Gå til innhold

ANMELDELSE: Halo 5: Guardians


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin lesning, men merker at dette er skuffende likevel.

Halo 5 har for øyeblikket en Metascore på 86, det er lavest av samtlige spill i serien!!!

Det forteller meg at 343 kanskje ikke var den rette til å ta over flaggskipet til MS likevel. Halo 4 var ålreit, men de mistet all kred da de føkka opp Master Chief Collection.

Og nå lanserer de altså det minst kritikerroste Halo i historien, attpåtil med mikrotransaksjoner og uten splitscreen. Welp..

Tror jeg utsetter kjøpet til det dukker opp i tilbudskurven over jul

Lenke til kommentar

 

Halo 5 har for øyeblikket en Metascore på 86, det er lavest av samtlige spill i serien!!!

Det forteller meg at 343 kanskje ikke var den rette til å ta over flaggskipet til MS

 

Huff ja. 86 er virkelig et dårlig gjennomsnitt.

 

Halo Wars har for øvrig en Metascore på 82

Halo 3: ODST: 83

Master Chief Collection: 85

Spinoffs og en samling..

Sier ikke at 86 er dårlig, men er det ikke grunn til å forvente litt mer av en reell oppfølger i flaggskipserien?

 

Er forresten flerspillerdelen testet på live servers? Etter fadesen med Master Chief Collection er det grunn til å stille spørsmålstegn med 343s nettkode.

Lenke til kommentar

Jeg blir å kjøpe Halo 5 utelukkende for singleplayer biten. Så jeg gjør nok rett ved å senke forventningene en god del da den virker å være litt svak utifra det jeg har lest. Men da igjen så kan det være at anmeldere forventer en revolusjon....

 

Først skal jeg igjennom samtlige Halo spill før jeg kaster meg over det siste i serien. Er tross alt noen år siden disse kom ut og en spilte igjennom dem..

Lenke til kommentar

Hvor lang enspiller del snakker vi i grunn om? 

 

Omlag ti timar.

 

 

Er forresten flerspillerdelen testet på live servers? Etter fadesen med Master Chief Collection er det grunn til å stille spørsmålstegn med 343s nettkode.

 

 

Det var live ja. Vi fekk teste spelet gjennom fleire playlister over fleire dagar.

 

Men da igjen så kan det være at anmeldere forventer en revolusjon....

 

 

 

Neida, men eg forventar ei historie som er litt meir utbrodert enn denne. Gameplayet var derimot fenomenalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir mindre og mindre tilhenger av utviklingen til MP-spill. Det er fart, fart, fart, jump'n dash, og dikkedakk, men fint lite taktikk og strategi, aka teamplay. Ok, litt å ta i at man ikke har teamplay, men det vannes kraftig ut. Man har en mengde spillere som løper sammen, men som egentlig ikke samarbeider, de har bare samme mål. Enkeltspillerens egne prestasjoner er mest i fokus.

 

Dette kan være moro nok, men alt av spill skal trekkes denne veien nå. Hvis man ikke er i full action i løpet av 20 sek etter spawn så er det jo kjedelig.

Lenke til kommentar

Blir mindre og mindre tilhenger av utviklingen til MP-spill. Det er fart, fart, fart, jump'n dash, og dikkedakk, men fint lite taktikk og strategi, aka teamplay. Ok, litt å ta i at man ikke har teamplay, men det vannes kraftig ut. Man har en mengde spillere som løper sammen, men som egentlig ikke samarbeider, de har bare samme mål. Enkeltspillerens egne prestasjoner er mest i fokus.

 

Dette kan være moro nok, men alt av spill skal trekkes denne veien nå. Hvis man ikke er i full action i løpet av 20 sek etter spawn så er det jo kjedelig.

 

Fart har jo vært en helt essensiell del av FPSer siden 90-tallet. Doom, Quake 3, Unreal Tournament...

 

Det er absolutt ingenting nytt med det. Om noe er Halo 5 og COD:AW en slags retur til hvordan FPSer pleide å være.

Lenke til kommentar

 

Blir mindre og mindre tilhenger av utviklingen til MP-spill. Det er fart, fart, fart, jump'n dash, og dikkedakk, men fint lite taktikk og strategi, aka teamplay. Ok, litt å ta i at man ikke har teamplay, men det vannes kraftig ut. Man har en mengde spillere som løper sammen, men som egentlig ikke samarbeider, de har bare samme mål. Enkeltspillerens egne prestasjoner er mest i fokus.

 

Dette kan være moro nok, men alt av spill skal trekkes denne veien nå. Hvis man ikke er i full action i løpet av 20 sek etter spawn så er det jo kjedelig.

Fart har jo vært en helt essensiell del av FPSer siden 90-tallet. Doom, Quake 3, Unreal Tournament...

 

Det er absolutt ingenting nytt med det. Om noe er Halo 5 og COD:AW en slags retur til hvordan FPSer pleide å være.

 

Jeg begynte å spille online i 1994 (Doom), og jeg har spilt alle disse, med URT og InstaGib som en av mine all time favoritter. Poenget er ikke at det ikke har vært spill som er hurtigere enn andre, men at så og si alt av spill skal gå den veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...