Gå til innhold

Neste år vil Windows 10 lastes ned automatisk på PC-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fanden også. Da forsvinner media center!

 

Kodi (tidligere XBMC) som finnes i både Windows og Linux variant er ikke like brukervennlig. Frykter at Kodi ikke blir det heller da da er stadig færre som driver med opptak og avspilling på grunn av streaming.

 

Vi i utkantstrøk som Asker får ikke fiber eller VDSL som en selvfølge. Kun treg ADSL som ikke egner seg til streaming.

 

Kona som ser på Glamour på TV2 Sumo har bildekvalitet som er ekstremt mye dårligere enn SD sendinger på satellitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med maskiner som i utgangspunktet ikke støtter Windows 10?

 

Spesifikt tenker jeg på Intel driver for Intel GMA 950, som så vidt jeg vet fortsatt ikke finnes til noe høyere enn Windows 8.1.

 

Kan jo diskuteres om 5+ år gamle maskiner burde få kjøre Windows 10, men hardwaremessig er de jo mer en tilstrekkelig for alt annet enn nyere spill og annet grafikk-intensivt arbeid.. Spesielt om man slenger inn en SSD.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok dette er lurt av Microsoft , de fleste maskinene vil også kunne kjøre W10 langt bedre om 1 års tid enn det som skjer i dag , å potensielt konvertere størsteparten av brukerne som sitter på W7 , 8 og 8.1 over til W10 er lurt da man da unngår for stor fragmentering av brukerne.

 

Og for å være ærlig er faktisk Windows 10 blitt langt bedre enn både W7 og W8.1 selv om man mister medie center og noen mindre småting fra W7.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bytta permanent til Arch for 11 dager siden

 

A long, long time ago

I can still remember how that Windows used to make me smile

And I knew if I had my chance

That I could make those people install

And maybe they'd be productive for a while

 

But Windows 10 made me shiver

With every update I'd deliver

Forced downloads on the doorstep

I couldn't take one more upgrade request

 

I can't remember if I cried

When I read about the botnet files

But something ruined my trust inside

The day Microsoft died

 

So bye, bye, Miss Windows 10-tan

Drove my temper to the limit and the limit was high

And them good ole boys were running Linux 'n rice

Singin' this'll be the day when Windows dies

This'll be the day when Windows dies

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har jeg missforstått noe her nå?

 

Det var vel ikke snakk om at W10 ble tvangsinstallert, men at W10 installasjonsfilene ble lastet ned og klargjort for en eventuell oppgradering? Det var i det minste det jeg leste første gang jeg hørte om dette.

 

Nå kan vel verdien av å laste ned en relativt stor installasjonspakke i tilfelle man ønsker å oppgradere diskuteres. På en side vil de som ønsker å oppgradere få kjørt igang prosessen relativt kjapt. På en annen side spiser dette noe diskplass.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...