Gå til innhold

TEST: Clas Ohlson: VR-brille for smartphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere sier at egde + ikke får plass, men det bil jo og si at an iphone 6+ ikke får plass også(apple liker godt mye ekstra kanter). Så er det 6+ eller 6 som vises i bildet?

 

Ellers morsomt at dere påstår at dpi over 330-400 bare er nyttig for VR, og så bruker dere en telefon med lav dpi når dere tester VR...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere sier at egde + ikke får plass, men det bil jo og si at an iphone 6+ ikke får plass også(apple liker godt mye ekstra kanter). Så er det 6+ eller 6 som vises i bildet?

 

Ellers morsomt at dere påstår at dpi over 330-400 bare er nyttig for VR, og så bruker dere en telefon med lav dpi når dere tester VR...?

Det er Clas Ohslon som oppgir at det skal fungere med telefoner med skjermstørrelse 4-5,5 tommer. iPhone 6+ har skjermstørrelse på 5,5 tommer. Edge + er bittelitt større, men det kan godt være det fungerer greit likevel, den er bare ikke dimensjonert for det så det er nok ikke optimalt.

 

Ellers snakker vi ikke mye om DPI i denne testen, siden papp-brillen ikke har en egen skjerm. Jeg testet det med en iPhone 5s, men selv om DPI-en er langt fra ideell i denne sammenhengen får du fortsatt et morsomt inntrykk av hvordan VR kan fungere. Og som sagt, det er en papp-brille til 79 kroner, vi forventer ikke det samme av denne som vi forventer av for eksempel O.Rift.

Endret av Kristoffer Møllevik
Lenke til kommentar

Egde + er ikke bittelitt større, og det var det som var poenget mitt. Om du visste hva de mente med 5,5 tommer, og om du hadde testet med en 6 +. Egde +: 154.4 x 75.8 x 6.9 mm, 6+: 158.1 x 77.8 x 7.1 mm

 

Som du ser så er Egde mindre på alle måter, til tross for større skjerm. Det er derfor jeg undret meg litt over at du skriver at 5.5 går, samtidig som du sier at egde + ikke går. Fordi hvis 5.5 telefoner som iPhone 6+ går, så går en egde + ganske lett.

 

Står det ikke noe noen steder i pakken om hvilke mål som passer f.eks? Eller er bare skjermstørrelse oppgitt fra clas Ohlson sin side? (I så fall skuffende, da skjermstørrelse ikke er direkte relatert til faktisk størrelse).

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Egde + er ikke bittelitt større, og det var det som var poenget mitt. Om du visste hva de mente med 5,5 tommer, og om du hadde testet med en 6 +. Egde +: 154.4 x 75.8 x 6.9 mm, 6+: 158.1 x 77.8 x 7.1 mm

 

Som du ser så er Egde mindre på alle måter, til tross for større skjerm. Det er derfor jeg undret meg litt over at du skriver at 5.5 går, samtidig som du sier at egde + ikke går. Fordi hvis 5.5 telefoner som iPhone 6+ går, så går en egde + ganske lett.

 

Står det ikke noe noen steder i pakken om hvilke mål som passer f.eks? Eller er bare skjermstørrelse oppgitt fra clas Ohlson sin side? (I så fall skuffende, da skjermstørrelse ikke er direkte relatert til faktisk størrelse).

 

Folk snakker om apple-fanatikere. Sjekk ut denne samsung-fanatikern!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor papp? Er plast så mye dyrere? Det hadde ikke kostet mange kronene å lage en plastversjon som er mye mer behagelig, har bedre fester, ingen lyslekkasje, strikk etc.

 

Papp blir vel endel billigere enn plast vil jeg tro. Kanskje hadde de kostet 100,- i plastutgave?

 

Er uansett mulig å kjøpe farget selvklebende plastfilm eller skai, litt skumgummi samt lim, så kan man få den litt mindre trist å se på. Ja kanskje hadde den at på til blitt litt kul å se på, samt mer behagelig å ha på.

 

Da kan man og fikse designfeilen de nevner, og lage seg en form for bøyle, så man kan ha den på uten å måtte holde den med hendene.

 

Tror jammen jeg skal stikke innom og se om de har den inne, og så vurdere moddingen om det fenger.

