Gå til innhold

Snart kan du få «smarte» lys på sykkelhjulene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert fint på hipster-sykler.

Takke meg til vanlige sykkellys som kan brukes til å se veien, hindringer og fotgjengere foran sykkelen, og som også lyser godt nok til å brukes som synlige kjørelys på dagtid. Gode lykter koster normalt mindre enn $50...

Mange nye dekk har refleks på sidene, dette gjør sykkelen godt synlig fra siden for bilister (så lenge de bruker nærlys istedenfor parklys eller tåkelys i mørket).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk å reklamere for slike lys som skal "fremme sikkerheten" med en kjærring som skal ut å sykle i mørket uten hjem, med kun mørke klær og uten en eneste refleks.

 

Synes slike hjul-lys er morsomme jeg, og har kjøpt flere lignende til ungene. Men en refleksvest til 50 kroner er verdt 50 av disse jålelysene når det gjelder å synes i trafikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fantastisk å reklamere for slike lys som skal "fremme sikkerheten" med en kjærring som skal ut å sykle i mørket uten hjem, med kun mørke klær og uten en eneste refleks.

 

Synes slike hjul-lys er morsomme jeg, og har kjøpt flere lignende til ungene. Men en refleksvest til 50 kroner er verdt 50 av disse jålelysene når det gjelder å synes i trafikken.

 

Det er vel ganske åpenbart at lys i utgangspunktet synes bedre enn en refleks? Om de ikke er veldig svake.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fantastisk å reklamere for slike lys som skal "fremme sikkerheten" med en kjærring som skal ut å sykle i mørket uten hjem, med kun mørke klær og uten en eneste refleks.

 

Synes slike hjul-lys er morsomme jeg, og har kjøpt flere lignende til ungene. Men en refleksvest til 50 kroner er verdt 50 av disse jålelysene når det gjelder å synes i trafikken.

 

Kunne ikke se noen i videoen som ikke brukte hjelm. Dama hadde hjelmen i handa i to scener, så vi får jo anta at hun tok den på seg før hun tråkket av gårde.

Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk å reklamere for slike lys som skal "fremme sikkerheten" med en kjærring som skal ut å sykle i mørket uten hjem, med kun mørke klær og uten en eneste refleks.

 

Synes slike hjul-lys er morsomme jeg, og har kjøpt flere lignende til ungene. Men en refleksvest til 50 kroner er verdt 50 av disse jålelysene når det gjelder å synes i trafikken.

 

Det er vel ganske åpenbart at lys i utgangspunktet synes bedre enn en refleks? Om de ikke er veldig svake.

 

AtW

Fra en bilførers synspunkt er ikke dette så åpenbart nei (med mindre du tenker på en godt frontlykt sett rett forfra), men du tenkte kanskje på andre trafikanter uten egne lys?

Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk å reklamere for slike lys som skal "fremme sikkerheten" med en kjærring som skal ut å sykle i mørket uten hjem, med kun mørke klær og uten en eneste refleks.

 

Synes slike hjul-lys er morsomme jeg, og har kjøpt flere lignende til ungene. Men en refleksvest til 50 kroner er verdt 50 av disse jålelysene når det gjelder å synes i trafikken.

 

Det er vel ganske åpenbart at lys i utgangspunktet synes bedre enn en refleks? Om de ikke er veldig svake.

 

AtW

Fra en bilførers synspunkt er ikke dette så åpenbart nei (med mindre du tenker på en godt frontlykt sett rett forfra), men du tenkte kanskje på andre trafikanter uten egne lys?

 

 

Jeg tenker fra en bilførers synspunkt jo, feks er det jo vist at refleksvest på MC har høyst diskutabel effekt når lysene på MCen er på, fordi lysene synes bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

så man skal slå på "blinklysene " ved fikle med telfonen mens man er ute i trafikken ?

den mulighete er fulstendig unødvendig og ikke minst farlig

 

Hvorfor kan man ikke ladde baterien på sykkeldingser med en dynamo på sykkelen , slik man før fikk lys på sykkelen ?

 

Det finnes dynamoer i dag også elgen...

 

AtW

Lenke til kommentar

 

så man skal slå på "blinklysene " ved fikle med telfonen mens man er ute i trafikken ?

den mulighete er fulstendig unødvendig og ikke minst farlig

 

Hvorfor kan man ikke ladde baterien på sykkeldingser med en dynamo på sykkelen , slik man før fikk lys på sykkelen ?

 

Det finnes dynamoer i dag også elgen...

 

AtW

 

ja, til direkte lys , men jeg har ikke hør at de kan brukes til opplading 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...