Gå til innhold

Alle Star Citizen-backere får nå tilgang på hele spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Gjelder dette også PU alpha? Jeg kjøpte flere alpha Access brukere bare for å sikre tilgang. Ikke at det gjør så mye hvis dette viser seg å være bortkastet. Var jo bare 100kr for alpha access til PU.

 

Har allerede brukt mye penger, og det frister så sykt mye å støtte med mer siden dette spillet representerer kulminasjonen av alle mine drømmer og ønsker for ett mmorpg siden jeg var 12 år og spilte Ultima Online for første gang.

Min største bekymring er at de forskjellige modulene blir for vanskelige å integrere til ett slik at CIG tar å bare gir ut en FPS versjon og en Arena Commander og selger det som et MOBA type spill istedenfor. Men siden CIG ikke er børsnotert og ikke må svare til aksjeeierne som andre spill utviklere/utgivere så tror jeg ikke dette vil forekomme. På samme måten som Koch har stålkontroll over sine bedrifter har også Chris Roberts stålkontroll over CIG og squadron42 og slike prosjekter eller firma generelt trenger en leder som kan tenke langsiktig og ikke bare tenke på neste aksjestigning eller profitt utdeling.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

*thumbs up* Gamer.no... men...

Jeg synes kanskje artikkelen var litt vel kort. Det er jo mye som har skjedd bortsett fra at Star Citizen nå har 1million+ backers. Kanskje dere kunne skrive en artikkel om CitizenCon som var i helgen og det de viste fram der. Mye spennende teknologier, og Squadron 42 (singleplayern) skal blant annet ha Gary Oldman, Mark Hamill og Mark Strong med flere, i hovedrollene.

Håper Gamer.no kan utdype litt mer, fordi det som skjer nå går ned i historiebøkene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamer.no er konsoll fantaster derfor lite info om et rent pc spill :p

 

Eh ?

De gir jo ut 3 sider med historie om gamle pc spill hele tiden.

 

Det virker som at noen spill får mye dekning og andre får ikke, noen firma er bedre og få pressen til seg,

 

Ganske åpenbart når alle gaming sider snakker om det samme spillet før det kommer ut.

Lenke til kommentar

 

Betyr dette at de som nå kjøper Star Citizen vil også få fremtidige moduler med på kjøpet? (Har ikke spilt Star Citizen og vet ikke så mye om det, så beklager om dette er et dumt spørsmål :p )

 

Det stemmer :) kjøp en squadron42 package eller noe liknende så er du good to go!

Tusen takk! Er Star Citizen verdt det (in your opinion)?

Lenke til kommentar

Tusen takk! Er Star Citizen verdt det (in your opinion)?

 

Jeg er ikke han, men her er min mening. Per dags dato er ikke det du får igjen for €36 (rundt 350 kr), som er det den billigste pakken koster, verdt det. Akkurat nå er det kun en hangar man kan gå rundt i hvor man kan se på romskipet sitt, en liten simulator hvor man kan fly rundt i skipet ditt eller kjempe i dogfight mot andre spillere, og man kan gå rundt på deler av den ene landingssonen i spillet og gå inn i noen butikker (men ikke kjøpe noe). Så vil man få valuta for pengene om man ønsker å teste spillet akkurat nå, nei, egentlig ikke.

 

Men om man kjøper spillet nå, så er det ikke på grunn av det som er sluppet til nå, men alt det som kommer i fremtiden. Om man kjøper en game package får man tilgang til det som kommer ut i fremtiden når det slippes (den åpne verden og alt i den (flerspillerdelen), samt Squadron 42, enspillerdelen som tilsvarer et stort AAA spill i seg selv). Du får også se et spill utvikle seg og vokse. En av grunnene til å kjøpe det nå, er at prisen mest sannsynlig kommer til å stige etterhvert som tiden går. Du får også mulighet til å teste elementene etterhvert som de slippes og du kan hjelpe til i utviklingen ved å gi tilbakemeldinger til utviklerne om feil (bugs) du kommer over og ellers komme med forslag til forbedringer osv.

