Gå til innhold

TEST: SteelSeries Apex M800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multisync: Har du sett på Logitech G410 Atlas Spectrum?

 

Ja, men keycapsene er helt dust. Og bruker Romer-G og ikke cherry.

 

Corsair k65 rgb er vel den eneste som er å finne i Norge som jeg kunne vurdert akkurat nå.

Det jeg ser etter er tenkeyless, bakgrunnslys (hvit eller rgb som ikke dør bare du ser på dem) og Cherry mx red.

Så ikke så veldig sært  vil jeg si.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

gikk fra mk-85 til G910, og angrer ikke ett sekund! stille taster(mekanisk) og pent tastatur å se på. var litt uvant de første 3 timene med kortere nedtrykk men nu er det som drøm! anbefales

 

Jeg har MK-85 og trykker ganske forsiktig, så jeg plages ikke av støyet. Mente du at G910 er enda stillere å skrive på?

 

Jeg kunne kanskje hatt bruk for kortere nedtrykk da jeg skriver mye mesteparten av dagen... Hadde det bare sett mer minimalistisk ut som MK-85.

 

Har du forresten hatt problemer med MK-85, som at tasten du tykket på sist av og til «henger» seg? Hva med G910? Vet om en som har samme problem med Razer BlackWidow.

Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg hverken bedre eller dårligere med mekanisk tastatur. Mulig noen av disse er greit for den som skal skriv mye, men det har jeg ikke egentlig testet (dedikert gaming maskin) og jeg har ikke testet på andre.

 

Lyden derimot er irriterende. Men da aller mest fra de jeg spiller med. Bruker headset, så jeg hører deres over micen bedre enn mitt eget. Men når jeg taster uten headset så høres mitt også for godt.

 

Så nå bruker jeg et MX ett eller annet, eller hva det var. Helt stille, fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Fra å være fan av gode keytronic tastaturer på 90-tallet, så bli vant til laptop type tastaturer, har jeg gjort noen forsøk på mekaniske tastaturer uten å finne noe jeg kan bruke i et kontorlandskap. Siste forsøket gjorde jeg for ca. 3 år siden med et Coolermaster CMSTORM Trigger Black. Men dette bråker for mye for et kontorlandskap.I tillegg bommer jeg mye på tastene uten at jeg har utredet årasaken men noe virker "off"? Jeg synes heller ikke det ga noen bedre taktil følese, bare mer bråk og seigere tasting.

Noen som har tips om andre "bedre" man kan forsøke?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Neida du har forsåvidt rett i det, da jeg bruker membrantastaturer i dag på jobb. Men det hadde vært gøy om det fantes noe med en bedre taktil implementasjon. Jeg har hatt IBM og Lenovo i mange år selv på jobb fordi dette er maskinvaren som kjøpes inn.

Tror nok det beste du kan kjøpe Logitech G710+ som bruker MX Brown, men mer støy vil det uansett vær dersom du skal ha taktil implementasjon.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på G710 og G710+? 300,- forskjelli pris på dem.

Edit:
Ser ut som forskjellen er eks. MX Brow og o-ringer ja. MX blue på den billigere hmm. 

En annen ting er at siden jeg har brukt membran og laptop tastaturer alt for mye så har jeg lett for å bånne taster på eks. dette coolermaster cmstorm trigger black som gjør at det bråker mer. Det hadde vært greit med et tastatur som har større motstand i tastene enn dette. Hvordan er G710+ på dette?

Et mekanisk tastatur som har mer motstand, ikke bunnes så lett og aktiveres tidlig tror jeg kunne gjort en bra jobb for min tastestil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, la oss heller kjøpe Corsait k70-RGB som har over 100 siders brukermanual ^^,

Synes alle disse RGB-tastaturene ser helt grusomme ut...  Enten en bakbelysningsfarge eller ingen for min del...   Det er også problemet med at omtrent alle tastatur som benytter LED-belyste taster kan få døde LED over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...