Gå til innhold

André får 650 Mbps på sine gamle telefonledninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg gjette; dette er kun for de som så og si bor i sentralen.

Hva med oss som bor et firesifret antall kabelmeter fra sentralen, og i dag er tvunget til å leve med smalbånd med hastighet som ikke engang takler streaming i 1080p?

 

G.fast is a digital subscriber line (DSL) standard for local loops shorter than 500 m
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

La meg gjette; dette er kun for de som så og si bor i sentralen.

Hva med oss som bor et firesifret antall kabelmeter fra sentralen, og i dag er tvunget til å leve med smalbånd med hastighet som ikke engang takler streaming i 1080p?

 

Torrents

Tror Dragen tenkte mest på youtube, twitch osv. Tar nesten lengre tid å laste ned torrents

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er som sikkert mange andre innelåst i en avtale med Get da borettslaget har en avtale med dem. Nå gjelder ikke dette all kobber, men det spiller ingen rolle hvor raskt det er på maks så lenge svartiden er elendig (erfaringen min tilsier at det er forskjell på målt svartid mot en spesifikk server og ekte svartid mot forskjellige servere), er faktisk raskere å surfe gjennom telefonen. Om dette skyldes pakketap og generelt dårlig kobber hos meg kan godt være, men jeg ønsker fiber velkommen uansett hvor høye rekorder de setter over de gamle kobberkablene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sitter på windows med den bakgrunnen :p Haha.

 

Er du sikker på det? Jeg spør av rein nysgjerrighet, for jeg veit at Ubuntu f.eks. har et W7 theme og KDE kan kjøre masse forskjellige skins (f.eks. Vistar) som gjør at det ligner noe veldig.

Jeg kjenner ikke igjen noen ikoner på skrivebordet der, som definitivt bare finnes for Windows (og ikke kan kjøre i f.eks. Wine).

Lenke til kommentar

" Det betyr at André Sæther, som har leiligheten nærmest boksen i kjelleren, vil ha litt høyere hastighet enn naboen i tredje etasje."

Hvorfor skal boksen stå der da? Hvorfor ikke ved siden av PC'en og få max hastighet? Eller er det slik at dette er nok et "modem" som forsyner flere brukere.

Lenke til kommentar

 

 

Han sitter på windows med den bakgrunnen :p Haha.

 

Er du sikker på det? Jeg spør av rein nysgjerrighet, for jeg veit at Ubuntu f.eks. har et W7 theme og KDE kan kjøre masse forskjellige skins (f.eks. Vistar) som gjør at det ligner noe veldig.

Jeg kjenner ikke igjen noen ikoner på skrivebordet der, som definitivt bare finnes for Windows (og ikke kan kjøre i f.eks. Wine).

Så han kjører IE i wine? jeg ser den i bakgrunnen.

 

Men hvorfor kan han ikke ha en pingvin som bakgrunn når han kjører windows? Det er en lov jeg ikke har sett før.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...