Gå til innhold

Google kan ha fjernet en milliard sider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den tanken deler imidlertid ikke rettighetsbransjen, som konkluderer med at situasjonen er ute av kontroll. "

Situasjonen var ute av kontroll, så kom Spotify og fikk tilbake kontrollen på musikk og diverse strømmetjenester holder nå på å få kontroll over videomarkedet.

 

Hvis de griske selskapene hadde nøyd seg med et godt overskudd og ikke skulle tyne alt av penger på prinsipp siden det er det de er vant med så hadde situasjonen kunne vært anerledes. Skulle likt å se kostnadene de har på å kjempe piratkampen opp mot pengene de taper på ulovlig innhold. Selvfølgelig går det ikke an å få et eksakt tall på tapet, spesiellt ikke fra rettighetshaverne :p

 

"Alle" har råd til Netflix så hvorfor ikke støtte dem? Jeg lurer på hvor stort omfang av piratkopiering det er rundt Netflix egenproduserte serier :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at det er utrolig praktisk hver gang jeg får opp dette i Google:
 

 

In response to multiple complaints that we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed 2 results from this page. If you wish, you may read the DMCA complaints that caused the removals at ChillingEffects.org: Complaint , Complaint .

 

Da er det jo faktisk like enkelt å finne akkurat det jeg er ute etter, pluss at jeg får flere alternativer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe sjokk at de gigantselskapene prøver å stenge hele domener.

Sikkert ikke noe sjokk det, men nå er det ikke det denne saken handler om. Hvis du leser litt lengre enn overskriften ser du at det ikke er snakk om å stenge nettsider en gang. Kun fjerne de fra søkeresultatene til en av mange søkemotorer. Ja, det finnes en haug andre søkemotorer og mange av de har ikke slik rettighetsfiltrering. Noen av de selger heller ikke sjela di til annonsører eller spionorganisasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke noe sjokk at de gigantselskapene prøver å stenge hele domener.

Sikkert ikke noe sjokk det, men nå er det ikke det denne saken handler om. Hvis du leser litt lengre enn overskriften ser du at det ikke er snakk om å stenge nettsider en gang. Kun fjerne de fra søkeresultatene til en av mange søkemotorer. Ja, det finnes en haug andre søkemotorer og mange av de har ikke slik rettighetsfiltrering. Noen av de selger heller ikke sjela di til annonsører eller spionorganisasjoner.

 

Leste hele saken jeg, men føler at kjernen i denne saken er store firmaer som prøver å fjerne torrentsider (og evt. andre sider de ikke liker). De får ikke fjernet domenene såpass lett, så å ta de bort fra Google blir bare første skritt. Ikke at jeg tror det hjelper noe særlig uansett, men noe må de vel gjøre all den tid de ikke prøver å få kundene over på riktig vis.

Lenke til kommentar

Å fjerne søketreff er ikke å ta et første skritt, men å ta et helt annet skritt. Litt som å skyte budbringeren eller rette baker for smed. Det er ikke Google som har gjort noe galt, i likhet med gazillioner av andre linker på nettet, men de konkrete nettsidene. Det rettighetsadvokatbransjen prøver på er å forby konseptet linker. En grunnleggende bestanddel av www.

Lenke til kommentar

Jepp, kan være inne på noe der Simen1, sånn litt overdrevet :p Som jeg sa så vil jeg gjerne se utgiftene de har for å bekjempe piratkopiering opp mot de tapte inntektene pga piratkopiering. Overskudd i forhold til produksjon i % nå om dagen og fra før piratkopiering ble vanlig hadde også vært veldig interresant, for eksempel overskudd pr 1 time film eller noe slik.

 

Greit nok med saker der det er en "skummel utvikling", men ingen setter ting i et slik perspektiv at vi faktisk ser "hva som er riktig". Hvis rettighetshaverne er på "konkursens rand" så er jeg for å sette inn tiltak, jeg vil ha mer film og musikk i fremtiden også :D Tviler på at de lider noen nød...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...