Gå til innhold

Rainbow Six: Siege har ingen enspillerkampanje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Til nå bare opplevd positive ting i betaen. Men serverne til ubisoft kneler engang iblant.

 

Ikke se på dårlig kommunikasjon mellom spillerne som ett problem, ta det som en utfordring.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Har ikkje prøvd spelet sjølv, men eit problem som ofte er gjennomgåande i slike lagspel der ein eigentleg skal være taktiske er at spela premierer mest spelerane som er sistemann på ballen og får registrert det som ein kill.

 

Dette gjer at når ein spelar med randoms så går fokuset frå å samarbeide og støtte kvarandre til å storme inn for å prøve å få nokre kills før dei andre på laget gjer det.

 

I dei gode gamle Rainbow 6 spela så hadde ein f.eks skarpskyttaren som ein plaserte ut på ein strategisk plass, men som ideélt sett ikkje trenkte å løyse eit einaste skudd dersom planen gikk som den skulle.

I multiplayer er det ingen som vil ta på seg ei slik rolle når det både er kjedelig og berre sitte å sjå på, samtidig som du ikkje får noke som helst belønning for å ha ei slik støtterolle.

Lenke til kommentar

Har ikkje prøvd spelet sjølv, men eit problem som ofte er gjennomgåande i slike lagspel der ein eigentleg skal være taktiske er at spela premierer mest spelerane som er sistemann på ballen og får registrert det som ein kill.

 

Dette gjer at når ein spelar med randoms så går fokuset frå å samarbeide og støtte kvarandre til å storme inn for å prøve å få nokre kills før dei andre på laget gjer det.

 

 

Gode poenger her. En løsning kunne vært fokus på "winrate" framfor "k/d-ratio".

 

Altså at man fikk desidert størst belønning for å vinne kampen (men litt mer om man gjorde det veldig bra). I tillegg kunne "win rate" vært fremhevet på stats-menyen fromfor K/D.

Lenke til kommentar

Dette sugde... spesielt hvis de fokuserer på antall kills i en runde og ikke vinne som et lag.

 

Ble litt i tvil om jeg skal kjøpe spillet nå.. Om jeg gjør det så blir det å spille mot boter. og krysser fingrene for at det går an å legge opp en strategi.

 

Skulle tro de prøver å kopiere CS...

Lenke til kommentar

Dette er jo helt hinsides. Skulle jo være nærmere Raven Shield enn Vegas-tullet. Men ingen missions og bare T-hunt er langt ifra det taktiske oppsettet man opplevde i R6:3. Selv om det R6: Siege kan lønne seg med taktisk spill mot hodeløs CoD kylling, gjør det ikke Siege om til et Raven Shield. Etter å ha vært hypa opp, føler jeg meg rett og slett lurt av Ubisoft nå.

Lenke til kommentar

Pinelig. 

 

Spilte betaen i helgen, og ble ikke særlig imponert. Sikkert veldig gøy om du sitter mange kompiser sammen og spiller mot/med hverandre, men med random`s på nett var det det ikke noe. Alle løp som sauer, stormet bygget, virket mer som vi spilte Counter-Strike enn Rainbow...

 

Pisspreik. Du har virkelig ingen anelse om hvordan CS fungerer. CS fokuserer like mye på lagspill og kommunikasjon som R6. Sammenlign det med CoD om du faktisk vil såre R6: Siege sitt omdømme. Jeg har ihvertfall ingen problemer med at de unnlater enspiller. Heller en komplett flerspillerdel enn en halvbra enspiller og uinteressant flerspiller. Så lenge de holder kostnaden på selve spillet nede og unngår dyre DLC'er og mikrotransaksjoner tror jeg dette kan bli et bra spill.

 

Betaen sin ytelse(ikke grafisk ytelse) og fremføring er helt på jordet. Tar som oftest minst 10 minutter før man er i et game. Terrorist Hunt er også tidenes mest ubrukelige mode, spesielt på høyeste vanskelighetsgrad. Dør man må man vente opp til 10 minutter før runden er ferdig. Det er ingen grunn til å bli i spillet om man dør tidlig. 

