Gå til innhold

DAGENS DINGS: Denne gir nettbrettet en skikkelig joystick


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser nesten for meg at en sånn masserer skjermen på samme steder så hyppig at skjermen til slutt mister sensitiviteten for berøring. Hva tror dere som er teknisk kyndige om den antagelsen?

Skjer ikke på en kapasitiv skjerm.

En resistiv skjerm (som jeg håper ingen har lenger) ville blitt "massert" av dette.

 

Husker jeg hadde noe lignende på min nokia 3310.

nokia_snakebite_joystick.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Ser nesten for meg at en sånn masserer skjermen på samme steder så hyppig at skjermen til slutt mister sensitiviteten for berøring. Hva tror dere som er teknisk kyndige om den antagelsen?

Skjer ikke på en kapasitiv skjerm.

En resistiv skjerm (som jeg håper ingen har lenger) ville blitt "massert" av dette.

 

Husker jeg hadde noe lignende på min nokia 3310.

nokia_snakebite_joystick.jpg

Snakebite ja :) *Nostalgi*

Lenke til kommentar

 

 

Ser nesten for meg at en sånn masserer skjermen på samme steder så hyppig at skjermen til slutt mister sensitiviteten for berøring. Hva tror dere som er teknisk kyndige om den antagelsen?

Skjer ikke på en kapasitiv skjerm.

En resistiv skjerm (som jeg håper ingen har lenger) ville blitt "massert" av dette.

 

Husker jeg hadde noe lignende på min nokia 3310.

nokia_snakebite_joystick.jpg

Den effektive måten å spille snake på var jo å kun bruke 1 og 9 tasten(eller kanskje det var 3 og 7 tasten). De to var nok til å snu slangen alle retninger uten å flytte på fingrene. Skulle en fylle hele skjermen med slange så var det ikke rom for feil.

Ikke at jeg noen gang har klart det da men.

Lenke til kommentar

 

 

Det skulle imidlertid vise seg at joysticken fungerte på langt færre spill en vi hadde trodd. Veldig mange nettbrett- og mobilspill baserer seg på at du bruker for eksempel gyroskopet til å styre ved å vippe brettet mot høyre eller venstre, eller det er andre former for kontroller hvor du bruker hele skjermen til å styre.

 

Sorry, men det her fikk meg til å fnise. Såklart vil ikke slike dingser funke med gyroskopspill. Hele konseptet er jo å gjøre onscreen "analog" stick mer komfortabelt og effektivt.

 

Synes egentlig dette er en interessant ide. Ikke minst til emulatorer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...