Gå til innhold

TEST: Asus G501


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor en spillbærbar ikke skal forventes å ha mer en tre timer batteritid syns jeg bare er tull. Ikke alle har råd til to bærbare.

 

Det er ei heller en menneskerett å ha en såpass dyr bærbar til spilling. Grunnen til at de ikke har samme batteritid som en MacBook Air, er at kompontene trekker vesentlig mer strøm .

 

For min del leter jeg fortsatt etter produsenten som tør å snu tegninga på hodet, og sette inn en Skylake Intel Core m5 6YM7, og øke batterikapasiteten til 100 WHr. PCIe-basert SSD, null dedikert grafikk, 15,6" full HD IPS og så slank som mulig i forhold til spesifikasjonene. MacBook Pro 15R er nærme, men bruker en strømkrevende quad core og har en fantasipris. Dette kunne vært solgt i en bærbar til under 9000 kroner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sorry Asus, men enda en laptop med Nvidia grafikk med integrert Intel grafikk er definitivt ikke det jeg ønsker meg !

  

Hva er det du ønsker deg da?

Hvorfor en spillbærbar ikke skal forventes å ha mer en tre timer batteritid syns jeg bare er tull. Ikke alle har råd til to bærbare.

 

Skjekk ut razr blade, den har god batteritid. Ellers er ingen av disse billige uansett, så forstår ikke penge argumentet.

For min del leter jeg fortsatt etter produsenten som tør å snu tegninga på hodet, og sette inn en Skylake Intel Core m5 6YM7, og øke batterikapasiteten til 100 WHr. PCIe-basert SSD, null dedikert grafikk, 15,6" full HD IPS og så slank som mulig i forhold til spesifikasjonene. MacBook Pro 15R er nærme, men bruker en strømkrevende quad core og har en fantasipris. Dette kunne vært solgt i en bærbar til under 9000 kroner.

Den PCen finnes allerede:http://anandtech.com/show/9623/the-lenovo-thinkpad-t450s-review/6

Som du ser i forhold til 52 whr xps 13 er det langt mer enn cpu og batteristørrelse som teller. Xps slår og ut mba til tross for like stort batteri og langt mindre størrelse. Hvorfor? Fordi spesielt skjermen er mye mer effektiv. Så hvorfor skal du absolutt ha 100 whr?

 

 

Finnes ellers ikke denne i en vanlig utgave, uten ROG stilen?

Lenke til kommentar

Den PCen finnes allerede:http://anandtech.com/show/9623/the-lenovo-thinkpad-t450s-review/6

Som du ser i forhold til 52 whr xps 13 er det langt mer enn cpu og batteristørrelse som teller. Xps slår og ut mba til tross for like stort batteri og langt mindre størrelse. Hvorfor? Fordi spesielt skjermen er mye mer effektiv. Så hvorfor skal du absolutt ha 100 whr?

 

Ikke Core M, utstikkende batteri som ikke gjør maskinen tynn. Mangler PCIe-SSD. Altfor høy pris fordi det er en "bedrift-PC".

 

Og som du sier, bør en heller få en mer effektiv skjerm, men hvorfor skal det gå på bekostning av batteristørrelsen? MacBook Pro 15r klarer da å ligge tett opp til 100 WHr med veldig slankt design og ekstra kjøling pga 4-kjerners i7 og dGPU. :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor en spillbærbar ikke skal forventes å ha mer en tre timer batteritid syns jeg bare er tull. Ikke alle har råd til to bærbare.

Det er ei heller en menneskerett å ha en såpass dyr bærbar til spilling. Grunnen til at de ikke har samme batteritid som en MacBook Air, er at kompontene trekker vesentlig mer strøm .

 

For min del leter jeg fortsatt etter produsenten som tør å snu tegninga på hodet, og sette inn en Skylake Intel Core m5 6YM7, og øke batterikapasiteten til 100 WHr. PCIe-basert SSD, null dedikert grafikk, 15,6" full HD IPS og så slank som mulig i forhold til spesifikasjonene. MacBook Pro 15R er nærme, men bruker en strømkrevende quad core og har en fantasipris. Dette kunne vært solgt i en bærbar til under 9000 kroner.

 

 

Menneskerettigheter virker i liten grad relevant til denne diskusjonen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sorry Asus, men enda en laptop med Nvidia grafikk med integrert Intel grafikk er definitivt ikke det jeg ønsker meg !

  

Hva er det du ønsker deg da?

Hvorfor en spillbærbar ikke skal forventes å ha mer en tre timer batteritid syns jeg bare er tull. Ikke alle har råd til to bærbare.

 

Skjekk ut razr blade, den har god batteritid. Ellers er ingen av disse billige uansett, så forstår ikke penge argumentet.

