Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Dette var et av de viktigste spillene på Commodore 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette spillet var uhyggelig vanskelig og det var vel derfor jeg ikke spilte det så mye. Er spent på denne varslede HD-remaken, men vi får vel se tenker jeg.

 

Edit: mener ellers at jeg lenge siklet etter Last Ninja 3 på PC. Synes å huske at jeg så noen screenshots etc av dette, men fant aldri spillet. Hverken på lovlig eller ulovlig vis...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Det var vanskelig nok. Har det på diskett til C64. Husker jeg klarte å runde det. Men å se skribenten spille det og tape så mye "hit points" i kamp er litt morsomt. Tror jeg var litt mer på hugget på sånt. Har rundet Bruce Lee også. Og mange andre spill.  :)

 

Det å komme seg over myra og bekker, er ikke så vanskelig som det ser ut til. Krever bare litt innsikt i hvor man må stå.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, dette spillet var uhyggelig vanskelig og det var vel derfor jeg ikke spilte det så mye. Er spent på denne varslede HD-remaken, men vi får vel se tenker jeg.

 

Edit: mener ellers at jeg lenge siklet etter Last Ninja 3 på PC. Synes å huske at jeg så noen screenshots etc av dette, men fant aldri spillet. Hverken på lovlig eller ulovlig vis...

 

 

 

 

Mulig at det var dette du tenkte på i innlegget ditt?

 

"http://www.unseen64.net/2008/04/15/the-last-ninja-4-xboxps2-unreleased/"

 

Forøvrig så har du også denne Remake'en av TLN-Nr1...

 

"https://justonemoregame.wordpress.com/2010/09/05/exclusive-first-5-screens-from-last-ninja-remake/"

 

Det er lett å se forbedringene i grafikken...,men legger også merke til noen forskjeller

mellom orginalen og denne nye HD versjonen.

 

---------

 

Jeg har sagt det før...

En "ansiktsløftning" er vel og bra det...,selv om det ikke nødvendigvis vil gjøre spillet noe bedre av den grunn.

 

Jeg er en semi-Purist...,så om de så absolutt MÅ HA bedre grafikk...,så synes i hvert fall jeg at de bør holde seg tro til orginalen.

 

Bugs og glitches er selvsagt ok å rette på...,så lenge de ikke tar helt av og forandrer for mye.

 

Som jeg også har sagt før...

Diablo Nr.1. HD-mod'en er et veldig godt eksempel på akkurat dette.

 

"Town-Portal-Scrolls" hadde en del bugs...,men i stedet for å fikse bug'ene...,så har dem byttet ut "Town-Portal-Scrolls" med "Town-Portal-Shrines" fra Diablo Nr.2.

Personlig så synes jeg at det ble litt feil...,men det slutter ikke der.

 

En vulkan av andre ting fra Nr.2. har sprutet utover Diablo Nr.1...,og i så måte forandret for mye av orginalen.

 

En ting som jeg hadde litt sansen for...var valgene man har fått i "Options"...,som f.eks. et hav av forskjellig oppløsninger å velge i mellom...,for ikke å glemme "Refresh-rates".

Pluss justering av kamera-høyden/Zoom-fuksjon.

 

Så samme om man sitter på en 1:1-skjerm eller Utra-Wide-Skjerm...,så kan man enkelt tilpasse spillet etter forholdene.

Det er i tillegg støtte for Multi-display-oppsett.

 

---------

 

Ja...,pixel-precision...,kunne/kan til tider være plagsomt I TLN-spillene...,men som andre har nevnt her på tråden...,så er det snakk om en vanesak.

 

Har man rundet spillet mangen ganger...,så trykker man helt motorisk på rett plass...neste gang man setter seg ned med spillet.

 

Som f.eks. Easter-Egg'et i slutten av "Broken Sword 2 : The Smoking Mirror". 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

Mulig at det var dette du tenkte på i innlegget ditt?

 

"http://www.unseen64.net/2008/04/15/the-last-ninja-4-xboxps2-unreleased/"

 

Forøvrig så har du også denne Remake'en av TLN-Nr1...

 

"https://justonemoregame.wordpress.com/2010/09/05/exclusive-first-5-screens-from-last-ninja-remake/"

 

Det er lett å se forbedringene i grafikken...,men legger også merke til noen forskjeller

mellom orginalen og denne nye HD versjonen.

 

---------

 

Takk for svar, men det var nok ikke den. Det var mot slutten av 90-tallet (tror jeg) at System 3 satt opp nettsiden sin og det var noe snakk om at Last Ninja 3 skulle komme til PC (slik jeg husker det). Men det ble ikke av. Ellers så jo skjermskuddene til "The Final Ninja" interessante ut også...

Lenke til kommentar

Matt Gray har et kickstarter prosjekt på gang der han lager nye versjoner av flere klassikere, bl.a. Last Ninja musikken:

 

Iøvrig første kickstarter-prosjekt jeg har gitt penger til.  

 

Dere finner flere legendariske SID-magikere på soundcloud. 

 

Herregud så mange minner dette vekker. Det er egentlig helt sykt hvor mye bra melodier som ble skapt i Commodore tiden. Helt enkle toner som øyeblikkelig identifiserer deg med spillene. Last Ninja, Rambo, IK+. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Mulig at det var dette du tenkte på i innlegget ditt?

 

"http://www.unseen64.net/2008/04/15/the-last-ninja-4-xboxps2-unreleased/"

 

Forøvrig så har du også denne Remake'en av TLN-Nr1...

 

"https://justonemoregame.wordpress.com/2010/09/05/exclusive-first-5-screens-from-last-ninja-remake/"

 

Det er lett å se forbedringene i grafikken...,men legger også merke til noen forskjeller

mellom orginalen og denne nye HD versjonen.

 

---------

 

Takk for svar, men det var nok ikke den. Det var mot slutten av 90-tallet (tror jeg) at System 3 satt opp nettsiden sin og det var noe snakk om at Last Ninja 3 skulle komme til PC (slik jeg husker det). Men det ble ikke av. Ellers så jo skjermskuddene til "The Final Ninja" interessante ut også...

 

 

Jeg synes de kunne laget det enda bedre når de først gidder å bruke tid på det. Å kun pusse litt på grafikken uten å utvide gameplay synes jeg er litt for kjedelig.

 

Selv det der 3D-greiene synes jeg virker litt for mye som slutten av 90-tallet aktig (eller kanskje spede begynnelsen av 2000-årene). I dag kan man gjøre så mye mer.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...