Gå til innhold

Batteritiden til iPhone 6S avhenger av hvem som har laget prosessoren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier jo seg selv at batteriene fra Samsung er dårligere... Duh!

 

Husker også at man måtte ha flaks for å få en S6 / S6 Edge med bra kamera pga man kunne ha sensor fra Sony eller Samsung..

 

If you are going to mock someone, at least get your facts straight. Snakk om å skyte seg selv i foten :p Det er prosessoren, ikke batteriet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

På Ars Technica sto det at forskjellen er på 2-3% i batterilevetid.

Er nokk mer enn dette i realm time use. Etter tester fra youtube der folk filmer osv så er det mer snakk om 8-11% i batteri forskjell.

 

 

Ars Technica skriver spesifikt at de større forskjellene kommer gjennom syntetiske tester, som selvfølgelig ikke gjenspeiler vanlig bruk. Gjennom vanlig bruk er det snakk om 2-3%.

Lenke til kommentar

 

 

 

På Ars Technica sto det at forskjellen er på 2-3% i batterilevetid.

Er nokk mer enn dette i realm time use. Etter tester fra youtube der folk filmer osv så er det mer snakk om 8-11% i batteri forskjell.

 

 

Ars Technica skriver spesifikt at de større forskjellene kommer gjennom syntetiske tester, som selvfølgelig ikke gjenspeiler vanlig bruk. Gjennom vanlig bruk er det snakk om 2-3%.

Så du mener å filme i 30min ikke er "realt" bruk? Da var det jo en del forskjell på % spør du meg. Så jo, realt bruk er det mer enn 2-3%. But time will show.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Med hvordan teknologibransjen fungerer er jeg ikke overraska om de har fått 2 forskjellige "oppskrifter" for å sverte fienden :p Er det gjort tester for å finne ytelsesforskjeller?

Lenke til kommentar

 

Burde ikke Samsungs 14nm i utgangspunktet være mer effektiv enn TSMC 16nm?

 

Har også lavere surface area, noe som kan medføre høyere temp og dermed høyere forbruk.

Når en går ned i produksjonsteknikk vil lekkasjestrømmen i transistorene øke. Dette er blitt større og større problem ettersom ting har begynt og blitt fryktelig smått. Så vil tro at det er dette som er årsaken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Burde ikke Samsungs 14nm i utgangspunktet være mer effektiv enn TSMC 16nm?

Har også lavere surface area, noe som kan medføre høyere temp og dermed høyere forbruk.

Når en går ned i produksjonsteknikk vil lekkasjestrømmen i transistorene øke. Dette er blitt større og større problem ettersom ting har begynt og blitt fryktelig smått. Så vil tro at det er dette som er årsaken :)

 

 

CPUer med nyere produksjonteknikk har så langt ført til mindre forbruk per ytelse, ikke mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som regel er dette tilfellet. Dette fordi det dynamiske effektforbruket går ned når man går ned i produksjonsteknikk, som en følge av at switchingen av transisotrene går raskere. Derimot så går det statiske effektforbruket opp når en går ned størrelse (lekkasjestrøm øker). Det statiske effektforbruket har blitt et større problem i moderne IC'er. Så siden det er snakk om samme arkitektur bare med forskjellig prod.teknikk, så vil jeg ikke tro at jeg er helt på villspor. Når det er sagt, så har jeg gjort noe som helst forsøk for og faktisk finne årsaken til dette her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...