Gå til innhold

Tesla Model X lanseres 29. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nesten så man håper at det hovedsaklig blir dagens elbilister som vil kjøpe X, da kan vi håpe på at bruktprisen på S, Leaf, Golf og Soul synker merkbart når det kommer flere bruktbiler på markedet.
Hvis det hovedsaklig er fossilbilister som kjøper X så synker ikke bruktprisene på elbiler, med mindre prisene på nye elbiler synker.

Mange påstår at det vil være et stort verditap på elbiler, men det merker man ikke så mye til når man kikker på brukte elbiler på Finn.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Nå blir det nok fullt av brukte tesla s på finn fordi alle rikingene som kjører de bilene skal ha det siste som er x

Tja, man sa det samme når Model S kom med firehjulsdrift. Det kom en drøss med overskrifter som "Eksplosiv vekst i brukte Tesla-biler" og "Nå raser prisene på brukt Tesla". Men, det ble bare en periode med en liten økning i antallet på finn samtidig som prisen holdt seg relativt høye, og nå er det generelt sett få biler og fortsatt høye priser igjen på brukte Model S. 

Lenke til kommentar

Forferdelig stygg bil og med de dørene er den jo helt praktisk ubrukelig å.

 

Vet ikke om dørene gjør den så ubrukelig, bortsett fra i situasjoner hvor det er lav klaring i høyden der man parkerer. Stygt og meningsløst kan jeg være enig i. Den ser ut som en toyota corolla fra nittitallet.

Lenke til kommentar

Nå har jo faktisk disse dørene flere funksjoner, der den viktigste er at de gir tilgang til både 2. og 3. seterad uten å måtte justere setet på 2. rad. Andre bilder med tre seterader har vanligvis løst dette med skyvedører som igjen fører til en formfaktor som jeg synes er veldig mye mindre pen enn denne...

 

Andre fordeler vil være at man kan stå tørr under når regnet faller (rett) ned, samt at man slipper å ha en dør mellom seg selv og nabobilen når man skal inn og ut av baksetene.

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Men å bruke taket til frakt er vel kanskje utelukket..

Ja, det er iallfall ikke superenkelt.

 

Jeg fascineres litt av kravet om at elbiler skal være egnet til alle former for bruk, alltid. Tror det er fem år siden sist jeg hadde noe på taket på min bil, det er definitivt ikke en viktig faktor når jeg skal velge modell. Skal man ha ting på taket hele tiden må man selvsagt velge en bil som er egnet til dette, akkurat som man må velge en egnet bil om man skal mye ut i terrenget, skal ha med paller ofte, eller om man skal kjøre på vannet.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Men å bruke taket til frakt er vel kanskje utelukket..

Det er nok vanskelig. Men å bruke taket til frakt er vel sjeldent et mål i seg selv?

 

Bilen er såpass stor at det man i en konkurrerende bil ville puttet i en takboks har man plass til i bagasjerom eller kanskje frunk.

 

Når det gjelder lange ting som ski etc. så finnes det løsninger der også:

12032783_10100997157250718_1880560850416

Lenke til kommentar

Er det andre krav til elbiler enn andre biler da? For andre enn de som tenker at elbilen er bil nummer 2, 3 eller 4? Jeg bruker ikke taket veldig ofte, men av og til er det nyttig. Skal man ha med seg en kajakk eller andre store ting. Er bilen full av unger, og man skal ha med seg baggasje, så er en takboks veldig kjekt å ha. Byggeprosjekter hjemme eller på hytten som gjør at man trenger å ha med seg byggematerialer. Det er jo sånt som skjer innimellom, og da er det kjekt å ha muligheten. Hvis valget står mellom takrails og måkedører, så vet jeg hva jeg hadde valgt ihvertfall. Ser nytten i det ene, men ikke i det andre..

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

 

Forferdelig stygg bil og med de dørene er den jo helt praktisk ubrukelig å.

Vet ikke om dørene gjør den så ubrukelig, bortsett fra i situasjoner hvor det er lav klaring i høyden der man parkerer. Stygt og meningsløst kan jeg være enig i. Den ser ut som en toyota corolla fra nittitallet.

 

 

Hvordan skal jeg få åpnet de dørene i min trange garage? Hvordan få plass til skiboksen?

 

Edit: Ser du har svart på det lengre ned :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Er bilen full av unger, og man skal ha med seg baggasje, så er en takboks veldig kjekt å ha. 

 

Joda, men du må ikke undervurdere plassen inni bilen. I motsetning til de fleste (alle?) andre SUV-er med 7-seter så har man faktisk god plass til bagasje inni bilen selvom det er 7 personer i den.

 

Se f.eks. Q7: http://s3.amazonaws.com/rparts-sites/c09efbd98d442223f63a49fdf6c7bf03/images/products/zaw380505a.jpg

 

Vs. model X: http://image.automobilemag.com/f/52402802+w1000+h667+q80+re0/tesla-model-x-trunk.jpg

 

I tillegg har man bagasjerommet foran (frunken)...

Lenke til kommentar

 

 

Forferdelig stygg bil og med de dørene er den jo helt praktisk ubrukelig å.

Vet ikke om dørene gjør den så ubrukelig, bortsett fra i situasjoner hvor det er lav klaring i høyden der man parkerer. Stygt og meningsløst kan jeg være enig i. Den ser ut som en toyota corolla fra nittitallet.

 

 

Hvordan skal jeg få åpnet de dørene i min trange garage? Hvordan få plass til skiboksen?

 

Nå vet jeg ikke hvordan din garasje ser ut, men i de fleste trange garasjer med normal takhøyde er det en fordel at dørene går opp og ikke er i veien når man skal inn og ut av bilen. De bygger svært lite ut til siden ved åpning og lukking og krever ikke veldig stor takhøyde for å åpnes.

 

Som nevnt så trenger man ikke skiboks. Ting man vanligvis putter i skiboksen er det her plass til inni bilen, evt. på hengerfeste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...