Gå til innhold

Her er de ny Lumia-flaggskipene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker noe i overkant høyt priset? Microsoft er nok dessverre ikke i en situasjon hvor de kan prise seg likt, om ikke noe høyere enn tilsvarende Androidtelefoner tatt i betraktning hvor lite Windows Phone / Windows Mobile har tatt av så langt. Det at toppmodellen leveres i ren plastikk/polykarbonat er vel heller ikke noe som hjelper på for Microsoft sin del her, hvertfall ikke til disse prisene.

 

Ikke misforstå, de fremstår som veldig interessante telefoner begge to. Men det fremstår noe merkelig og naivt å tro at disse skal klare å slå an til disse prisene når vi ser tilbake på salgshistorikken til tidligere Windows Phone modeller. Kan det være at de sier seg fornøyde med et lavere antall salg, men høyere inntjening per salg i et håp om at de relativt få men trofaste brukerne vil kjøpe disse og ambisjonene om at disse modellene skal klare å øke volumsalget uansett ikke er tilstede?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker noe i overkant høyt priset? Microsoft er nok dessverre ikke i en situasjon hvor de kan prise seg likt, om ikke noe høyere enn tilsvarende Androidtelefoner tatt i betraktning hvor lite Windows Phone / Windows Mobile har tatt av så langt. Det at toppmodellen leveres i ren plastikk/polykarbonat er vel heller ikke noe som hjelper på for Microsoft sin del her, hvertfall ikke til disse prisene.

 

Ikke misforstå, de fremstår som veldig interessante telefoner begge to. Men det fremstår noe merkelig og naivt å tro at disse skal klare å slå an til disse prisene når vi ser tilbake på salgshistorikken til tidligere Windows Phone modeller. Kan det være at de sier seg fornøyde med et lavere antall salg, men høyere inntjening per salg i et håp om at de relativt få men trofaste brukerne vil kjøpe disse og ambisjonene om at disse modellene skal klare å øke volumsalget uansett ikke er tilstede?

 

Personlig liker jeg materialene som brukes godt, og velger skarpe og freshe farger, så... Øyet som ser. Dessuten har disse per nå funksjonalitet mange ønsker seg, spesielt continum. Så vi får se. Jeg skal i det minste ha en slik i påvente av en x86 variant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha testet ut en av de nye lumia telefonene, men dessverre så er enda utvalget av apper for dårlig.

 

Jeg savner en del for meg kritiske apper, som jeg rett og slett ikke ønsker å leve uten.

 

Det er litt som høna og egget, hvem kom først? Ingen lager apper til ett OS som ikke er utbredt, og ingen selger telefoner med ett OS som mangler kjente og kjære apper...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner forsatt å se samme system på telefon, nettbrett og PC slik de tidligere har lovet. 

 

Alt som lages for MS store kan kjøre på alle windows/xbone Devicer. Utvikler skriver kode en eneste gang, og kan legge på ønsket input metode etter hva som er naturlig oppå der før apps publiseres på ønsket plattform. Det er felles brukerkonto på ale, og tema, design, sov historikk etc. Følger med etter hvert som du skifer mellom devicer. MS tjenestene fungerer sømløst på alle devicer. Kobler du mobil til pc-skjerm vil e-post appen skalere opp og se ut som den du bruker på PC. Du får også tastatur og mus.

 

Det du stort sett mangler er støtte for x86 apper på mobil. Ryktet skal ha det til at MS slipper en x86 mobil neste år.

 

Hva mener du mangler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kan fort bli den første Windows-telefonen min (XL). Plastikk er det beste materialet fordi det ikke er glatt, jeg kan bruke den både til å gjøre enkle arbeidsoppgaver og i presentasjoner, den har knallbra kamera og den får bedre støtte for Instagram og Messenger. De andre appene jeg har finnes allerede på WP, så dette er knallbra. Dette kan blir en meget god arvtaker til Note-serien som jeg har vært trofast tilhenger av de seneste årene.

 

Eneste aberet er prisen. Selv om det er topptelefoner kan de ikke som "ukjent" produsent prise seg helt i toppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Virker noe i overkant høyt priset? Microsoft er nok dessverre ikke i en situasjon hvor de kan prise seg likt, om ikke noe høyere enn tilsvarende Androidtelefoner tatt i betraktning hvor lite Windows Phone / Windows Mobile har tatt av så langt. Det at toppmodellen leveres i ren plastikk/polykarbonat er vel heller ikke noe som hjelper på for Microsoft sin del her, hvertfall ikke til disse prisene.

 

Ikke misforstå, de fremstår som veldig interessante telefoner begge to. Men det fremstår noe merkelig og naivt å tro at disse skal klare å slå an til disse prisene når vi ser tilbake på salgshistorikken til tidligere Windows Phone modeller. Kan det være at de sier seg fornøyde med et lavere antall salg, men høyere inntjening per salg i et håp om at de relativt få men trofaste brukerne vil kjøpe disse og ambisjonene om at disse modellene skal klare å øke volumsalget uansett ikke er tilstede?

Personlig liker jeg materialene som brukes godt, og velger skarpe og freshe farger, så... Øyet som ser. Dessuten har disse per nå funksjonalitet mange ønsker seg, spesielt continum. Så vi får se. Jeg skal i det minste ha en slik i påvente av en x86 variant.

 

 

 

Har ikke noe imot plastikk/polykarbonat jeg heller, og Microsoft (Nokia) har klart å få til dette bra tidligere. Virker som det gikk for noe mer blasse farger denne gangen, men jeg har ikke sett  hele porteføljen av farger enda. Men det hersker jo liten tvil om at trenden i markedet er at toppmodeller og modeller i denne prisklassen skal ha et litt mer eksklusivt og snasent design og et materialvalg som gir litt ekstra følelse av eksklusivitet og kvalitet og her faller disse modellene litt igjennom kan det virke som.

 

 

Når du kombinerer dette, med den relativt høye prislappen og det faktum at den kjører et operativsystem og en plattform som utvilsomt er å regne som "underdogen" i markedet så rimer det rett og slett ikke. Microsoft er avhengig av bedre volumsalg og få disse modellene ut til massene og i armene til folk flest, da virker hele summen som en noe dårlig kombinasjon her.

 

 

 

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med, men Continuum er vel avhengig av den likke docken itillegg for at det skal fungere? Fikk ikke denne en prislapp på vanvittige 450-dollar i seg selv om jeg har forstått NeoWin.net riktig? Det er jo absurde greier som neppe vil fenge folk flest.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett demonstrasjoner av Continuum og hvordan det fungerer i praksis. Det virker jo som en enda mer begrenset utgave av Windows RT? Kan visstnok ikke kjøre flere apper side-om-side, du har ikke fri skalering av vindustørrelser, ingen støtte for X86-applikasjoner osv.. Har jeg misforstått noe her?

Lenke til kommentar

Endelig en telefon som faktisk kan brukes til noe fornuftig. Er lei av å kaste bort penger på en Android telefon som man bruker til gadgets, spill og meningsløse apps som bare sluker batteri. Windows 10 OS på en telefon så snakker vi produktivitet! Vil elske den i jobbsammenheng og på fritiden da det er Windows 10 vi bruker hjemme også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...