Gå til innhold

Derfor er iPad Mini 4 tynnere enn forgjengeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat som alle mobiler de siste årene altså, at skjerm og touch-panel er "bonded" fra fabrikk er vanlig.

 

Det gjør det dessverre ikke bedre av den grunn.

 

Selv skulle jeg gjerne åpnet min Surface Pro Gen1 for å sette inn mere ram og langt større SSD, da jeg har lyst på det og den bruker standard vare.

 

Dog er det jeg har funnet på nett, at faren for å ødelegge hele maskinen er svært stor, så holder jeg meg unna. Når selv erfarne teknikere som de fri iFixIT sliter, da er det ikke prosjektet for meg på en god stund... Nå fikk jeg den for 4 lapper, så mulig jeg vil prøve etterhvert, men det får holde foreløpig.

Lenke til kommentar

 

Akkurat som alle mobiler de siste årene altså, at skjerm og touch-panel er "bonded" fra fabrikk er vanlig.

Det gjør det dessverre ikke bedre av den grunn.

 

Selv skulle jeg gjerne åpnet min Surface Pro Gen1 for å sette inn mere ram og langt større SSD, da jeg har lyst på det og den bruker standard vare.

 

Dog er det jeg har funnet på nett, at faren for å ødelegge hele maskinen er svært stor, så holder jeg meg unna. Når selv erfarne teknikere som de fri iFixIT sliter, da er det ikke prosjektet for meg på en god stund... Nå fikk jeg den for 4 lapper, så mulig jeg vil prøve etterhvert, men det får holde foreløpig.

 

Det blir noe annet. At skjerm og touch er tett integrert har mange fordeler og på mange mobiler (og laptops) er det svært enkelt å bytte skjerm/touch-sandwichen. At Surface velger et så tett design (og kanskje spesielt iPads som er limt i alle retninger) er kjipt, men ikke uvanlig i disse dager da designet skal være sømløst og uten en skrue, samtidig som innholdet blir mer og mer komprimert og spesialisert. Selv min favoritt (Thinkpads) har modeller hvor minne ikke kan byttes eller oppgraderes.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...