Gå til innhold

SNIKTITT: Nå får Office nye funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

produktivitetsverktøy

 

Hva slags merkelig ord er dette ?

 

...vis meg verktøyene som går inn for å gjøre deg uproduktiv!

 

 

Skal vi se:

* Notepad - når det finnes alternativer som Notepad2-mod og Notepad++.

* MS Paint - når det finnes verktøy som Inkscape og Gimp.

* MS fotovisning - når det finnes verktøy som Irfanview, XnView, FSIV, etc...

 

* Word i Office 2010 har en funksjon som gjør hyppige backup til en absolutt nødvendighet - tabeller (regneark inne i Word-dokumentet) blir plutselig til et bilde som ikke kan redigeres (som tabell). Veldig uproduktivt - sikkert en bug.

 

Windows utforsker, masse rare ting som sakker ned effektiviteten i arbeidet

  • I Windows 7 må man være veldig påpasselig ved manuell renaming. Utforsker har en tendens på nye filer til å markere hele filnavnet sånn uten videre midt i skrivinga. Insert text --> owerwrite. Konsekvens --> Angre endring av filnavn og gjøre alt på nytt.
  • Alle windowsversjoner: For å endre attributter, da særlig arkiv så er det en hel operasjoner bare for å endre på én fil. Hva verre er - det følger ulig fremgangsmåte for endring av én fil kontra flere filer.
  • Alle windowsversjoner: Ikke mulig å velge en eller flere mapper og resette arkiv-attributtet på alle underfiler.
Lenke til kommentar

Jeg håper det blir mulig å slå av 1) også i 2016 og at 3) ikke får Office til å gå i sirup slik 1) gjorde i 2013.

 

Office blir mindre og mindre vennlig for oss som ofte er uten nett eller som ofte sitter på tregt nett. Jeg har Office 365 Small Business Premium og føler at Office mer og mer blir noe som passer for store bedrifter, med egne IT-folk som har tid/kompetanse til å fikle med alle innstillingene. Selve programmene gjennomgår gradvise forbedringer, men disse tjenestene/servicene som Microsoft skal selge oss er overkill for enmannsbedrifter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det må da være en ulovlig konkuransevridning å knytte kontorpakken så hardt mot MS sin properitære sky? Sagt det før oig gjentar det nå, det er en tragedie at MS ikke ble splittet opp i flere selskaper da en hadde muligheten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...