Gå til innhold

– Nintendos har sendt ut sin neste konsoll til utviklere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 ting som vil gjøre denne maskinen milevis bedre enn forgjengeren og bedre ryktet:

 

1. Lag et skikkelig spillbibliotek knyttet til en skikkelig onlinetjeneste med kanskje et trophysystem, dumt at man må kjøpe Mario Kart 64 flere ganger...

2. Maskinvare som matcher PS4/Xone, dette kan lokke store spillserier også til Nintendo.

3. En vanlig kontroller noe som pro-controllern

4. Skikkelig operativsystem uten mye unødvendig dritt som har vært på Wii-konsollene.

 

Personlig elsker jeg Nintendo, og med disse faktorene på plass vil det bli en fullverdig konsoll på nivå med PS4/Xone. Min drøm er en bra konsoll med alle storspillene som min PS4 har med Nintendo spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktene sier også at NX har svakere hardware enn PS4 og Xbox One. Om dette stemmer kan de like greit vente med ny maskin i noen år til.

 

Betaler gjerne litt mer for en skikkelig nintendo maskin. Ønsker en med PS4+ hardware. PS4 er tross alt straks 2 år gammel og ting beveger seg fort på hardware fronten. At det følger med en oppgradert Pro kontroller er selvfølgelig ett must.

 

Harddisken i NX burde minimum være 500GB, men helst 1TB. En generasjon til på DVD plater er ikke akseptabelt, selv fra Nintendo, den skal ha Blu-Ray ellers så facepalmer jeg.

 

Internett kobling i boksen. Greit at den har trådløs. Det er fint det, men internett via ledning har alltids vært raskere og mer stabilt.

 

At den fortsatt skal kunne støtte Wii U sin gamepad og wii sine nunchucks gjør ingenting. Å f.eks ha spill med 2nd screen opplevelser på gamepadn gjør ingenting sålenge alle spillene er laget slik at dette er en mulighet du har og ikke en tvang.

 

Siden Wii U sin levetid blir såppas kort burde neste maskin ha full bakover kompatibilitet med både Wii og Wii U spill.

 

Ett nytt mario spill ala Super Mario 64 med PS4 grafikk i 1080p og 60 bilder i sekundet hadde vært utrolig kult.

 

Tror om Nintendo satser på å ha sin nye maskin med x86 arkitektur og bedre hardware at de vil få flere tredjeparti utviklere til å slippe ut spill til deres maskin og i tillegg lage eksklusiver til dem.

 

Slik som det er i dag så er det ikke mye som holder liv i Wii U annet enn de eksklusive titlene som Nintendo selv slipper ut til den.

 

Hadde selv ikke rørt min Wii U på 4 måneder da Mario Maker kom ut og plutselig da den nytt liv i huset.

 

Sist men ikke minst, Nintendo må få beefet opp eShoppen sin med mye større utvalg av retrospill. Burde være mye flere NES, SNES og N64 spill. Vurder om prisene på disse også. 64kr for ett digitalt SNES spill er ikke greit. koster 41 i snitt for PS1 spill på PSN så hvorfor skal SNES koste mer. 32kr burde være nokk å heller ville få folk til å kjøpe en stor samling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Harddisken i NX burde minimum være 500GB, men helst 1TB. En generasjon til på DVD plater er ikke akseptabelt, selv fra Nintendo, den skal ha Blu-Ray ellers så facepalmer jeg.

 

WiiU bruker ikke DVD-plater. De har en variant eller etterligning av (sannsynligvis) bluray-teknologien. Platene har en kapasitet på 25 GB. Jeg regner med at dette er gjort for å slippe å betale royalties til de som har patent på bluray.

 

x86-arkitektur er en mulighet, men det spørs hvordan det da går med bakoverkompatiblitet med WiiU. Wii og gamecube kan sikkert taes i software, men det er ikke sikkert går med WiiU. Å fortsette med powerPC er ikke nødvendigvis en umulighet, siden alle spillutviklere sannsynligvis har god erfaring med denne arkitekturen allerede, siden den var i bruk i så og si alle konsollene forrige generasjon.

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

WiiU bruker ikke DVD-plater. De har en variant eller etterligning av (sannsynligvis) bluray-teknologien. Platene har en kapasitet på 25 GB. Jeg regner med at dette er gjort for å slippe å betale royalties til de som har patent på bluray.

Høers også ut som noe som er gjort for å dempe piratvirksomhet.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktene sier også at NX har svakere hardware enn PS4 og Xbox One. Om dette stemmer kan de like greit vente med ny maskin i noen år til.

 

Disse ryktene begynner å bli gamle, og det har vært signaler i ettertid om at NX blir kraftig. Forhåpentligvis stemmer det.

 

Jeg liker ikke ryktet om at det skal være en mobil enhet. Skal man kunne spille de samme spillene på bussen, så tyder det på svak hardware på "hoved"-konsollen.

Lenke til kommentar

Håpar dei tenkjer langsiktig denne gangen då. Siste to konsollar har Nintendo eigentleg berre eksperimentert med utradisjonelle konsollar utan at det har blitt noko særleg suksess. Nintendo er i eit hardt marked, dei må bli seriøse viss dei skal overleve i framtida.

 

 

Dette er egentlig feil. Wii og (3)DS er en av de største suksessene de har hatt. Nintendo har på de fleste konsollene sine prøvd å gjøre noe nytt og de fleste gangene går det bra. Du har unntak som virtuaboy og wii u, men det er ikke garantert at folk flokker til de standardkonsollene deres uten videre heller, bare se på gamecube. Nintendo bør fortsette å satse på nye ting, men jeg tror de har en del å lære fra feilene de har gjort med wii u.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håper de lager noe som selger hakket bedre enn WiiU da.

Jeg kunne ikke brydd meg midre om konsollen selger bra så lenge den er bra :p

 

 

 

Håper de lager noe som selger hakket bedre enn WiiU da.

Hvis du er opptatt av salget så tror jeg heller du bør ta en prat med markedsføringsavdelingen deres. Snakk om å gjøre alt feil.

 

 

Grunnen til at jeg er opptatt av salget er fordi dårlig salg gjør det lite attraktivt for utviklere å utvikle til konsollen, som igjen fører til flere spill til konsollen. Ingen utviklere som investerer store summer i å nå et lite marked...

Dersom den selger bra kommer det da naturlig nok flere spill til konsollen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...