Gå til innhold

SNIKTITT: Nexus 6P har diger skjerm, men er kompakt i hånden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vanlig hiver jeg meg rundt og kommenterer kameradelen. Denne gang med litt ros. Fra GSMarena:

 

At the back, the 5X sports a 12.3MP camera sensor with a f/2.0 aperture and 1.55 micron pixel size. Sadly, it lacks OIS but is nevertheless capable of shooting 2160p video. LG has thrown in its IR laser-assisted autofocus and a broad-spectrum dual flash setup.

Merk at dette er fysisk større piksler enn de fleste andre topp-telefoner har. Konsekvensen av dette er færre piksler og bedre lysfølsomhet. Sensoren (det lysfølsomme området) er faktisk hakket større i denne enn hos telefoner med Sony IMX230 (ca 21 Mp) og den foreløpig navnløse etterfølgeren med 23 Mp (Xperia Z5). Stor sensor = bra for lysfølsomheten. Litt redusert pikseltall er også bra for lysfølsomheten. (Men alt med måte. HTC One M8 gikk for langt i den retningen med sine 4 Mp. Sensoren var forresten en hel del mindre enn den i både LG Nexus 5X og Xperia Z5)

 

Dette er en stor telefon, men den er ikke særlig tykk. Den er imidlertid litt tykkere akkurat der kameradelen sitter.

Jeg synes utbulende kameradel bare er en fordel sammenlignet med de to alternativene: 1. Tykkere telefon over det hele eller 2. Tynnere og dårligere kameramodul. (Tykkelse, blendertall, sensorstørrelse og bildekvalitet henger sammen. Større = bedre bildekvalitet)

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en nexus 7 jeg kjøpte for snart 2 år siden å jeg må si jeg var meget imponert over den og vurderte en stund å kjøpe en nexus 6 men jeg følter ogsådet samme som blir nevnt i artikkelen at 5,7" egentlig er øvre grense for praktisk bruk som telefon.

 

Er flott at de har redusert størrelsen! :D

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Hmmm.. Skeptisk på størrelsen. Vil ha ytelsen til 6P, men helst i litt mindre størrelse.

 

Hadde dog en OnePlus One, som gikk fint. Selv om det bare var 5,5" kontra 5,7" her, så har de jo krympet rammene litt nå.

 

Den blir jo hakket større enn OnePlus One, og skal man ha noe beskyttende deksel rundt blir den jo veldig stor. Er litt skeptisk. Føler at fra 5" til 5,5" er fin størrelse.

 

Kommer denne i norske butikker, eller blir det bare på nett? Har lyst å holde en slik i hånda for å kjenne.

Lenke til kommentar

Folk som er skeptiske til størrelsen, hvorfor ikke kjøpe den mindre modellen?

 

Nå har jo Samsung, Google, Apple, Xiaomi (Sony og forsåvidt) osv stor og liten versjon av telefonene sine. Så det er jo åpenbart fordi store telefoner selger at de lager dem. Og de gir deg et valg.

 

Ellers har jo Huawei alltid vært gode på lite fotavtrykk, og alltid satset på det, og har ofte slått produsenter som Samsung på dette, som er svært bra fra Huawei sin side.

Lenke til kommentar

Kommer denne i norske butikker, eller blir det bare på nett? Har lyst å holde en slik i hånda for å kjenne.

 Du kan prøveholde iPhone 6 Plus i butikk, den er omtrent identisk størrelsesmessig. Nexus 6P er 1.2mm høyere, like bred og 0.2mm tykkere. Skjermen er 0.2" større. Funker iPhonen størrelsesmessig funker Nexusen også.

Lenke til kommentar

 Du kan prøveholde iPhone 6 Plus i butikk, den er omtrent identisk størrelsesmessig. Nexus 6P er 1.2mm høyere, like bred og 0.2mm tykkere. Skjermen er 0.2" større. Funker iPhonen størrelsesmessig funker Nexusen også.

Takk for tipset! Har vel holdt på iPhone 6 plus et par ganger, men uten å tenke noe særlig over om den passer for meg. En stund siden iPhone var aktuelt for meg. Skal teste den neste gang for å kikke.

Foruten om størrelsen så virker Nexus 6P kanon. Langt ifra en komplett telefon, men tilfredsstiller de fleste behov jeg har i en telefon.

