Gå til innhold

Nå skal Google gi gratis Wi-Fi til mange millioner mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google og Facebook er så snille som vil gi internet til alle, og det uten en eneste baktanke.

 

Ja ikke sant :) .Wifi triangulering er vel mer nøyaktig enn GPS? Jeg vil anta at slik informasjon vil være veldig lett å få solgt videre. Google sin største inntektskilde er vel å videreselge informasjon om meg og deg, så dette vil vel på sikt være en ny gullgruve for dem. Ser for me ToS'n som må godkjennes før man får ta i bruk ett slikt "gratis" wifi.

Lenke til kommentar

Ja, det er mange rundt den honningkrukka både av private og offentlige aktører.

Identitetskoblingen er nok aller best på Android, men med så mange algoritmer som Google bruker og så mange tentakler de har på internet har de en særdeles god tilgang på informasjon de kan korrelere i alle bauer og kanter. Det er jo mange som kan bruke et wifi-nett og dele en maskin, mens telefonen er for de fleste mer privat, men mange bruker jo telefoner og nettbrett over wifi.

 

Google selger jo også helt legitime ting via Play og er åpen om tilgangsrettigheter, men alt går nok i den samme infobingen på individnivå tilknyttet en prosentandel for sannsynligheten for at det er deg basert på bruksmønster.

 

Goggle har jo forsøkt å gå rundt lovverket med å ha servere liggende i "pølser" som går på vannkraft ute i internasjonalt farvann. Don't be evil meg en viss plass.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...