 

:-)

Lenke til kommentar

 

Egde + er ikke bittelitt større, og det var det som var poenget mitt. Om du visste hva de mente med 5,5 tommer, og om du hadde testet med en 6 +. Egde +: 154.4 x 75.8 x 6.9 mm, 6+: 158.1 x 77.8 x 7.1 mm

 

Som du ser så er Egde mindre på alle måter, til tross for større skjerm. Det er derfor jeg undret meg litt over at du skriver at 5.5 går, samtidig som du sier at egde + ikke går. Fordi hvis 5.5 telefoner som iPhone 6+ går, så går en egde + ganske lett.

 

Står det ikke noe noen steder i pakken om hvilke mål som passer f.eks? Eller er bare skjermstørrelse oppgitt fra clas Ohlson sin side? (I så fall skuffende, da skjermstørrelse ikke er direkte relatert til faktisk størrelse).

Folk snakker om apple-fanatikere. Sjekk ut denne samsung-fanatikern!

 

 

Ehhhh, han sier at Samsungen er fysisk mindre, men har større skjerm enn 6+. Det er faktaopplysninger. Har ingenting med fanboyisme å gjøre dette.

 

Da er det legitimt å spørre om det er skjermstørrelsen i seg selv, eller fysiske mål på telefonen som er det avgjørende om de passer eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om telefoner som iPhone 6+ og Galaxy Egde+ vil passe i VR brillene. Hvorfor disse modellene? Fordi den ene ble nevnt i artikkelen, og jeg kunne ikke se hvilken iPhone som ble brukt i artikkelen, og lurte på om 6+ ble brukt. Hvis den ble brukt hadde det jo vist at begge disse modellene passer.

 

Jeg lurer altså på om clas ohlson tenker 5.5" på en telefon med screen-to-body ratio som f.eks en iPhone 6+, eller om de tar utgangspunkt i en mobil med lignende screen-to-body ratio som Egde +. Hvis de tar utgangspunkt i det siste vil ingen av modellene passe (inkludert Note telefonene). Hvis de tar utgangspunkt i den første så vil Edge + og Note mobilene passe inn i denne. Det blir da altså feil det som står i artikkelen om at Edge + ikke passer. Det kan og altså være at den ikke passer til 6+, og da bør i såfall dette stå i artikkelen. enten så passer 6+ og egde +, eller så passer ingen av dem. Så jeg var bare ute etter litt mer info ang. dette. Siden Clas Ohlson ikke har oppgitt noe, er det noen som har testet med en stor mobil?

 

Men selvfølgelig, hvis du ønsker å gjøre alle tråder til X produsent vs Y produsent så kan du alltid prøve å tolke alt som blir skrevet slik. Så spørs det hvem som er fanboy av den som forsøker å finne ut hva som vil passe inn i brillene, eller den som forsøker å skape en fan-krig i en artikkel om VR briller av papp....

Lenke til kommentar

Hei, jeg forstår hva du mener TKongen, og har derfor fjernet Edge plus som eksempel. Clas O. oppgir ikke fysiske mål, bare skjermstørrelse,, men vi hadde plass til overs da vi testet med iPhone 6+. Jeg tipper at grunnen til at skjermstørrelsen er begrensningen Clas Ohlson setter er at elementer av bildet vil havne ute av synsfeltet med større skjermer. På bildet midt i testen (med en iPhone 5s) kan du få et inntrykk av hvor mye plass det er i høyden. Så lenge telefonen ikke er for tykk har den god plass ut i sidene, så den veien skal det ikke være noe problem, annet enn det med skjermen og synsfeltet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Egde + er ikke bittelitt større, og det var det som var poenget mitt. Om du visste hva de mente med 5,5 tommer, og om du hadde testet med en 6 +. Egde +: 154.4 x 75.8 x 6.9 mm, 6+: 158.1 x 77.8 x 7.1 mm

 

Som du ser så er Egde mindre på alle måter, til tross for større skjerm. Det er derfor jeg undret meg litt over at du skriver at 5.5 går, samtidig som du sier at egde + ikke går. Fordi hvis 5.5 telefoner som iPhone 6+ går, så går en egde + ganske lett.

 

Står det ikke noe noen steder i pakken om hvilke mål som passer f.eks? Eller er bare skjermstørrelse oppgitt fra clas Ohlson sin side? (I så fall skuffende, da skjermstørrelse ikke er direkte relatert til faktisk størrelse).

Folk snakker om apple-fanatikere. Sjekk ut denne samsung-fanatikern!

 

Dummeste post i hele tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...