Gå til innhold

Vi avslutter Dagens bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

En tid for alt..... Slik Dagens har utviklet seg, var det ikke uventet og kanskje like greit og avvikle den kåringen. Jevnlige konkurranser kan være med på og få opp engasjementet og inspirere oss til å prøve nye ting. Det er synd hvis bildekritikken skulle "gå heden", og det trengs en del nye bidragsytere for å holde den i gang. Synd hvis det blir bare vi gamle travere igjen....skal jo være litt mer enn en "syklubb"

Når det gjelder først konkurranse, synes jeg tema skal være fritt, bare for og komme greit igang. Etterhvert kan en fylle på med diverse tema, alt fra sjangere og/eller litt "dagsaktuelle" tema.

Det bør nok ikke gå alt for lenge mellom hver konkurranse. Mitt forslag er Måneds konkurranser med en samlekåring 1-2 ganger i året.

 

Håper dere får dette opp å gå, så skal i hvert fall jeg bidra:-)

 

Pål M.

Lenke til kommentar

Ja, det var vel kanskje like greit! :hm:

Kommer nok fort over akkurat den "sorgen"... :closedeyes:

 

Så var det framtiden: :whistle:

Tidligere har det jo f.eks. vært prøvd ut temadager/temauker mm. under Aktiviteter i BK. (Egentlig er det jo fritt fram for enhver å legge inn en aktivitet, er det ikke?)...

Basert på "aktivitetslesten" skal det vel gå an å få til f.eks. iallefall månedlige "utfordringer/konkurranser"...  , ev. så kan en bruke et konsept noenlunde likt Tek-brukernes månedlige bildetråder som en mulighet...? 

Er jo da nærliggende å foreslå å starte opp igjen "månedsgjennomgangene" , og å kåre et "månedens bilde", for så til slutt å kåre "årets bilde"...  Tror at aktiviteten vil ta seg kraftig opp igjen hvis dere bruker litt ressurser på noe av dette....

Vil bli en "vinn, vinn situasjon" for både oss brukere og Tek.no. :yes:

 

Lykke til med å finne fram til en løsning til beste for alle! :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Vi kan selvfølgelig sutre og klage, for så å hoppe til andre forum/steder, eller gjøre vårt for at bildekritikken skal leve videre....... Hvis det er så mye bedre andre steder, så er det jo bare hoppe.......

Det er ikke bare her at bildekritikken har rusk i maskineriet, der er faktisk flere som sliter med det samme. Derfor er det viktig at både de som driver nettstedet tar dette på alvor, og at brukerne bidrar med sitt.

Lenke til kommentar

Konkurransene bør ikke komme for sjelden og heller ikke vare så alt for lenge. Dette fører bare til at de som er virkelig flinke, stikker av med seieren for ofte, og vi ferskissene får aldri sjansen. Å få dagens bilde eller vinne en slik konkurranse kan være vanndråpen som får frøet til virkelig å spire.

 

En ny konkurranse hver uke hadde kanskje vært passende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konkurransene bør ikke komme for sjelden og heller ikke vare så alt for lenge. Dette fører bare til at de som er virkelig flinke, stikker av med seieren for ofte, og vi ferskissene får aldri sjansen. Å få dagens bilde eller vinne en slik konkurranse kan være vanndråpen som får frøet til virkelig å spire.

 

En ny konkurranse hver uke hadde kanskje vært passende?

 

Jeg er enig. I tillegg synes jeg det er spennende med konkurranser som gir en utfordring og hvor det er et krav om at bildet er tatt i konkurranseperioden. Slik at man ikke får masse arkivbilder, men faktisk oppfordrer til å gå ut å fotografere. Mer utfordrende, men morsommere. 

 

Henning

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og her ser vi konsekvensene av sentralisering og sammenslåing, som ellers i samfunnet så blir tilbudene dårligere og dårligere til de forsvinner, men det er det ingen som skjønner.

Gratulerer.

 

Det hadde faktisk ikke noe med saken å gjøre, vi hadde en frilanser som holdt på med dette, men han valgte å slutte. Det å finne en ny frilanser mens det er kutt i hele organisasjonen hadde nok gitt en avsmak for de som må gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konkurransene bør ikke komme for sjelden og heller ikke vare så alt for lenge. Dette fører bare til at de som er virkelig flinke, stikker av med seieren for ofte, og vi ferskissene får aldri sjansen. Å få dagens bilde eller vinne en slik konkurranse kan være vanndråpen som får frøet til virkelig å spire.

 

En ny konkurranse hver uke hadde kanskje vært passende?

Ideelt sett så hadde det sikkert vært passende, men når dagens bilde ikke fungerer så tviler jeg på at ukens bildet heller vil fungere i praksis.

 

Om en slik konkurranse skal være ukentlig, månedlig, annenhver måned eller ..... er ikke det viktige slik jeg ser det. Det viktige er å finne et intervall som gjør at redaksjonen i praksis klarer å gjennomføre dette. Det er ganske tydelig nå at en for stor frekvens på konkurranser sannsynligvis ikke vil fungere.

