Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab S2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

 

Blir ikke kvalm jeg, men overskriften er litt tullete, men hadde de skrevet bare "slik er nye Samsung brett" så ville de kun få klikk fra samsung fans, ved å legge inn ipad så irriterer de begge religioner og generer mange flere klikks. Money talks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Lenke til kommentar

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Hei! Overskriften har et poeng som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, nemlig at Galaxy Tab S2 i motsetning til tidligere toppmodeller nå har fått samme høyde/bredde-format som iPad Air. Jeg synes det er greit å sammenlikne brettet med et produkt de fleste kjenner.

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Overskriften har et poeng som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, nemlig at Galaxy Tab S2 i motsetning til tidligere toppmodeller nå har fått samme høyde/bredde-format som iPad Air. Jeg synes det er greit å sammenlikne brettet med et produkt de fleste kjenner.

Tror det mange føler er at det er på tide at Apple ikke lenger sidestilles som selve definisjonen på nettbrett eller mobil.

Og, når man skal trekke fram konkurrentene. Microsoft Surface 3 (64GB) koster 5389.-

Man skal altså ikke legge på mange kronene for å få en fullblods PC i nettbrettformat, om man ønsker dette. Endret av Serpentbane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Hei! Overskriften har et poeng som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, nemlig at Galaxy Tab S2 i motsetning til tidligere toppmodeller nå har fått samme høyde/bredde-format som iPad Air. Jeg synes det er greit å sammenlikne brettet med et produkt de fleste kjenner.
Ja det er akkurat det samme for meg, men du gir jo applehaterne eksem på penis. Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

 

Blir kvalm av overskriften også. Det er 5 år siden nettbrett dukket opp på markedet og det finnes utallige versjoner av de nå. Blir lei av at Tek.no som burde vite bedre å ikke kalle alle nettbrett for ipad eller alle smartphones for iphone. Tek.no fremstår mer og mer som useriøs og tullete... ikke langt igjen før Tek.no blir lik Se og Hør.

Selv bruker jeg ikke nettbrett. Kjøpte en av de første nettbrettene til kona. Hun brukte den 1 dag og ga den tilbake til meg. Lekte litt med den selv og ga den til min datter.. hun brukte den som tallerken og som surfebrett. Hun surfer mer på nettet nå enn i begynnelsen da hun surfet på brettet ; ) Nettbrett er en mellomting for alle enhetene i hjemmet som er ubrukelig for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere må jo snart bli lei denne "ligner på apple" tullet. Ligner en tablet format av en galaxy telefon...

 

Jo da, vi kan saktens bli lei. Men det er vanskelig å komme utenom, når det eneste som er nytt ved dette brettet er at det har fått det samme format som konkurrenten, hvis navn vi ikke skal nevne i frykt for å påføre folk kroppslige plager. Ha en god helg, med eller uten nettbrett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

 

 

Wow. Så tre år etter at det ble avdekket at apple underbetaler mer enn noen andre for produksjon og driver "slaveri" så har de bare fortsatt til tross for lovnad om forbedring. Jeg er så glad jeg ikke bruker det firmaet sine produkter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hei! Overskriften har et poeng som kanskje ikke kommer tydelig nok frem, nemlig at Galaxy Tab S2 i motsetning til tidligere toppmodeller nå har fått samme høyde/bredde-format som iPad Air. Jeg synes det er greit å sammenlikne brettet med et produkt de fleste kjenner.

Tror det mange føler er at det er på tide at Apple ikke lenger sidestilles som selve definisjonen på nettbrett eller mobil.

 

Og, når man skal trekke fram konkurrentene. Microsoft Surface 3 (64GB) koster 5389.-

 

Man skal altså ikke legge på mange kronene for å få en fullblods PC i nettbrettformat, om man ønsker dette.

 

Hei! Det har du helt rett i. Surface 3 er et meget bra produkt som kunne vært nevnt som et alternativ. Vi har enn så lenge valgt å kategorisere Surface-produktene som PC-er, og iOS/Android-enhetene som nettbrett, basert på produktenes utspring. (Windows RT basert på ARM ble likevel kategorisert som nettbrett).

 

Skillet mellom produktgruppene er i ferd med å viskes ut, ikke minst som en konsekvens av Windows 10. Det gjenstår fremdeles litt på at Microsofts Surface-produkter skal være like brukervennlig uten mus (penn) og tastatur som Android/iOS er, særlig fordi en del sentrale apper fremdeles bare kjører i skrivebordsmodus. Skillet henger nok igjen fra den tiden vi hadde Amobil og Hardware som separate nettsteder, og måtte fordele produktgruppene mellom disse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Wow. Så tre år etter at det ble avdekket at apple underbetaler mer enn noen andre for produksjon og driver "slaveri" så har de bare fortsatt til tross for lovnad om forbedring. Jeg er så glad jeg ikke bruker det firmaet sine produkter.

Kom gjerne med kilder som beviser denne påstanden. Påstanden til Apple, er jo at de gjør mye og mer enn andre for å tvinge produsentene til å ivareta sine ansatte. Godt mulig det er bare pr snakk, men med tanke på at det er apple som er i søkelyset til pressen så er det jo rart om de tørr å ikke gjøre noe. Hva gjør de andre som også får mobilene sine produsert av de samme arbeiderne. Det er såvidt jeg vet ikke slik at de får 14 kr timen når de monterer en apple telefon og 15 kr når de monterer en samsung, htc etc.

