Gå til innhold

Microsoft kutter hardt i OneDrive-lagringen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir ingen mening..

 

Hvorfor kutter de fra 15GB gratis til 5GB fordi noen "misbruker" uendelig lagring? Hva med kamera opplastning? Bare dårlige undskyldninger. De har virkelig driti på draget og tillegg så skylder de på brukerne!

 

Jeg betaler for 100GB og får heldigvis beholde det, men nå vet jeg ikke om jeg har lyst til å være en OneDrive bruker fordi Microsoft driter på brukerne sine.

 

Jeg trodde vi skulle få se et bedre Microsoft som satte mer pris på brukerne sine enn tidligere og det så veldig lyst ut en periode og så slepper de denne bomben som totalt ødelegger det gode ryktet de er i ferd med å få..

Endret av datamads
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skuffende av Microsoft!

 

Hvis det var kun "et fåtall kunder" som pekes på som hovedsyndere, så la dem få ta støyten. At Microsoft har tatt den smarte slutningen å la studenter, som fort kan bruke vanvittig med data, ha "ubegrenset lagring" er vel kanskje heller ikke den smarteste ideen, men det gjør ikke valget med å kutte fra 15 GB til 5 GB data gratis lagring mer logisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt på tryne av Microsoft!

 

Har i dag 40 GB gratis lagring totalt på OneDrive. Husker ikke helt hvordan, men for 2-3(?) år tilbake hadde Microsoft en kampanje hvor de som var raske fikk x antall GB gratis så regner med at det også forsvinner. Brukt SkyDrive/OneDrive i alle år nå nettopp på grunn av den ekstra lagringsplassen jeg har fått så kanskje på sin plass å prøve noe annet nå når de skal kutte ned såpass kraftig.

Endret av .Rudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan får egentlig folk lastet opp 75 TB når det største tilbudet deres begrenser seg oppad til 1TB. Greit nok at folk prøver seg men Microsoft burde kjørt hardere på Disc quotan sin.

 

De kutter «uendelig lagring» for studenter med Office 365, og de med Home- eller Personal-abonnement

Nå får de 1 TB lagringsplass i stedet.

Tidligere var det altså uendelig for studenter med office 365, NÅ blir det 1 TB

  • Liker 2
Lenke til kommentar

eg tenker at det er dumt at noen i hele tatt misbruke onedrive i utgangpunktet. men kan ikkje Microsoft heller ta dei som har gjort noe som å send en epost eler ta en ting i onedive som for forteler dem at dei er over rimelig hetens grenser?

 

Problemet til Microsoft er at de har gitt brukerne ubegrenset lagring så i teorien så har de lov til å laste opp 75TB.

 

Men Microsoft burde jo ha skjønt at slike tilfeller ville oppstå når de tilbyr ubegrenset lagring. Det er alltid noen som vil bruke en tjeneste fult ut. Så dersom de ikke klarer å holde løftet sitt så burde de heller ikke reklamert med det.

Endret av datamads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

eg tenker at det er dumt at noen i hele tatt misbruke onedrive i utgangpunktet. men kan ikkje Microsoft heller ta dei som har gjort noe som å send en epost eler ta en ting i onedive som for forteler dem at dei er over rimelig hetens grenser?

 

Problemet til Microsoft er at de har gitt brukerne ubegrenset lagring så i teorien så har de lov til å laste opp 75GB.

 

Men Microsoft burde jo ha skjønt at slike tilfeller ville oppstå når de tilbyr ubegrenset lagring. Det er alltid noen som vil bruke en tjeneste fult ut. Så dersom de ikke klarer å holde løftet sitt så burde de heller ikke reklamert med det.

 

 

Mener å huske fra det jeg leste i artikkelen at det var bittelitt mer enn 75GB som ble lastet opp :whistle:

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som misbruk for meg. 75 Terrabyte er vel godt innenfor "uendelig lagring". Hvis man hevder å bruke hele kapasiteten er misbruk, er fasitsvaret at man overselger. Det gjelder vel like mye for Microsoft som det gjelder for små webhost-leverandører som selger uendelig kapasitet for <=$5.

Lenke til kommentar

 

 

...

 

Problemet til Microsoft er at de har gitt brukerne ubegrenset lagring så i teorien så har de lov til å laste opp 75GB.

 

Men Microsoft burde jo ha skjønt at slike tilfeller ville oppstå når de tilbyr ubegrenset lagring. Det er alltid noen som vil bruke en tjeneste fult ut. Så dersom de ikke klarer å holde løftet sitt så burde de heller ikke reklamert med det.

 

 

Mener å huske fra det jeg leste i artikkelen at det var bittelitt mer enn 75GB som ble lastet opp :whistle:

 

 

Woops  :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De kutter «uendelig lagring» for studenter med Office 365, og de med Home- eller Personal-abonnement.

De har fått fri plass,

... i blogginnlegget sitt at flere av brukerne deres har misbrukt tjenesten grovt ... som resulterte i at flere av dem brukte over 75 TB lagringsplass.

men samtidig er altså 75TB å oppfatte som "misbruk".

 

Markedsavdelingens form for logikk: Du kan få så mye du vil, men ta bare litt ellers blir jeg sur.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvorfor er folk overrasket?

Alle leverandører av nett-tjenester for lagring eller hosting har sære klausuler om at de kan begrense lagringen til kundene hvis det blir et problem. Til og med nettleverandører kan finne på slikt lenge før folk får utnyttet kjøpet maksimalt. Ingenting er gratis her i livet, og tilnærmet ubegrenset kapasitet er definitivt ikke gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...