Gå til innhold

Nexus 6P-eiere klager over glass som knuser av seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Hvordan kan det ha seg at gorilla glasset i denne angivelig riper og sprekker lettere enn andre modeller med samme type gorilla-glass?

 

Når metallet blir varmt eser det, og når det er kaldt så trekker den seg sammen, så dette er rett og slett produksjonsfeil på et fåtall av modeller..

 

Ser frem til å få denne telefonen, barnesjukdommer skjer alle modeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde dette med en HTC en gang. Glasset sprakk uten ytre påvirkning. Kjipt tenkte jeg, men er jo helt klart en reklamasjonsfeil. Men den gang tok jeg jaggu feil. Sendte inn telefonen, fikk avslag og klagde inn til forbrukerutvalget. De ga meg medhold, men HTC/verkstedet stod på sitt. Endte til slutt i forbrukertvistutvalget hvor jeg tapte saken. Det besynderlige her var at verkstedet endret forklaring underveis, men uansett tapte jeg saken. Så når slikt skjer ligger bevisbyrden på forbruker og ikke produsent. Kan røpe at HTC mistet en fast kunde der, så alt i alt tapte de nok mest på sikt.

Jeg hadde også denne som min neste telefon,men nå avventer jeg og ser om det er et reellt problem eller ikke før jeg kjøper den. Vet iallefall at HTC aldri blir valgt igjen pga elendig kundebehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde dette med en HTC en gang. Glasset sprakk uten ytre påvirkning. Kjipt tenkte jeg, men er jo helt klart en reklamasjonsfeil. Men den gang tok jeg jaggu feil. Sendte inn telefonen, fikk avslag og klagde inn til forbrukerutvalget. De ga meg medhold, men HTC/verkstedet stod på sitt. Endte til slutt i forbrukertvistutvalget hvor jeg tapte saken. Det besynderlige her var at verkstedet endret forklaring underveis, men uansett tapte jeg saken. Så når slikt skjer ligger bevisbyrden på forbruker og ikke produsent. Kan røpe at HTC mistet en fast kunde der, så alt i alt tapte de nok mest på sikt.

Jeg hadde også denne som min neste telefon,men nå avventer jeg og ser om det er et reellt problem eller ikke før jeg kjøper den. Vet iallefall at HTC aldri blir valgt igjen pga elendig kundebehandling.

 

Hadde nøyaktig samme hendelsesforløp med en Nexus 7 første utgaven hvor glasset sprakk av seg selv over natten mens den lå på benken. Fikk en uavhengig vurdering fra et reprasjonsfirma som gikk i min favør. Det var flere som opplevde dette og det skyltes visstnok at deler av infestingsmekanismen på de første batchene gjorde at skjermen stod i litt spenn. Jeg tapte saken hos forbukertvistutvalget og Multicom mistet en kunde permanent. Smått irriterende...

Lenke til kommentar

Enda en overoppheting av et problem som mest sannsynlig gjelder en liten promille av telefonene?

Overoppheting skjer på alle Nexus mobiler. I Nexus 5X så throttler begge A57 kjernene ned til 663 Mhz etter 2 min, og slår seg helt av etter 12 min. Dette er BIG kjernene som skal stå for de mest ytelseskrevende oppgavene. Da står den igjen med 4xA53. Modeller som SD 6XX har jo 8 av disse. 

 

Men de throttler jo og skrus av, så mobilen blir jo ikke varmere enn den bør, så det bør ikke være et problem med at glasset knuser av den grunn, med mindre det er en produksjonsfeil på noen modeller som gjør at telefonen blir utsatt for det. De har jo garantert testet mobilen under load.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...