Gå til innhold

RYKTE: Nvidia skal lansere sitt kraftigste grafikkort noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Problemet er at prisene på disse kortene er altfor høye. Min max pris for et skjermkort ligger på 3000,-

Da regner jeg med du ikke spiller på en høy oppløst high-refresh skjerm? Eller er kresen på fps? 

Man må ikke alltid spille på max instillinger vettu :), nei har en vanlig 60Hz LCD. Men mitt 960 GTX yter helt fint det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greia er vel at dette bare er teit foreløpig, litt gimmick/ "jeg er kongen i gata"-kort.

Nå som 4K har gjort sitt inntog så er GPU-produsentene nødt til å lage kort som klarer hvertfall medium grafikk med god fps til en overkommelig pris.

Tror ikke det blir så lenge til det kommer kort til 5-6.000,- som takler 4K på high med bra fps, i grafikktunge spill selvfølgelig. Ikke så lenge vil jeg kalle 1-1.5 år maks :)

 

Etid; Tenker da 60fps++ stabilt uten lagspikes.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Nåda , dette vil utvilsomt bli et bra kort med sine bruksområder og vil være reservert for et lite antall personer.

Jeg tviler på at dette kortet vil komme i masseproduksjon , så det vil kun være entusiaster og muligens noen bedrifter som vil ha ønske av å ha disse kortene.

 

Selvsagt hadde jeg personlig hatt lommeboka full hele tiden så hadde jeg sikkert kjøpt et sånt kort , men kan ikke si at behovet mitt er der og jeg greier meg fint i prisklassen 1500 til maks 3000 kr.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at prisene på disse kortene er altfor høye. Min max pris for et skjermkort ligger på 3000,-

Da regner jeg med du ikke spiller på en høy oppløst high-refresh skjerm? Eller er kresen på fps? 

 

Evt. bare ikke spille de nyeste spillene? :)

cutting_edge.png

 

^This!

 

1+ :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet er at prisene på disse kortene er altfor høye. Min max pris for et skjermkort ligger på 3000,-

Da regner jeg med du ikke spiller på en høy oppløst high-refresh skjerm? Eller er kresen på fps? 

Man må ikke alltid spille på max instillinger vettu :), nei har en vanlig 60Hz LCD. Men mitt 960 GTX yter helt fint det.

hvaaaa? Hvordan kan man akseptere 60fps i 2015? You are krazy :)
Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet er at prisene på disse kortene er altfor høye. Min max pris for et skjermkort ligger på 3000,-

Da regner jeg med du ikke spiller på en høy oppløst high-refresh skjerm? Eller er kresen på fps? 
Man må ikke alltid spille på max instillinger vettu :), nei har en vanlig 60Hz LCD. Men mitt 960 GTX yter helt fint det.
hvaaaa? Hvordan kan man akseptere 60fps i 2015? You are krazy :)

Jeg har ikke noe problemer med 60fps i de spillene jeg spiller :) Hva er poenget med 144fps, når 60fps ikke er et hinder? Noen foretrekker 4k i et spillbart fps, mens noen foretrekker 144fps i mye lavere oppløsning^^ Smaken er som baken :)

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Blir ikke dette litt meh likevel? Maxwell-arkitekturen støtter ikke Async Compute; så selv om det blir oooooohmp med to kjerner, så kommer vel sannsynligvis svakere AMD-kort potensielt komme til å matche de i DX12?

Trist at slik feilinformasjon henger igjen enda...

2. generasjon Maxwell (GM20x) vil støtte async compute når vi begynner å nærme oss det tidspunktet at det kommer spill som bruker dette.

Foreløpig finnes det kun et par techdemoer som i det hele tatt bruker DX12.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trist at slik feilinformasjon henger igjen enda...

2. generasjon Maxwell (GM20x) vil støtte async compute når vi begynner å nærme oss det tidspunktet at det kommer spill som bruker dette.

Foreløpig finnes det kun et par techdemoer som i det hele tatt bruker DX12.

 

 

Må da innrømme at Nvidia ikke akkurat har gjort sitt for å vise at dette ikke er et problem ,så der forstår jeg faktisk at det til en viss grad at det henger igjen litt feilinformasjon...

Egentlig en ganske ergerlig situasjon for oss alle og noe jeg selv irriterer meg litt over , det hjelper jo ikke akkurat forbrukerne til å få et godt innblikk på hva de virkelige styrkene og svakhetene til noen skjermkort er.

 

Uansett så dukker det opp noen spill i DX12 snart , da får vi vel en indikasjon på om benchmarkene har sitt på det rene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...