 

Multiplayer fungerer aldri. Tar evigheter å søke selv om det åpenbart er folk i kø. Når man først kommer inn i en squad er det veldig stor sjanse for man faller ut av squaden. Mange simple funksjoner mangler også. Tiden mellom to runder er for lang i public. Attacking side har også en enorm fordel ved at de kan scoute med dronene i starten. Noe som gjør at defensive side ofte føles innestengt. Samtidig så er det enkelte etasjer som alltid blir valgt fordi det er mye lettere å defende der. Noe som gjør at valgmulighetene blir få når flere og flere får denne informasjonen.

 

Greit at det er beta, men forventet at ting var mer på plass 2 måneder før release. Lobbysystemet alene gjør at jeg ikke vil røre R6 Siege. Jeg har fortsatt et lite håp om at det fortsatt er mye spennende innhold på lager.

Lenke til kommentar

Pisspreik. Du har virkelig ingen anelse om hvordan CS fungerer. CS fokuserer like mye på lagspill og kommunikasjon som R6. Sammenlign det med CoD om du faktisk vil såre R6: Siege sitt omdømme. 

 

Forskjellen ligger fyrst og fremst i at CS er actionprega der hurtigheit og reaksjonsevner er viktige eigenskapar å ha. R6 har alltid vært meir fokusert rundt å bevege seg sakte og sikkert medan ein klarerer eit rom om gangen.

Om folk speler R6 som om det var CS så vil det ikkje fungere, på akkurat samme måte som at det fungerer dårlig å bevege seg som ei gruppe i rolig tempo i CS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg har spilt så langt er helt OK. Men ikke noe jeg hadde betalt fullpris for. Kun multiplayer skal være rimelig utrolig bra for at jeg skulle være villig til å betale fullpris for det. Star Wars: Battlefront håper jeg er unntaket. 

 

Men Rainbow Six: Siege er uten tvil ikke et slikt spill for meg utifra det jeg har spilt.

 

Kombinasjonen med for høy pris og kun multiplayer. Så ville det ikke overaske meg om dette kommer til å selge ekstremt dårlig. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

I dei gode gamle Rainbow 6 spela så hadde ein f.eks skarpskyttaren som ein plaserte ut på ein strategisk plass, men som ideélt sett ikkje trenkte å løyse eit einaste skudd dersom planen gikk som den skulle.

I multiplayer er det ingen som vil ta på seg ei slik rolle når det både er kjedelig og berre sitte å sjå på, samtidig som du ikkje får noke som helst belønning for å ha ei slik støtterolle.

 

Det er mulig å spille sniper i R6:Siege. Og jeg gjør det selv. Problemet er at dette kun lønner seg i T-hunt, og med ett lag som kan spille rundt dette. Det er frustrerende å gi dekk-ild eller redde noen fra å bli skutt i ryggen når man oftest må løpe bort til bygget, sette på en ladning, løpe tilbake og så sprenge en vegg eller et vindu før man kan dekke dem. Fordi laget ditt står midt i døråpningen de sprenger eller går inn fra to sidevinkler.

 

I tillegg virker det ikke i PvP når sniper-plassene er ekstremt utsatt og bare noen få meter fra husveggen!

Lenke til kommentar

 

Pinelig. 

 

Spilte betaen i helgen, og ble ikke særlig imponert. Sikkert veldig gøy om du sitter mange kompiser sammen og spiller mot/med hverandre, men med random`s på nett var det det ikke noe. Alle løp som sauer, stormet bygget, virket mer som vi spilte Counter-Strike enn Rainbow...

 

Pisspreik. Du har virkelig ingen anelse om hvordan CS fungerer. (...)

 

Nødvendig å gå så hardt til verks? "Jeg er uenig fordi (...)" har samme betydning, men øker sjansen for at vedkommende gidder å svare deg tilbake. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...