Gå til innhold

Nå har du enda en måte å låse opp telefonen på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg å bruke Bluetooth tilkoblet wearables (som min Pebble Steel smartklokke f.eks) er mye mer egnet til å styre tilgang mobil. Så kan heller en lang pin kode aktiveres når det ikke er kontakt. For meg er det sikkert nok og i tillegg den mest effektivte løsningen.

Forøvrig, så mener jeg at sånne biometriske scannere (inkl. fingeravtrykksensor) ikke er så nyttige enda, men blir sikkert viktig når betaling med mobil blir mer utbredt..

Endret av Ole Th
Lenke til kommentar

Vil ikke blodårene i øyne variere veldig? ikke bare på sen søndags morgen, men ellers og?

Som at de flytter seg mener du? Nei, men de kan variere på den måten at de virker mer fremtredende, og hårtynne årer i øynene kan bli mer synlige f.eks. en søndag morgen. Mønsteret endres ikke vesentlig på kort tid.

Kort oppsummert info her: https://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Oye/Rode-oyne/

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Så her er det altså bare å holde opp et bilde av mobilens eier forran kamera? Folk er utrolig naive når det gjelder bruk av biometri.

 

Hei, vi prøvde å lure skanneren både ved å holde opp et bilde av øynene til den som skulle ha adgang, og ved å spille inn video av øynene og holde telefonen opp mot en PC-skjerm som spilte av videoen. Men i våre forsøk klarte vi ikke å lure skanneren. Om den er hundre prosent trygg, skal vi imidlertid ikke si for sikkert.

 

La til litt i artikkelen om dette.

Lenke til kommentar

Skulle ønske dere i Tek ikke hadde vært sånne som er altfor glad i epler... Skulle ønske dere hadde besøkt Microsoft sitt event og prøvd iris scanneren på Lumia 950/XL for det er noe helt annet ;) Der spiller det ingen rolle om det er dårlig lysforhold heller da det er innebygd ir lys...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...