Gå til innhold

Fremtidens skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil dagen spill støtte slike "3d skjermer" eller må de lages deretter for å oppnå slik 3d effekt?

Uansett gleder jeg meg hensynsløst....bare tenk på HL" Doom3 i "real" 3d  *grin*

Uten at jeg vet det sånn helt sikkert så kan en vel tenke seg at dagens spill skulle kunne kjøre på skjermer som gir 3D effekter, men skal en ha ekte 3D slik at en kan titte rundt hjørner og lignende så må det helt klart til store forandringer både i spillet og renderingsprosessen i HW.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvorfor er det ingen som nevner OLED-skjermenes store svakhet? De har en levetid som er langt kortere enn LCD-skjermer.

 

Dette er helt vesentlig for den som vil ha en skjerm som kan vare i mange år. For den som krever lang holdbarhet, er OLED helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Ingen av disse teknologiene skaper 3D bilder i den forstand at de kan sees fra siden. Bortsett fra den Perspecta saken, men den er til gjengjeld laget for modellering. Du kan ikke spille 3D spill på den. Eller for å si det sånn, du kan se en bilmodell fra alle sider, men den beveger seg ikke. Den er "fanget" inne i kulen.

 

De andre er flate som pannekaker, de lager bare illusjonen av dybde. Som IO2 folkene sier:

 

The image is planar (2D), not volumetric (3D). Like any computer monitor, it can project simulated 3D. Sometimes such images will look like real 3D when viewed from more than a few feet away because there is no physical depth reference.

Link til IO2

 

Det der med at de spytter luften ut av maskinen etter å ha behandlet den men ikke vil si hvordan, høres litt heksedoktor ut synes jeg. Men de bruker laser til å lyse opp, så det må være noe som skaper refleksjon... Varme kanskje? Ikke at jeg har noen greie på lasere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...