 

Er du typen som irriterer deg over små bugs i spill, så ville jeg nok anbefalt å vente til release (dato er ikke satt). Er du i tvil om dette spillet er noe for deg, så er det muligens lurt å vente en stund med å kjøpe det til du ser litt mer av gameplayet osv (selv om prisen trolig går litt opp). Men om du tror du kommer til å kjøpe spillet på et senere tidspunkt og ønsker å følge litt med på utviklingen, så er det ingen ting i veien for å kjøpe det allerede nå. Dersom du finner ut av at du vil kjøpe det nå, eller sitter på gjerdet og venter, så kan det uansett være greit å besøke hjemmesiden deres: https://robertsspaceindustries.com/

Lenke til kommentar

SC alpha 2.0 vil nok bli et avgjørende punkt i utviklingen, selve grunnmotoren i spillet har gått igjennom en totalforvandling og er sannsynligvis den mest sofistikerte spillmotor tilgjengelig som kan håndtere alt ifra innendørs arkitektur til enorme landskap/verdensrom simuleringer med topp grafikk kombinert med ekstremt detaljerte modeller på nivå med 3D viz krav.

 

Det neste er nettkode tipper jeg, alpha 2.0 vil nok være første iterasjon av de nye nettverks systemene samt første gang modulene/koden skal fungere sammen i et gigantisk kart så det blir spennende.

 

Jeg har donert et femsifret beløp allerede, og føler jeg allerede har fått valuta for pengene, men så er jeg spesielt interessert i dette gigant prosjektet av flere grunner, men min anbefaling er å vente til alpha 2.0 slippes.

 

I mellomtiden er jo Elite Dangerous/Horizon et allerede fungerende romspill som jeg også følger tett, utvidelsen Horizon er snart i beta, og vil gjøre Elite mer tilgjengelig/spennende.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har donert et femsifret beløp allerede, og føler jeg allerede har fått valuta for pengene, men så er jeg spesielt interessert i dette gigant prosjektet av flere grunner, men min anbefaling er å vente til alpha 2.0 slippes.

 

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3744337

Det er litt av en karakter de har som sannhetsvitne :)

Lo så jeg satt frokosten i halsen når jeg så denne, hadde en heftig uke i Barcelona så trengte en oppkvikker, det fikk jeg til gangs.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Edit: Gjelder dette også PU alpha? Jeg kjøpte flere alpha Access brukere bare for å sikre tilgang. Ikke at det gjør så mye hvis dette viser seg å være bortkastet. Var jo bare 100kr for alpha access til PU.

 

Ja, det gjelder også PU alfa. Du vil få refundert på spill-kontoen det du har lagt ut på å kjøpe alfa-aksess(er).

 

Min største bekymring er at de forskjellige modulene blir for vanskelige å integrere til ett slik at CIG tar å bare gir ut en FPS versjon og en Arena Commander og selger det som et MOBA type spill istedenfor.

 

Nei, det vil ikke skje. Teknologien for FPS- og AC-modulene ligger i integrert bunn allerede. FPS ble integrert i versjon SC Alpha 1.3.0. Tenk på modulene som testspill for teknologien. De vil fremdeles være der som egne spill-moduler i simulatoren når spillet leveres ferdig, mens all teknologien er integrert i PU (og Squadron 42).

 

Snart slipper de SC Alpha 2.0 med dette integrert i "Baby PU".

 

Betyr dette at de som nå kjøper Star Citizen vil også få fremtidige moduler med på kjøpet? (Har ikke spilt Star Citizen og vet ikke så mye om det, så beklager om dette er et dumt spørsmål :p )

 

Ingen spørsmål er dumme! :)

 

Ja, det er riktig. Bortsett fra enspillerversjonen Squadron 42, som du må kjøpe ekstra hvis den ikke fulgte med i en pakke du allerede har kjøpt.

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...