Gå til innhold

TEST: MSI GT72S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjesp.. Multicom Lanserte nettopp en med 6700k desktop cpu og 980 gpu (ikke 980m) pluss g-sync ips 75hz skjerm til samme pris http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p870-killer-edition-173/cat-p/c1000042/p10632048

 

Stock performance:

3DMark – Fire Strike Overall 11318

 

Kilde: https://biosmods.wordpress.com/2015/10/21/sky-x9/2/

 

Jeg bestilte meg nettopp en. Det skal bli en fryd å ha den med på reisejobb :)

Endret av TheAllfather
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig Asus G751JY m/ GTX 980M er bedre, for å koste rundt 25 000 kr burde man forvente bedre.

Eneste er SSD disken som er verdt å vurdere på denne maskinen.

 

2x Samsung 950 Pro 512GB M.2 burde gi god ytelse det.

 

2x 950Pro M.2 gir god ytelse ja, men hverken windows eller spill, det maskinen er rettet mot vil gå noe kjappere.

Eneste grunnen jeg kan se for at de har brukt m.2 er vel at de tar mye mindre plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tviler på man får ramdisk ytelse i windows 10 uansett, hadde vært gøy å se mulighetene å starte windows 10 på millisekund.

 

Ut i fra denne laptopen kanskje den er bedre for videoredigering? For det er ingen tvil om multicom maskinene er bedre kjøp hvis gaming er først prioritert. Deretter kommer Asus G751JY m/ GTX 980M som nr 2.

Lenke til kommentar

Merkelig Asus G751JY m/ GTX 980M er bedre, for å koste rundt 25 000 kr burde man forvente bedre.

Eneste er SSD disken som er verdt å vurdere på denne maskinen.

 

2x Samsung 950 Pro 512GB M.2 burde gi god ytelse det.

Forskjellen i ytelse mellom GTX 980M har jo med varme å gjøre. Det kommer an på hvor høyt MSI lar kortet klokke opp.

2 av den beste consumer SSDen som finnes er ikke ille det nei, spørs bare om det er verdt det, når GPU ytelse tross alt teller mest på disse maskinene.

 

 

2x 950Pro M.2 gir god ytelse ja, men hverken windows eller spill, det maskinen er rettet mot vil gå noe kjappere.

Eneste grunnen jeg kan se for at de har brukt m.2 er vel at de tar mye mindre plass.

 

Det vil gå kjappere. Helt klart. Det står tom i artikkelen at det vil.

 

M.2 er jo noe alle burde bruke pga plass, men M.2 gir ikke automatisk så høy ytelse. Dette er faktisk verdens beste consumer SSD. De kunne lett valgt en tregere SSD. Når det er sagt så finnes det ikke skikkelig strømsparing for NVMe SSDer. Så SSDen her vil bruke mer strøm, enn om du hadde gått for en Samsung SSD som ikke er NVMe. 950 Pro kan også thermal throttle, så får håpe de har lagt en lufstrøm til å gå over disse SSDene. Hvis de står nærme hverandre uten luftstrøming så faller nok raskt ytelsen.

 

 

EDIT:

Ehm. M.2 SSDene er med siden av hverandre, og de har ingen kjøling. Stedet hvor de er er den varmeste delen av maskinen som når 50 C + under load. I Anandtech sin test av 950 Pro så de tegn til thermal throttling. Det var i en åpen testrigg. Altså dårligere enn en vanlig PC der du gjerne har luftgjennomstrøming (ingen putter dette inn i en elendig PC som holder en temp på 80 grader uten gjennomstrømning). Dette derimot virker som om det lett kan blir varmere. Altså kan thermal throttling absolutt skje. Ellers verd å merke seg at alle ikke har 950 Pro. Jeg så en test med en enkel Toshiba NVMe nettopp.

 

Til tek, dere vet gjerne om GPU og CPU throtling, og det viser igjen i tester, men vær obs på at med slike SSDer som dette (veldig høy ytelse NVMe SSDer uten skikkelig strømkontroll) så er thermal throttling også et reelt problem når det kommer til SSD. Noe hvertfall MSI åpenbar IKKE har tatt høyde for.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...