Gå til innhold

Snart kan du kjøpe USB-pinnen som ødelegger PC-en din på et blunk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være noe av det mest meningsløse man kan kjøpe til PC.

 

"– Forestill deg følgende scenario: Hjemmet ditt eller kontoret ditt blir invadert av tyver som leter etter personlig informasjon. De ser en USB-pinne som ser uskyldig ut ved siden av PC-en din og ønsker å få tilgang til dataene på den. Men det er ingen vanlig USB-pinne. Etter å ha puttet den inn i PC-en brenner den USB-porten opp, og beskytter deg og informasjon sin, skriver utviklerne på Indiegogo-siden."

 

 

Hvis tyver finner USB Killer-en og tror det er info på den og setter den i en USB-port har man kun lykkes i å ødelegge en USB port. Ingen data er beskyttet, for PC-en fungerer jo fortsatt og det var uansett aldri noe info på USB Killer-en.

 

Skulle man ødelegge alle USB-portene med den i forsøk på å finne ut hva som er på den sitter man istedet igjen med 2-3 ødelagte USB porter. Okei, så tyven kaster denne USB Killeren og leter videre etter andre ting han kan hente ut informasjon fra. Si at han finner en annen USB stick med informasjon på. Hvis USB portene nå ikke virker kan han jo bare ta med seg det han finner hjem og undersøke det hjemme.

 

Ingen informasjon er beskyttet. Denne er kun et verktøy for å ødelegge USB-porter, og har ingen annen funksjon slik jeg ser det. Eller har jeg oversett noe?

Endret av IceBlitz
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At det lett kan missbrukes er nå en ting, men jeg ser ingen situasjoner hvor dette noensinne kan komme til nytte (dvs. å ødelegge en USB kontroller). Dersom man da ikke regner dingsen som et "nyttig" 1 april verktøy...

Lenke til kommentar

 

alt for tungvindt  , hvis man da har flere maskiner

Da får man bruke nettverkskontakten, eller trådløst nettverk, eller bluetooth. De fleste maskiner har også støtte for SD-kort. Det kan også brukes. Det finnes mange muligheter.

 

Det er også veldig tungvind det også.

og så har jeg ikke hør så mye om at man kjøre andre disker trådløst .

siden  det ikke  ser ut til finnes  større en 128 GB versjoner av SD kort i vanlig handel så kan det bli enda mere styr om man har opp mot  TB å ta vare på

Lenke til kommentar

Det er også veldig tungvind det også.

Da er du utrolig kresen.

 

og så har jeg ikke hør så mye om at man kjøre andre disker trådløst .

At du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke finnes. Men det raskeste og enkleste er vel egentlig å bruke nettverkskabel (ikke trådløst nett) om du vil overføre store mengder data.

 

siden  det ikke  ser ut til finnes  større en 128 GB versjoner av SD kort i vanlig handel så kan det bli enda mere styr om man har opp mot  TB å ta vare på

Det finnes. Komplett.no har et alternativ på 256GB og kjøper du andre steder så får du større. Men, ja, det er faktisk litt tungvindt. Det skal du ha. Må gjerne gjøres i flere omganger. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

poenget var nettopp å være kresen

Hva er vitsen med å være vanskelig bare for å være vanskelig?

 

jeg var inne komplett sine nettsider før jeg skrev det forrige innlegget , likevel fant jeg ikke større en 128 GB   

( bare for nevne det )

Her er et micro-SD 200GB (ikke inne for øyeblikket):

https://www.komplett.no/product/864568/foto-video/minnekort/secure-digital/sandisk-microsdxc-ultra-200gb

Og her er et SD-kort på 256GB:

https://www.komplett.no/product/842791/foto-video/minnekort/secure-digital/transcend-secure-digital-u3-256gb

 

Om de er verd prisen de har kan diskuteres da. :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...