Gå til innhold

Her er den nye Lumia-toppmodellen i all sin prakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo flott ut, men hardware er ikke alt som skal til.

 

Selve OS'et er flott å bruke på mange måter, men det må bli bedre på mye.

 

- Slutt på reloading av vinduer (Ja, jeg har hatt Lumia 930) og vinduene bør animeres opp kjappere.

- Appstøtte, det blir jo spennende hva de har å komme med.

 

Få orden på endel av dette så er jeg fort klar for å bli kunde igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg håper bare at denne modellen lykkes. WP behøver en toppmodell, i stedet for en haug av billigmodeller som du bare får tak i på Elkjøp, sånn en gang i blant.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

 

Selv om det dukker opp en telefon basert på Atom så tviler jeg på at den vil være noe å vente på. Sjansen for at de lanserer den med noe annet en Windows Mobile er minimal, og om den skulle ende opp å gjøre det så er det fortsatt snakk om Atom så du vil ikke kunne gjøre så særlig mye med den uansett.

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke har snapchat så kommer de aldri til å bli store!

Det er så sant, i alle fall føler jeg det også slik!

Jeg er en som synes at Windows på telefon er veldig bra og vil gjerne foretrekke det foran en Droid telefon. Meen uansett hvor mye jeg liker WP så bruker veldig mange av kompisene mine Snapchat som hovedmedium for å holde daglig kontakt. Hvis de annonserer Snapchat app samtidig som de lanserer disse 2 så er jeg all in:)

Endret av dankvam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Så lenge de ikke har snapchat så kommer de aldri til å bli store!

Det er så sant, i alle fall føler jeg det også slik!

Jeg er en som synes at Windows på telefon er veldig bra og vil gjerne foretrekke det foran en Droid telefon. Meen uansett hvor mye jeg liker WP så bruker veldig mange av kompisene mine Snapchat som hovedmedium for å holde daglig kontakt. Hvis de annonserer Snapchat app samtidig som de lanserer disse 2 så er jeg all in:)

 

 

Vel, Microsoft har vel tilbudt seg å lage klienten selv, men det er ikke Microsoft det står på. Var vel noe sånt som at han snapchat-dusten har fått det for seg å hate Microsoft, så han nekter å støtte plattformen. Jeg var også veldig fornøyd med at han gikk til skrittet å stenge APIet også, slik at alle 3.parts apper sluttet å virke. Han kan lide langsomt og pinefullt for min del..

 

Men selv om det altså ikke er MS skyld, så hjelper det jo klart lite. Så lite trolig at snapchat noensinne kommer. Den dagen, så er det vel noe annet som har tatt over uansett..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

 

Vel... er i samme leir, men siden jeg skal kjøpe en ny Surface Pro i år (min orginale SP1 begynner å bli litt tullete), så bestemte jeg meg for at jeg ikke "trenger" en "Surface Phone" (viss den i det hele tatt kommer). Skal bli flott å erstatte min Lumia 920 med en 950XL :)

 

(L920en har vert flott den, og var en mye bedre telefon en datidens Iphone 5, i mine øyne (og også når det gjelder specs), men den har vert gjennom mye, blitt støvete innvendig og litt treig, så nå er det på tide med noe nytt).

Lenke til kommentar

Det finns muligheter.

I installed Snapchat, Slack and Twitter’s Android app on Windows 10 Mobile

http://wmpoweruser.com/i-installed-snapchat-slack-and-twitters-android-app-on-windows-10-mobile/

 

Leser man hele artikkelen får man med seg dette:

"Unfortunately though, Snapchat doesn’t work as it requires Google Play Services — however, I’m pretty sure someone will be able to get it to work after modifying the app and removing Google Play Services from the app."

Lenke til kommentar

 

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

 

Hva vil forskjellen være i praksis på en telefon?

Før vi eventuelt ser det i praksis er det ikke sikkert det er noen særlig forskjell. Det er antakelig mer et håp om at siden alle Windows enheter deler kjerne så vil en intel basert enhet være mulig å bruke som en mini pc som kan kjøre Software kompilert for denne arkitekturen. Det vil si all eksisterende windows Software.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

Hva vil forskjellen være i praksis på en telefon?

 

 

 

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

Selv om det dukker opp en telefon basert på Atom så tviler jeg på at den vil være noe å vente på. Sjansen for at de lanserer den med noe annet en Windows Mobile er minimal, og om den skulle ende opp å gjøre det så er det fortsatt snakk om Atom så du vil ikke kunne gjøre så særlig mye med den uansett.

 

 

I praksis vil den teoretisk sett kunne gjøre det samme som Surface brettene. Eksempelvis vil den kunne kjøre x86 applikasjoner. Hvordan dette vil se ut i praksis vil være spekulasjoner, og ja på selve telefonen vil det kanskje være mest aktuelt å kjøre user Interface som er likt det man ser på W10m. På en annen side har MS også lansert Continuum, og det kan være da det blir mest interessant. Altså, jeg kan bruke mobilen som vanlig mobil, men ved å dokke den mot en større skjerm vil også Continuum aktiveres med en W10 PC desktop på denne skjermen, og jeg vil også kunne bruke tastatur og mus. Da vil det også være mer relevant å kunne kjøre X86 applikasjoner. Så det er flere måter man kan se for seg å utnytte x86 på en telefon. Kanskje vil man kunne melde den inn i et domene, legge på policyer, sette den opp med Direct Access for å ha full tilgang mot bedriftens interne nett, OSV. For enkelte brukere vil en slik device kunne erstatte alle andre devicer.

 

For enkle kontor/Office brukere vil til og med de kommende Lumia-mobilene kunne oppnå dette da de støtter samme funksjonalitet mtp. continuum, men da uten x86 støtte.

 

Og vedrørende Atom, jeg har Surface 3 som er drevet av atom. Og jeg kan forsikre om at for 99% av alle vanlige brukere vil denne prosessoren være tilfredsstillende og vell så det. Jeg har også en SF1P, og jeg ser ingen grunn til å velge denne fremfor SF3.

 

 

Jeg skal ha ny WP. Men, så var det ryktet om en X86 modell.... :S Vente eller ikke vente....

Vel... er i samme leir, men siden jeg skal kjøpe en ny Surface Pro i år (min orginale SP1 begynner å bli litt tullete), så bestemte jeg meg for at jeg ikke "trenger" en "Surface Phone" (viss den i det hele tatt kommer). Skal bli flott å erstatte min Lumia 920 med en 950XL :)

 

(L920en har vert flott den, og var en mye bedre telefon en datidens Iphone 5, i mine øyne (og også når det gjelder specs), men den har vert gjennom mye, blitt støvete innvendig og litt treig, så nå er det på tide med noe nytt).

 

Det blir nok å kjøpe en av 950 mobilene uansett ja, og så se hva fremtiden bringer. Du vet, hvorfor kjøpe en når man kan kjøpe to til dobbel pris.

 

Hadde en 920 inntil nylig selv som jeg skulle bruke frem til disse kom på markedet her hjemme, men klarte nå å knuse den. Så da ble det en mellomlanding på Lumia 640, og egentlig er den også for god til å byttes ut, men, men.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...