Gå til innhold

Snart kan 4K-kameradronene bare koste noen få tusenlapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da aldri vært elektronikken som har veid mye på sånne maskiner.

Det er batterier, ramme, kamera og motorer som er tungt.

Og det er desverre slik at jo mindre en sånn sak er, jo mindre effektiv er den. Det er fysikk og ikke noe Qualcomm kan gjøre noe med, samme hvor mye prosessorkraft de implementerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

staslig: Jeg tror qualcom renger på en annen måte enn deg. Tar jeg rett om jeg tror du tar utgangspunkt i samme nyttelast? Jeg tror Qualcom regner med at mer energieffektivt kamera gir behov for mindre kamerabatteri og dermed lavere behov for nyttelast. Noe som igjen vil gjøre at mindre og lettere droner kan erstatte dagens bruk av relativt store og tunge droner for å få 4K film.

 

Personlig ser jeg ikke hensikten med å integrere kamera og drone på de litt store variantene, da det legger for mange begrensninger på kameradelen.

 

Ellers skulle jeg gjerne sett flere 120 fps FullHD-droner, selv om det måtte gå ut over 4K muligheten. 4K gir nødvendigvis lav fps med dagens kamerateknologi og da egner de seg mest for stillbilder. Multikopter-type droner egner seg også best for stillbilder og korte sesjoner da de sluker batteri. Fly-type droner synes jeg egner seg mer for video siden man kan få mer elegante glidebevegelser og lange sekvenser.

Lenke til kommentar

staslig: Jeg tror qualcom renger på en annen måte enn deg. Tar jeg rett om jeg tror du tar utgangspunkt i samme nyttelast? Jeg tror Qualcom regner med at mer energieffektivt kamera gir behov for mindre kamerabatteri og dermed lavere behov for nyttelast. Noe som igjen vil gjøre at mindre og lettere droner kan erstatte dagens bruk av relativt store og tunge droner for å få 4K film.

 

Personlig ser jeg ikke hensikten med å integrere kamera og drone på de litt store variantene, da det legger for mange begrensninger på kameradelen.

 

Ellers skulle jeg gjerne sett flere 120 fps FullHD-droner, selv om det måtte gå ut over 4K muligheten. 4K gir nødvendigvis lav fps med dagens kamerateknologi og da egner de seg mest for stillbilder. Multikopter-type droner egner seg også best for stillbilder og korte sesjoner da de sluker batteri. Fly-type droner synes jeg egner seg mer for video siden man kan få mer elegante glidebevegelser og lange sekvenser.

 

Det finnes flere off the shelf droner I dag med 4k kamera som filmer i 60frames. Disse er ikke store og tunge.

Ønsker en derimot virkelig god kvalitet på bildene så må linsen være deretter og da blir det tungt. Datakraft samler ikke inn mere lys.

Uansett, så før større droner lengre enn små.

Qualcomm skryter litt mye her syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...