Lenke til kommentar

 

 

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Wow. Så tre år etter at det ble avdekket at apple underbetaler mer enn noen andre for produksjon og driver "slaveri" så har de bare fortsatt til tross for lovnad om forbedring. Jeg er så glad jeg ikke bruker det firmaet sine produkter.

Kom gjerne med kilder som beviser denne påstanden. Påstanden til Apple, er jo at de gjør mye og mer enn andre for å tvinge produsentene til å ivareta sine ansatte. Godt mulig det er bare pr snakk, men med tanke på at det er apple som er i søkelyset til pressen så er det jo rart om de tørr å ikke gjøre noe. Hva gjør de andre som også får mobilene sine produsert av de samme arbeiderne. Det er såvidt jeg vet ikke slik at de får 14 kr timen når de monterer en apple telefon og 15 kr når de monterer en samsung, htc etc.

 

 

De andre har ikke gått ut og skrytt av seg selv på dette området. Eller tar så mye mer enn alle andre per produkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Til å vere ein artikkel som handlar om Samsung Galaxy Tab, so er det litt kvalmt å måtte sjå ordet "iPad" i annakvar setning. Inkludert tittelen.

Thats life.

Er en grunn hvorfor artikler vinkles slik, som f.eks. her.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/ny-rapport-slik-lever-iphone-arbeiderne/a/23546383/

 

Så det er både negativt og positivt for apple hvordan alt skal vinkles for og mot apple og hvordan alt skal sammen skal sammenlignes med siste idings.

Wow. Så tre år etter at det ble avdekket at apple underbetaler mer enn noen andre for produksjon og driver "slaveri" så har de bare fortsatt til tross for lovnad om forbedring. Jeg er så glad jeg ikke bruker det firmaet sine produkter.
Kom gjerne med kilder som beviser denne påstanden. Påstanden til Apple, er jo at de gjør mye og mer enn andre for å tvinge produsentene til å ivareta sine ansatte. Godt mulig det er bare pr snakk, men med tanke på at det er apple som er i søkelyset til pressen så er det jo rart om de tørr å ikke gjøre noe. Hva gjør de andre som også får mobilene sine produsert av de samme arbeiderne. Det er såvidt jeg vet ikke slik at de får 14 kr timen når de monterer en apple telefon og 15 kr når de monterer en samsung, htc etc.

De andre har ikke gått ut og skrytt av seg selv på dette området. Eller tar så mye mer enn alle andre per produkt.

Ja det høres virkelig ut som et argument. Kan love deg at det er vel så sannsynlig at det produktet ditt som du ringer med daglig enten er laget på samme fabrikker eller lignende fabrikker og med samme overarbeidede underlønnede menneskene. Hva er det egentig som får deg til å tro noe annet?

Tror du Apple fant ut at nå skal de gå ut i media å skryte av arbeidsmiljøet på fabrikkene? Du tror ikke det mer var et svar på kritikk om arbeidsforhold som fikk dem til å svare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tek.no er ganske bra men det ligner endel på apple vennlige itavisen.no som ikke er noe særlig bra.

Sånn fremstår tek for meg . Daglig var jeg innom itavisen.no men den siste månden har jeg droppet de så det blir kanskje 1dag i uken.

 

Har ventet på en vurdering av dette brettet ,for meg står valget mellom denne eller sony sitt siste brett. Det som har holdt meg tilbake er prisen. Sony var noen kr billigere da jeg lete etter pris på brettene. Men jeg syns samsung sin tab ser ganske pen ut så sitter litt på gjerdet.Hvem som selger det for 5500kr med LTE? Selv om jeg vil ha stor mobil så syns jeg det er ok å se film på brettet. Se film før jeg sovner om natta. Mobilen har jeg egentlig brukt til chatting,surfing og ringing. Ser aldri film eller youtube med den.

Lenke til kommentar

Tek.no er ganske bra men det ligner endel på apple vennlige itavisen.no som ikke er noe særlig bra.

Sånn fremstår tek for meg . Daglig var jeg innom itavisen.no men den siste månden har jeg droppet de så det blir kanskje 1dag i uken.

 

Har ventet på en vurdering av dette brettet ,for meg står valget mellom denne eller sony sitt siste brett. Det som har holdt meg tilbake er prisen. Sony var noen kr billigere da jeg lete etter pris på brettene. Men jeg syns samsung sin tab ser ganske pen ut så sitter litt på gjerdet.Hvem som selger det for 5500kr med LTE? Selv om jeg vil ha stor mobil så syns jeg det er ok å se film på brettet. Se film før jeg sovner om natta. Mobilen har jeg egentlig brukt til chatting,surfing og ringing. Ser aldri film eller youtube med den.

Overraskende nok var IT-avisen en av de som hadde bra oppfølging av MS-slippet nå nylig om jeg ikke husker helt feil, samt at en scroll ned forsiden viser at de i det siste har overraskende lite Apple, og forholdsvis like overraskende mye om eksempelvis Microsoft.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...