Gå til innhold

Snart begynner Facebook å skanne alle bildene dine for ansikter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir ihvertfall vanskeligere og vanskeligere å holde bilder av deg vekk i fra internett. Venner og familie laster opp. Ikke fjerner de EXIF-informasjon heller før de laster noe opp.

 

Det med EXIF er en interessant utfordring. For før du vet ordet av det så har du et bestillingstyveri som gjøres hjemme hos deg. Potensiale for noe slikt finnes ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det har hendt et par ganger at folk har lagt ut bilder av meg på privat grunn. De som gjorde dette vil ikke glemme det.

 

Jeg er imidlertid helt enig med G at det blir vanskligere å vanskeligere å holde kontroll med dette. For en del av oss har det blitt så naturlig å publisere alt mulig at samtlige hemninger har forsvunnet. Det virker som de lever i den tro at samtlige mennesker synes eksponering av egen person er en god ting.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Den nye funksjonen vil automatisk skanne gjennom de siste bildene dine

 

 

Dette uten å spørre om tillatelse/adgang til bildene?

 

Litt som Outlook-appen for Android? Installerte, logget inn, og det første jeg får beskjed om er "Hei, vi synkroniserte alle kontatene dine med Outlook-appen for deg!" Nyss før telefonen gikk i veggen.

Endret av Lutra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den nye funksjonen vil automatisk skanne gjennom de siste bildene dine

 

Dette uten å spørre om tillatelse/adgang til bildene?

 

Litt som Outlook-appen for Android? Installerte, logget inn, og det første jeg får beskjed om er "Hei, vi synkroniserte alle kontatene dine med Outlook-appen for deg!" Nyss før telefonen gikk i veggen.

"Problemet" med å kvitte seg med Facebook og Messenger (og Snap) nå er at veldig mange bruker det som eneste kommunikasjonsmiddel, og er lite villige til å kvitte seg med det av tøysete grunner som "personvern" og denslags.

Er vel samme som med snapchat, ved å bruke det skriver vi fra oss ALLE rettigheter til det vi legger ut...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette uten å spørre om tillatelse/adgang til bildene?

 

En av de nyere oppdateringene har gjort at Facebook lastet opp alle mine telefonkontakter. Jeg fikk da jevnlig spørsmål om å invitere banken, frisøren, den fjerne slektningen jeg ikke snakker med lengre etc.. til Facebook.

 

Ingen spørsmål fra app eller noe. Kun et vagt hint om dette i rettighetene til appen før oppdatering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er vel samme som med snapchat, ved å bruke det skriver vi fra oss ALLE rettigheter til det vi legger ut...

Det er nå en ting om du selv er uten kontroll over eget liv. Dersom du derimot knipser MEG i privat sammenheng, har du ingen rettigheter til å publisere i utgangspunktet. Det spiller ingen rolle hva forholdet mellom app'en din og deg er. Det er i slike tilfeller sosiale nettstedene virkelig tar seg friheter. Det blir som om media var helt uten "vær varsom" plakat. Skyld ikke på oss liksom, jæ..a sopskaller. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...