 

Lurer på nårtid de skal klare å lage en komplett telefon. Som har top specs (ytelse, kamera, skjerm++), er vanntett, har all ny teknologi (fingeravtrykkleser, nfc +++).

Er ingen telefoner som har hatt alt. Alltid noen ankepunkter.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å kjøpe Nexus 6P 64 GB Graphite. Koster 6 190,- fra Google Store i Norge, vel verdt det!

 

Konkurrentenes priser er helt vanvittig. Galaxy S6 Edge+ 64GB koster 8 590,- og iPhone 6 (ikke 6S!) Plus 64GB koster 7 990,-, Sony Xpera Z5 Premium 7 790 (32GB+minnekortstøtte).

 

Slik jeg ser det er Moto X Play/Style og LG G4 de eneste alternativene med samme størrelse og en noenlunde fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å kjøpe Nexus 6P 64 GB Graphite. Koster 6 190,- fra Google Store i Norge, vel verdt det!

 

Konkurrentenes priser er helt vanvittig. Galaxy S6 Edge+ 64GB koster 8 590,- og iPhone 6 (ikke 6S!) Plus 64GB koster 7 990,-, Sony Xpera Z5 Premium 7 790 (32GB+minnekortstøtte).

 

Slik jeg ser det er Moto X Play/Style og LG G4 de eneste alternativene med samme størrelse og en noenlunde fornuftig pris.

 

Hvordan får du opp prisen? Jeg får bare "Join waitinglist".

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til å kjøpe Nexus 6P 64 GB Graphite. Koster 6 190,- fra Google Store i Norge, vel verdt det!

 

Konkurrentenes priser er helt vanvittig. Galaxy S6 Edge+ 64GB koster 8 590,- og iPhone 6 (ikke 6S!) Plus 64GB koster 7 990,-, Sony Xpera Z5 Premium 7 790 (32GB+minnekortstøtte).

 

Slik jeg ser det er Moto X Play/Style og LG G4 de eneste alternativene med samme størrelse og en noenlunde fornuftig pris.

Hvordan får du opp prisen? Jeg får bare "Join waitinglist".

 

Here you go: https://store.google.com/product/nexus_6p?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-6p

 

Mer info i 6P-tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687217

Lenke til kommentar

 

 

Gleder meg til å kjøpe Nexus 6P 64 GB Graphite. Koster 6 190,- fra Google Store i Norge, vel verdt det!

 

Konkurrentenes priser er helt vanvittig. Galaxy S6 Edge+ 64GB koster 8 590,- og iPhone 6 (ikke 6S!) Plus 64GB koster 7 990,-, Sony Xpera Z5 Premium 7 790 (32GB+minnekortstøtte).

 

Slik jeg ser det er Moto X Play/Style og LG G4 de eneste alternativene med samme størrelse og en noenlunde fornuftig pris.

Hvordan får du opp prisen? Jeg får bare "Join waitinglist".

 

Here you go: https://store.google.com/product/nexus_6p?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-6p

 

Mer info i 6P-tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687217

 

 

Hvordan fikk du frem prisen, da? Jeg ser den, altså, men kommer meg ikke dit ved å trykke selv.

Lenke til kommentar

 

 

 

Gleder meg til å kjøpe Nexus 6P 64 GB Graphite. Koster 6 190,- fra Google Store i Norge, vel verdt det!

 

Konkurrentenes priser er helt vanvittig. Galaxy S6 Edge+ 64GB koster 8 590,- og iPhone 6 (ikke 6S!) Plus 64GB koster 7 990,-, Sony Xpera Z5 Premium 7 790 (32GB+minnekortstøtte).

 

Slik jeg ser det er Moto X Play/Style og LG G4 de eneste alternativene med samme størrelse og en noenlunde fornuftig pris.

Hvordan får du opp prisen? Jeg får bare "Join waitinglist".

 

Here you go: https://store.google.com/product/nexus_6p?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-6p

 

Mer info i 6P-tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1687217

 

 

Hvordan fikk du frem prisen, da? Jeg ser den, altså, men kommer meg ikke dit ved å trykke selv.

 

Via "PRE-ORDER NOW"-knappen her: http://www.google.com/nexus/6p/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...