For min del leter jeg fortsatt etter produsenten som tør å snu tegninga på hodet, og sette inn en Skylake Intel Core m5 6YM7, og øke batterikapasiteten til 100 WHr. PCIe-basert SSD, null dedikert grafikk, 15,6" full HD IPS og så slank som mulig i forhold til spesifikasjonene. MacBook Pro 15R er nærme, men bruker en strømkrevende quad core og har en fantasipris. Dette kunne vært solgt i en bærbar til under 9000 kroner.

Den PCen finnes allerede:http://anandtech.com/show/9623/the-lenovo-thinkpad-t450s-review/6

Som du ser i forhold til 52 whr xps 13 er det langt mer enn cpu og batteristørrelse som teller. Xps slår og ut mba til tross for like stort batteri og langt mindre størrelse. Hvorfor? Fordi spesielt skjermen er mye mer effektiv. Så hvorfor skal du absolutt ha 100 whr?

 

 

Finnes ellers ikke denne i en vanlig utgave, uten ROG stilen?

Jo, det stemmer. asus zenbook pro ux501 er nesten helt lik, bortsett fra at du får en glossy 4k skjerm, 256GB SSD, ingen 2. HDD, ''bare'' 2GB VRAM og 8gb RAM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke Core M, utstikkende batteri som ikke gjør maskinen tynn. Mangler PCIe-SSD. Altfor høy pris fordi det er en "bedrift-PC".

Og som du sier, bør en heller få en mer effektiv skjerm, men hvorfor skal det gå på bekostning av batteristørrelsen? MacBook Pro 15r klarer da å ligge tett opp til 100 WHr med veldig slankt design og ekstra kjøling pga 4-kjerners i7 og dGPU. :)

 

Hva gjør at du må ha Core-M? Hvor står det at Core-M trekker mindre strøm enn en Broadwell-U?

 

Hvorfor skal du plutselig ha PCIe-SSD? Det står jo ikke i stil med ytelsen, og ikke minst strømforbruk. Sata SSD holder i massevis, så lenge det er en god SSD, og effektiv SSD. Du har tydelig vist det med ditt forrige innlegg der du mener prisen på rMBP bør være langt lavere. Premium laptoper koster mye, de koster mer. Du ønsker deg en utrolig bra PC, da må du og forvente å måtte betale for det. Produsentene er ikke julenissen.

 

En PC som XPS 13 med 96 Whr batteri hadde ligget i kategorien 2 dager + i batteritid. Det er helt klart flere som vil kjøpe en liten og lett Dell XPS som har 1 dag + batteritid, enn en større, tyngre med 2 dager +. Kjøper du en batteripakke til (ekstern, ikke slik som lenovo sin løsning) så oppnår du samme vekt som en MBA, og 2 dager + batteritid. Så hvorfor legger de ikke til 96 Whr på disse maskinene? Fordi det er langt flere som vil kjøpe den fordi den er liten og lett, enn ekstrem batteritid.

 

Lenovo er eller ikke akkurat i samme kategori som en rMBP. Lenovo går ikke først og fremst for tynnest og lettest mulig med sine ThinkPads.

 

Hvor mange ganger trenger for en PC hvor de kan jobbe i overkant av 8 timer, 2 dager i strekk, eller bare jobbe utrolig lenge, hele dagen, der de er uten mulighet for strøm? Det det ikke er mer praktisk å ha med seg en type powerbank for de få tilfellene der du trenger det?

http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=dfo&sku=451-bblz

293 gram

 

 

Ser jo mange grunner til å ikke kjøpe denne:

- Fjerdegenerasjons Intel-prosessor når Skylake (6. gen) er rett rundt hjørnet.

- 128 GB SSD. (Du kan kjøpe en på 256 GB for under 1000 kr)

- Windows 8.1..?

Takk og farvel.

Skylake kommer ikke til å gjøre store forandringer akkurat....

Du kan garantert kjøpe den med større SSD, eller eventuelt bytte ut.

Er jo bare å oppgradere til windows 10, så har du MS sitt beste OS, Linux kan du også lett installere. OSX gir ikke mening til gaming.

 

Jeg ser ikke helt problemene her...

Lenke til kommentar

 

 

Er jo bare å oppgradere til windows 10, så har du MS sitt beste OS, Linux kan du også lett installere. OSX gir ikke mening til gaming.

 

Jeg ser ikke helt problemene her...

 

Win 10......

Minner litt om Vista mtp filkopiering.

Mine gamle bærbare ble tregere.

Video hakker/stopper hvert 15 sek.

Nvidia Win 10 driver nekter å installere.

Men det kommer vel forhåpentligvis updates, eller "man vänjer sig"

Lenke til kommentar

Selv om du har problemer med windows 10, gjør det ikke at windows 10 ikke er bedre. Fordi Windows 10 er helt klart bedre. Det finnes problemer på alle OS. Igjen, det endrer ikke at Windows 10 er helt klart bedre. Folk som bruker XP eller windows 7 virker bare som motstandere av fornyelse. Det folk skriver om Windows 8.1 er så utrolig misinformert, feil, og overdrevet....helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...