Gå til innhold

TEST: Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Burde ikke dette bare funke rett ut av esken i 2015?

 

Synes det meste står her: 

 

Mye kluss med første oppsett

 

 

For å gjøre en flere timer lang historie kort, måtte vi gjennom tre forskjellige rutere for å få alt til å virke etter planen. Det virker som om Chromecast har store problemer med å koble til igjen dersom den mister tilkoblingen et kort øyeblikk, noe som typisk skjer idet man velger en annen inngang på skjermen eller forsterkeren enhetene er koblet til.

 

 

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Virker egentlig ganske ræv. Kjører apple tv, den støtter kabelnettverk i tillegg og har innebygde apper (jada, de er ganske mangelfulle, men ungene slipper å kladde på padden hele tia). Blir lett nye apple tv med bedre appstøtte for min del til fordel for noe som fungerer halv-jalla og krever eksterne enheter

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar

Det er ikke Chromecast som får støtte for Spotify, det er Spotify So. Får støtte for chromecast... Det trengs altså ingen oppdatering av pinnen for å få støtten, men en oppdatering av appen til Spotify

Her tar du feil. En ny firmware er på vei til den gamle Chromecasten som gir den Spotify Connect støtte. Ingen app-oppdatering er nødvendig. Den nye CC har Spotify Connect støtte fra første stund.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Virker egentlig ganske ræv. Kjører apple tv, den støtter kabelnettverk i tillegg og har innebygde apper (jada, de er ganske mangelfulle, men ungene slipper å kladde på padden hele tia). Blir lett nye apple tv med bedre appstøtte for min del til fordel for noe som fungerer halv-jalla og krever eksterne enheter

 

Om du har Apple produkter og ikke Android så ville jeg gått for Apple TV.

Ville ikke gått så langt å kalt Chromecast halv-jalla da jeg selv har hatt utrolig mye bruk for den og den bare virker som den skal.

Fikk også den første Chromecasten for 150kr, noe som ikke er vondt å betale for alle funksjonene den har.

Streamer f.eks. videoer fra PC direkte til TV uten noe som helst problemer.

 

Har også Apple TV som frua liker å bruke, men hun bruker igjen Iphone, Ipad osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Burde ikke dette bare funke rett ut av esken i 2015?

 

Synes det meste står her: 

 

Mye kluss med første oppsett

 

 

For å gjøre en flere timer lang historie kort, måtte vi gjennom tre forskjellige rutere for å få alt til å virke etter planen. Det virker som om Chromecast har store problemer med å koble til igjen dersom den mister tilkoblingen et kort øyeblikk, noe som typisk skjer idet man velger en annen inngang på skjermen eller forsterkeren enhetene er koblet til.

 

 

Aldri hatt problemer med mine tre CC'er. Rett ut av esken, koblet på nettverk, klar til bruk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Rusher:

 

I så tilfelle har vi mottatt to slike produkter - gitt at heller ikke Chromecast Audio fikk til å koble opp igjen til den første ruteren. Ruter nummer to var noenlunde stabil - men vi opplevde lydproblemer og den avslørte ikke særlige forskjeller på produktene. De siste problemene forsvant ved bytte av ruter og nok et bytte av strømforsyning.

 

Alt dette er forholdsvis vanlige problemer for følsom elektronikk. DSL-modem er for eksempel svært følsomme for dårlige strømforsyninger eller ustabil strøm fra kontakten i veggen. At HDMI-kontakten kan forårsake uheldig "tilbakekommunikasjon" opplever vi også støtt - for eksempel med skjermer som endrer oppgitt native oppløsning inn mot datamaskinen. Typisk ved aktivering av bilde-i-bilde-funksjoner, som kan gi spinnvill skjermoppløsning og feil aspekt når man går tilbake til vanlig modus igjen.

 

Problemet her er ikke at slike ting kan oppstå - for det er ikke unikt for Chromecast. Det handler mer om at det til sammen blir ganske mange feilkilder når det ikke bare er nettverk, bare power eller bare HDMI-styring som kan slå ut. Med alle tre som mulige feilkilder risikerer man å måtte feilsøke litt, og det er kanskje ikke like lett for alle :)

Lenke til kommentar

ZweiNor: Gamle CC har støtte for N-Wi-Fi, men det er mulig å støtte standarden uten å samtidig støtte både 2,4 og 5 GHz. Det er snakk om grader av støtte her :)

Ok, takker! :)

 

Fant forøvrig ut av hvorfor jeg trodde mine var koblet til 5GHz nettet.

Jeg har skilt SSID'ene slik at det er to stk, en vanlig og en som slutter med "5GHz", da jeg bor i en litt vanskelig kjellerleilighet.

 

Iløpet av en eller annen reset av routeren, på ett eller annet tidspunkt så har 5GHz SSID'en blitt satt som 2.5GHz og motsatt. Som forklarer hvorfor det sto: "<navn på nettverk> 5GHz" på mine CC'er. Rimelig flau tabbe, men heldigvis verdens enkleste sak å rette opp i, haha!

Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

Savner virkelig Nokia / Microsoft WinPhone 8 støtte for Chromecast. Men MS og Google er vel fortsatt ikke på talefot.

 

De er i stor grad på talefot. De har akkurat lagt patentkrangelen død, http://www.digi.no/bedriftsteknologi/2015/10/01/giganter-begraver-stridsoksen og samarbeider om det nye patentfrie videoformatet (hvor Apple ikke er med).

 

Tror du vil få se store endringer framover når det gjelder Microsoft og Google.

Lenke til kommentar

Leste testen, og forventet ikke en så høy score ut fra det jeg leste. Vet at det er en evig diskusjon, men ut fra teksten så kunne jeg tippet 5-6/10

 

Har bestilt meg en Chromecast, blir spennende å prøve selv. Håper de samme funksjonene som er i USA kommer til Norge ganske fort, da det er en av grunnene til at jeg bestilte CC :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...