Gå til innhold

Om to uker kommer Windows 10 til Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS sitt mål er å få alt over på en ensartet plattform. De trenger også få hovedtyngden av forbrukere over på en mobil Windows-plattform. En fullverdig PC og den PC-versjonen av Windows vil ikke forbli den prefererte plattformen for den vanlige forbruker.

Det haster og er veldig viktig for MS å komme seg "over" til en mer mobil verden, som er mer energigjerrig og samstemt for de respektive "apper" som skal kunne brukes over hele Windows-registeret.

Den endring og konsolidering av Windows er ikke ferdig, og de må nå for n-te gang overbevise oss alle om at Windows er vesentlig for et lykkelig og fullverdig liv.

Windows 10 til XBox er en del av det enhetskonseptet. One size fits all!

Målet er å få alle over på en mer mobil Windows 10 plattform. Når dette er gjort, kan PC-Windows fortsette sin ferd i en stordriftssammenheng. Den NT-baserte Windows plattform er overkill for den vanlige forbruker, selv om dette ikke virker slik i nået.

Lenke til kommentar

 

 

 

Windows 10 skal visstnok by på et bedre og raskere grensesnitt enn dagens, og er dessuten i større grad optimalisert for navigering med kontroller.

Øh.. Hva tenkte de vi skulle bruke med det første GUI'et?

 

Mus, tastatur og touch antar jeg?

 

På Xbox One...?

 

Ja, de har endret windows 10 til å kunne også bli lettere brukt med kontroll, slik at det kan brukes på xbox1

Lenke til kommentar

Ja, de har endret windows 10 til å kunne også bli lettere brukt med kontroll, slik at det kan brukes på xbox1

Du leser nok dette helt annerledes enn meg..

Jeg leser at forrige versjon av GUI'et til Xbox One IKKE var optimalisert for navigering med kontroller. Det er jo litt rart..

Du leser nok at de har optimalisert dagens Windows 10 slik at det skal fungere bedre med Xbox One og kontroller..

Lenke til kommentar

 

 

 

Windows 10 skal visstnok by på et bedre og raskere grensesnitt enn dagens, og er dessuten i større grad optimalisert for navigering med kontroller.

Øh.. Hva tenkte de vi skulle bruke med det første GUI'et?
Mus, tastatur og touch antar jeg?
På Xbox One...?

Nøkkelordene her er Optimalisert for ...

Lenke til kommentar

 

Ja, de har endret windows 10 til å kunne også bli lettere brukt med kontroll, slik at det kan brukes på xbox1

Du leser nok dette helt annerledes enn meg..

Jeg leser at forrige versjon av GUI'et til Xbox One IKKE var optimalisert for navigering med kontroller. Det er jo litt rart..

Du leser nok at de har optimalisert dagens Windows 10 slik at det skal fungere bedre med Xbox One og kontroller..

Joda, man kan jo lese det feil hvis man vil, men setningen var nok ikke ment slik du leste den.

Lenke til kommentar

Hva betyr det egentlig at Windows 10 kommer til xbox? Er det bare et gui som ligner eller blir den som en desktop pc eller er det et eller annet sted i mellom?

Kan man f.eks. installere vanlige windows 10 apper?

 

Det er vel mye markedsføring triks å kalle det for Windows 10, nei det vil ikke bli en PC over natten, selv om MS sikkert har mulighet til å gjøre det.

 

I praksis betyr vel det at det blir enklere for utviklerere å tilpasse en Windows 10 app til å bli utgitt på Xbox One.

 

Og funskjoner på kryss og tvers og portering av spill enten den ene eller andre veien.

 

Tipper jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Windows 10 skal visstnok by på et bedre og raskere grensesnitt enn dagens, og er dessuten i større grad optimalisert for navigering med kontroller.

Øh.. Hva tenkte de vi skulle bruke med det første GUI'et?
Mus, tastatur og touch antar jeg?
På Xbox One...?

Det jobbes visst nok med mus og tastatur støtte for xb1.

Lenke til kommentar

microsoft er ny standard alle har den i tven mobilen spillkonsolen. såå nå skal alle slippe skaffe nye datadeler og bruke windows i konsol uten å ha stasjonær men kun nettbrett. tror jeg at siden afrika får internett at alle har windows og at spillkonsoler i kina er blitt lovelige at alle skal ha windows derfor microsoft fremtidens aksje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...