 

Rent personlig så anser jeg det som mer interessant å få i gang igjen "månedsgjennomgangene" som smart1 nevner i en post i denne tråden. Selv om jeg ikke har bidratt så mye i disse månedtrådene så leste jeg alltid med interesse månedsgjennomgangene da de ble utført regelmessig og de inspirerte meg når det gjaldt min personlige fotografering.

Lenke til kommentar

Konkurranser er jo alltid gøy. Det bør være et konkret tema eller oppgave, der blidet skal være tatt i konkurranseperioden. Slik blir vi utfordret litt til å gjøre ting vi kanskje normalt sett ikke ville gjort. Kanskje bør det være en konkuranse en gang i måneden eller annenhver måned. Bør en ha et tak på antall deltakende bilder? Ett,to,tre? Kan jo ikke være så mange at redaksjonen drukner heller?;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja.. f32.no er vel stedet å gå da skjønner jeg.. ^^

En kan jo alltids "dra" flere steder, men om gresset er så mye grønnere vet jeg ikke...  Ser ut til at intensjonene kan være de beste, men det skorter nok på "gjennomføringsevnen"( vilje og/eller ressurser, både her og der..).  Og imens så dør de som "beiter".... (les: gir opp og finner andre webområder, kun et tastetrykk unna).... :confused:

 

PS!

Får bare håpe det kommes opp med noe som er gjennomførbart, en eller annen gang... (både her og der)...  :hmm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

....og hva tenker så redaksjonen om veien videre?

 

Vi starter med å sjekke litt rundt hos produsentene for å skaffe premier til konkurranser, og så kjører vi igang en fotokonkurranse om ikke så lenge. Men inntil videre vil vi ikke binde oss til et fast antall konkurranser – vi gjør heller som vi har gjort med helgekonkurransene på tek: Lager konkurranser når vi har fine premier å gi bort.

 

Når det gjelder Bildekritikken mener jeg dette er en veldig fin tjeneste og en bra måte for brukerne å gi tilbakemeldinger på hverandres bilder på. Det er en tjeneste som ikke krever særlig med ressurser fra vår side, og som vi kan bli enda flinkere til å promotere på Tek-forsiden oftere – slik at vi får rekruttert flere brukere. Konkurranser kan være en del av denne promoteringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

 

....og hva tenker så redaksjonen om veien videre?

 

Vi starter med å sjekke litt rundt hos produsentene for å skaffe premier til konkurranser, og så kjører vi igang en fotokonkurranse om ikke så lenge. Men inntil videre vil vi ikke binde oss til et fast antall konkurranser – vi gjør heller som vi har gjort med helgekonkurransene på tek: Lager konkurranser når vi har fine premier å gi bort.

 

Når det gjelder Bildekritikken mener jeg dette er en veldig fin tjeneste og en bra måte for brukerne å gi tilbakemeldinger på hverandres bilder på. Det er en tjeneste som ikke krever særlig med ressurser fra vår side, og som vi kan bli enda flinkere til å promotere på Tek-forsiden oftere – slik at vi får rekruttert flere brukere. Konkurranser kan være en del av denne promoteringen.

Takker for kjapt og utfyllende svar:-)

Frekvensen på konkurransene er egentlig ikke så viktig, så lenge vi vet at de kommer jevnlig. Når det gjelder premier, så synes jeg for min del at det kommer i andre rekke, uten at jeg sier nei takk til en fin pokal... Synes det er fint og litt viktigere og få tilbakemeldinger på det en presenterer.

Bildekritikken kan og bør promoteres bedre. Viktig med nye bidragsytere, slik at mangfoldet blir større. Når det gjelder ressurser, så er vel bidragsyterne en av dem, så hvis ting blir lagt tilrette, blir bildekritikken nokså selvgående.

Lykke til med veien videre, og så skal jeg gjøre mitt:-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

....og hva tenker så redaksjonen om veien videre?

Vi starter med å sjekke litt rundt hos produsentene for å skaffe premier til konkurranser, og så kjører vi igang en fotokonkurranse om ikke så lenge. Men inntil videre vil vi ikke binde oss til et fast antall konkurranser – vi gjør heller som vi har gjort med helgekonkurransene på tek: Lager konkurranser når vi har fine premier å gi bort.

 

Når det gjelder Bildekritikken mener jeg dette er en veldig fin tjeneste og en bra måte for brukerne å gi tilbakemeldinger på hverandres bilder på. Det er en tjeneste som ikke krever særlig med ressurser fra vår side, og som vi kan bli enda flinkere til å promotere på Tek-forsiden oftere – slik at vi får rekruttert flere brukere. Konkurranser kan være en del av denne promoteringen.

 

Skjer det noe på denne fronten snart?.... :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...