldri brukt denne navigeringen de nå fjerner.

 

 

Da er du en av de VELDIG få! Sorry men kinect tullet er mye av grunnen til at xbone ikke gjør det like bra som ps4 og med GOD grunn. overpriset søppel.

Lenke til kommentar

Da er du en av de VELDIG få! Sorry men kinect tullet er mye av grunnen til at xbone ikke gjør det like bra som ps4 og med GOD grunn. overpriset søppel.

... og sånn, folkens, ser det ut når noen uttaler seg om ting de ikke vet så mye om.

 

Kinect er både gøy og smart. :) Joda, det er noen spill til det, det kunne gjerne vært mer. Og enkelte spill utnytter dette på en snedig og overraskende kul måte. F.eks. i Tomb Raider kan man endre synsvinkelen ved å lene seg fra side til side (endelig etter over 30 år med dataspilling har det endelig nyttet! :D). Sånt kan vi ha enda mer av. :)

 

Og det er ikke bare i forbindelse med Xbox. Skal du ha en skikkelig smart bevegelsessensor så er det lite som kan konkurrere med Kinect. Flere jeg kjenner bruker det i hjemmeautomasjonen, den kan detektere flere personer samtidig, og f.eks. gjøre "noe" avhengig av hvor de går. Og alle har vel sett den studenten som kaster en papirkule, kinect fanger bevegelsen, en PC beregner treffpunktet med gulvet, og en søppelbøtte flytter seg dit. Genialt! Og det finnes mange tilsvarende stilige ting ute i verden.

 

 

Nei du, min venn. Kinect er nok ikke noe "overpriset søppel". Kan hende at den gjengse spillnerd dessverre ikke har forstått hensikten med det, men at teknologien er god trenger man ikke å diskutere. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det at få bruker det føre til fjerning?

 

AtW

fordi det koster dem mye penger mtp vedlikehold av funksjonen.

Legger de til mere nytt i grensesnittet, så må de jo også støtte kinech, ellers blir det jo halvferdig.

 

når såpass få personer bruker det, så er det like greit for dem bare å fjerne hele greia.

Lenke til kommentar

 

Da er du en av de VELDIG få! Sorry men kinect tullet er mye av grunnen til at xbone ikke gjør det like bra som ps4 og med GOD grunn. overpriset søppel.

... og sånn, folkens, ser det ut når noen uttaler seg om ting de ikke vet så mye om.

 

Kinect er både gøy og smart. :) Joda, det er noen spill til det, det kunne gjerne vært mer. Og enkelte spill utnytter dette på en snedig og overraskende kul måte. F.eks. i Tomb Raider kan man endre synsvinkelen ved å lene seg fra side til side (endelig etter over 30 år med dataspilling har det endelig nyttet! :D). Sånt kan vi ha enda mer av. :)

 

Og det er ikke bare i forbindelse med Xbox. Skal du ha en skikkelig smart bevegelsessensor så er det lite som kan konkurrere med Kinect. Flere jeg kjenner bruker det i hjemmeautomasjonen, den kan detektere flere personer samtidig, og f.eks. gjøre "noe" avhengig av hvor de går. Og alle har vel sett den studenten som kaster en papirkule, kinect fanger bevegelsen, en PC beregner treffpunktet med gulvet, og en søppelbøtte flytter seg dit. Genialt! Og det finnes mange tilsvarende stilige ting ute i verden.

 

 

Nei du, min venn. Kinect er nok ikke noe "overpriset søppel". Kan hende at den gjengse spillnerd dessverre ikke har forstått hensikten med det, men at teknologien er god trenger man ikke å diskutere. :)

 

 

Sier ikke at kinect i seg selv er dårlig. men sier at å nedgradere hardwaren slik at den er vesentlig dårligere enn konkurenten for å kunne selge til samme pris er en elendig prioritering og de fleste ville ikke ha kinect med i pakka(sjekk statestikken selv) så med overpriset søppel mente jeg at det var en elendig ting å tvinge på folk(noe de ikke gjør lenger og dette vet jeg.),

 

Hvis du sier at de ikke tapte markedsandeler på dette så kommer du med ren løgn. Det ble furore etter annoneseringen om påtvungen kinect i 2013(sjekk selv om du vil) fordi folk flest ikke vil ha det(og ser du i dag så har de ALLER fleste ikke kinect). 

Lenke til kommentar

Sier ikke at kinect i seg selv er dårlig. men sier at å nedgradere hardwaren slik at den er vesentlig dårligere enn konkurenten for å kunne selge til samme pris er en elendig prioritering og de fleste ville ikke ha kinect med i pakka(sjekk statestikken selv) så med overpriset søppel mente jeg at det var en elendig ting å tvinge på folk(noe de ikke gjør lenger og dette vet jeg.),

 

Hvis du sier at de ikke tapte markedsandeler på dette så kommer du med ren løgn. Det ble furore etter annoneseringen om påtvungen kinect i 2013(sjekk selv om du vil) fordi folk flest ikke vil ha det(og ser du i dag så har de ALLER fleste ikke kinect).

