Gå til innhold

Joda, Fallout 4 har noen sære «glitcher»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste fans av Bethesda forventer nesten at bugs er en del av opplevelsen. Skyrim hadde jo hopetall med fysikkbugs så man kunne få en frossen bjørn til å fly rundt halve kartet ved å dytte den utfor en nedoverbakke.

 

Syns som oftest mange av dem bare er artige. Første gangen jeg møtte en giant i Skyrim og han angrep meg ble jeg slått til himmels, forsvant ut av kartet. Begynte jo bare å le egentlig, det er så tåpelig at det er morsomt. Dog det hadde vært fint med en utgivelse uten disse problemene.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at fysikk kan være vanskelig å få til bra til i et spill, men det kan vel hende det hadde med fordel vert testet litt nøyere og også sluppet i 2016 istedet.

 

Men det er kanskje enklere å slippe det til massene og ha dem gjøre den siste bug testen. Så løse de som blir mest rapportert.

Lenke til kommentar

 

 

De deiligste glitchene er når man blir stuck i terminaler og power armor fordi man bruker 144hz og må loade en eldre save for å komme løs.

 

Jeg vil gjerne ha en forklaring på hvorfor oppdateringssekvensen på skjermen kan påvirke collision detection etc, virker jo helt fraskilt?

det er ganske komplisert, og kan være mange grunner.

 

men det enkle svare som jeg bruker er at fysikk motoren går higewire på høy fps,

 

det er noen spille som skiller seg nevneverdig ut på dette.

 

Blucoll

Lenke til kommentar

 

 

De deiligste glitchene er når man blir stuck i terminaler og power armor fordi man bruker 144hz og må loade en eldre save for å komme løs.

 

Jeg vil gjerne ha en forklaring på hvorfor oppdateringssekvensen på skjermen kan påvirke collision detection etc, virker jo helt fraskilt?

det er ganske komplisert, og kan være mange grunner.

 

men det enkle svare som jeg bruker er at fysikk motoren går higewire på høy fps,

 

det er noen spille som skiller seg nevneverdig ut på dette.

 

Blucoll

 

 

 

Aha, så det er egentlig at skjermkortet som yter for bra som er problemet?

Lenke til kommentar

Første gang jeg spilte Skyrim etter ukesvis med hype og venting, opplevde jeg å bli drept av en vogn med kålhuer. True f'cking story:

 

Hadde spilt kanskje 5 minutter og hadde akkurat kommet forbi intro-partiet med dragen og henrettelsene i starten av spillet.

Ser en vogn med kålhuer og tester fysikken i spillet ved å poke og dytte litt på vogna.

Vogna eksploderte i ragdoll-fest og jeg døde av det.

 

Kunne faktisk ikke tro at mine fem første minutter med Skyrim skulle ende med at jeg blir drept av en vogn med kål, GG well played Bethesda.

 

Det var på dette punktet jeg forsto at Bethesda aldri endrer noen ting, og at disse bugsene kom til å være evig forplantet i den elendige spillmotoren deres. Seriøst, bethesda sine spillmotorer er elendige og bugga. Det er skuffende når du ser kvaliteten som andre (mye mindre selskaper) leverer.

Bare se hvor deilig spillmotoren i Witcher 3 er i forhold. Alt flyter og er skikkelig dynamisk og digg.

Er det en stein på bakken? Da setter Geralt 1 fot på steinen og står staut og stødig - med andre ord tilpasser han seg på en realistisk måte miljøet rundt seg.

 

I bethesda-spill glitcher figurene og hakker over steinen, fordi motoren deres er elendig skrudd sammen. Alt bare sklir rundt med middelmådige animasjoner.

Ikke akkurat hva man forventer av én av verdens største spillselskaper - men slik går det vel når fans uhemmet kjøper produktene deres uten å stille strenge krav -

Bethesda forventer vel at fans skal reparere og gjøre spillene deres bedre med mod-systemet.

 

Jeg finner hvertfall lite lidenskap i Bethesda's håndtverk sett opp mot andre spillselskaper. Mindre enn man skulle forvente hvertfall - folk som har spilt siden Morrowind (eller eldre) kan forhåpentligvis se det samme som meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at fysikk kan være vanskelig å få til bra til i et spill, men det kan vel hende det hadde med fordel vert testet litt nøyere og også sluppet i 2016 istedet.

 

Men det er kanskje enklere å slippe det til massene og ha dem gjøre den siste bug testen. Så løse de som blir mest rapportert.

 

de burde nok ha ventet, men det kommer noe som heter jul snart og alle vil ha produktene sine ut før det,

hadde foresten vært kult med en undersøkelse som viste om spill gittut før jul hadde mer bugs en spill gitt ut resten av året

Lenke til kommentar

De hadde jo fremdeles rukket mesteparten av julerushet selv om de lanserte en måned senere

 

 

Sånt er det i alle Bethesda spill, men gir blanke faen da resten av spillet er vanvittig bra!  :)

Synes godt at de kan bli holdt til en tilsvarende teknisk standard som man gjør med andre utviklere, selv om man kanskje liker spillene til tross for alle feilene. Bethesda er ikke nybegynnere, de har hatt ganske mange år på seg til å gjøre noe med dette ruklet av en spillmotor. Over et tiår, faktisk.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Bethesda og bugs, blir liksom ikke helt det samme uten. Skal være litt bugs i Bethesda spill, tradisjon er tradisjon.

Ser liksom for meg en gammel koselig bestefar type som tester spillene deres innimellom lett inntak av kaker og te, en sånn med stokk og langt hvitt skjegg, som de ikke har hjerte til å si opp.

 

Uansett, buggene på video eksemplene er jo vittige da :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...