Gå til innhold

Gode nyheter for deg med Fitbit Surge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å måtte ha en slik klokke eller aktivitetsarmbånd på lading hver dag, eller til og med hver uke, hadde gjort det helt uaktuelt for meg å bruke. Spesielt med tanke på at søvnovervåking er en av funksjonene den skal utføre. Når passer det å ha den liggende på lading i timesvis da? Ser ikke ut til å være mulig å lage et armbånd med gps og/eller pulsmåler som ikke har uholdbart dårlig batteritid.

Lenke til kommentar

Å måtte ha en slik klokke eller aktivitetsarmbånd på lading hver dag, eller til og med hver uke, hadde gjort det helt uaktuelt for meg å bruke. Spesielt med tanke på at søvnovervåking er en av funksjonene den skal utføre. Når passer det å ha den liggende på lading i timesvis da? Ser ikke ut til å være mulig å lage et armbånd med gps og/eller pulsmåler som ikke har uholdbart dårlig batteritid.

 

Jeg har en en Surge, og satt en akkuratt på lading. Ikke det at den var helt tom for strøm men det passet bra fordi jeg er på jobb og skal sitte ved pulten en stund før lunch. Det tar ikke mere enn en times tid å lade den og for meg så holder den ca 5-6 dager minst på en lading. Poenget her er at jeg har inarbeidet meg en rutin for lading og det iriterer meg ikke så mye å lade den hver 5-6 dag. men der er for meg da, skjønner at folk kan oppfatte det litt anderledes eller vill ha det "bedre", men for meg så er det "godt nok" spess når du tar størelsen i betrakting OG at den 24/7 monitors Puls, motion, altitude and so on.. Så dette tatt i bedtrakning så syntes JEG at FitBit har gjort en kjempe jobb..

 

Igjen bare MINE meninger og synspunkter.

Lenke til kommentar

Å måtte ha en slik klokke eller aktivitetsarmbånd på lading hver dag, eller til og med hver uke, hadde gjort det helt uaktuelt for meg å bruke. Spesielt med tanke på at søvnovervåking er en av funksjonene den skal utføre. Når passer det å ha den liggende på lading i timesvis da? Ser ikke ut til å være mulig å lage et armbånd med gps og/eller pulsmåler som ikke har uholdbart dårlig batteritid.

 

Det er vel snakk om rutiner, som det meste annet?

 

Selv har jeg Apple Watch som har merkbart svakere batteritid enn Fitbit Surge og sliter ikke med at den dør. Og jeg bruker den attpåtil når jeg sover da jeg den fungerer som stille / vibrerende alarm om morgningen.

 

Alt jeg gjør er å legge den på lading når jeg kommer hjem i tidsrommet 20:00-23:00 også tar jeg den av og på hånden når jeg legger meg. Da har den stortsett 95-98% når jeg våkner og den har alltid 30-40% når jeg kommer hjem fra jobb så det holder i massevis. Er ikke noe stort problem å lade den i dette tidsrommet og den går jo fra 30-40% til 100% på en knapp time.

 

 

Forskjellen på dette, og det å ha en enhet som holder i et par dager er ingen stor forskjell i praksis. Men det beste ville jo vært at de kunne ha vært i uker, om ikke måneder uten å lade men det er jo ikke spesielt realistisk per i dag. Og jeg tar nå heller fordelene slik produkter gir meg i hverdagen og heller legger opp rutiner for lading kontra det å heller leve uten.

Lenke til kommentar

Å måtte ha en slik klokke eller aktivitetsarmbånd på lading hver dag, eller til og med hver uke, hadde gjort det helt uaktuelt for meg å bruke. Spesielt med tanke på at søvnovervåking er en av funksjonene den skal utføre. Når passer det å ha den liggende på lading i timesvis da? Ser ikke ut til å være mulig å lage et armbånd med gps og/eller pulsmåler som ikke har uholdbart dårlig batteritid.

 

Har selv en FitBit og er absolutt ikke noe problem. Jeg får notification når klokken begynner å nærme seg tom for batteri. Da har den ca 1 døgn igjen av batteriet sitt. Så iløpet av neste dag finner jeg alltid 30/60 minutt tid hvor jeg kan ta av klokken å lade den. Enten det er på jobb, foran tv`en på kvelden eller når jeg leser en bok på sengen. Ladekablene koster minimalt på eBay så jeg har noen kabler både hjemme og på jobb. Og, den går fra tom til fulladet på under en time.

Lenke til kommentar

Fitbit HR bruker ihvertfall SUPERMYE strøm etter den siste firmware oppdateringen, før varte den i kanskje 4-5 dager, nå MÅ jeg lade den hver eneste dag.

IKKE bra, kan ikke si at surge har det samme problemet , men skal holde et øye med den.

 

Men hvis det er gått så dramatisk ned for deg så kan e ikke tenke meg at det er noe annet enn en bøg i softwaren. 

Håper du får en fikks på det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...