Igjen: Det er alltid en fordel å sette seg inn i problemstillingen før du kommenterer.

 

De nedgraderte ikke hardware for å selge med samme pris. De solgte for høyere pris, og det var nok det som til syvende og sist var problemet. For selv om du da fikk mer for pengene, så er ikke det nok til å overbevise spillnerder om at de hadde bruk for det.

 

Kinect er en genial sak. Bare synd at så mange ikke ville ha det. Enda. Jeg tror imidlertid pipa kan få en helt annen låt når VR blir mer aktuelt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da er du en av de VELDIG få! Sorry men kinect tullet er mye av grunnen til at xbone ikke gjør det like bra som ps4 og med GOD grunn. overpriset søppel.

... og sånn, folkens, ser det ut når noen uttaler seg om ting de ikke vet så mye om.

 

Kinect er både gøy og smart. :) Joda, det er noen spill til det, det kunne gjerne vært mer. Og enkelte spill utnytter dette på en snedig og overraskende kul måte. F.eks. i Tomb Raider kan man endre synsvinkelen ved å lene seg fra side til side (endelig etter over 30 år med dataspilling har det endelig nyttet! :D). Sånt kan vi ha enda mer av. :)

 

Og det er ikke bare i forbindelse med Xbox. Skal du ha en skikkelig smart bevegelsessensor så er det lite som kan konkurrere med Kinect. Flere jeg kjenner bruker det i hjemmeautomasjonen, den kan detektere flere personer samtidig, og f.eks. gjøre "noe" avhengig av hvor de går. Og alle har vel sett den studenten som kaster en papirkule, kinect fanger bevegelsen, en PC beregner treffpunktet med gulvet, og en søppelbøtte flytter seg dit. Genialt! Og det finnes mange tilsvarende stilige ting ute i verden.

 

 

Nei du, min venn. Kinect er nok ikke noe "overpriset søppel". Kan hende at den gjengse spillnerd dessverre ikke har forstått hensikten med det, men at teknologien er god trenger man ikke å diskutere. :)

 

 

Sier ikke at kinect i seg selv er dårlig. men sier at å nedgradere hardwaren slik at den er vesentlig dårligere enn konkurenten for å kunne selge til samme pris er en elendig prioritering og de fleste ville ikke ha kinect med i pakka(sjekk statestikken selv) så med overpriset søppel mente jeg at det var en elendig ting å tvinge på folk(noe de ikke gjør lenger og dette vet jeg.),

 

Hvis du sier at de ikke tapte markedsandeler på dette så kommer du med ren løgn. Det ble furore etter annoneseringen om påtvungen kinect i 2013(sjekk selv om du vil) fordi folk flest ikke vil ha det(og ser du i dag så har de ALLER fleste ikke kinect). 

 

Du sier selv at Kinect i utgangspunktet ikke er dårlig, men konkluderer med at det var en elendig ting som du kaller overpriset søppel?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hahahaha big surprice! Ingen ville jo ha kinnect funksjoner originalt. Lurer på om microsoft har regnet på hvor mange millioner dollar de sløste på alt som hadde med kinect å gjøre.

Jeg vil ikke hatt min Xbox uten Kinect, og jeg har aldri brukt denne navigeringen de nå fjerner.

 

 

Da er du en av de VELDIG få! Sorry men kinect tullet er mye av grunnen til at xbone ikke gjør det like bra som ps4 og med GOD grunn. overpriset søppel.

Her er en til som digger Kinect, og som ikke synes det er overpriset søppel.

Det er et lite Paradox at når PS4 og XOne begynte og selge, og "alle" klagde på den "ubrukelige" Kinecten så klarte ikke Sony å produsere nok PS4 kameraer til å dekke etterspørselen.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det at få bruker det føre til fjerning?

 

AtW

 

Har kanskje noe med at det nye dashbordet er helt annerledes og ikke lenger er særlig tilrettelagt for bruk navigering med armbevegelser.

Man ser at et stort flertall bruker en måte å navigere på, så tar man å endrer brukergrensesnittet for at denne måten skal bli mere effektiv og brukervennlig. Dette fører da til at den andre måten som er lite brukt blir mindre brukervennlig og effektiv. Kanskje til og med ubrukelig. Da blir altså denne navigasjons muligheten fjernet.

 

Det er ikke all form for Kinect styring som forsvinner fra dashbordet i følge artikkelen, stemmestyring skal fremdeles være til stedet. (Selv om artikkelen gir det inntrykk at dette ikke er en del av Kinect)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...