Gå til innhold

Amazons nye strømmeboks går i strupen på Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den støtter problemfri tilkobling med AirPlay og tjenester mot iTunes/AppStore, så kan den jo være et alternativ for oss med iDingser.

 

iDingser fungerer med Miracast på f.eks. Chromecast. Trenger ikke Airplay om man får gjort den samme jobben eller mer via konkurrerende teknologi. Med mer tenker jeg her på støtte for 4K oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis den støtter problemfri tilkobling med AirPlay og tjenester mot iTunes/AppStore, så kan den jo være et alternativ for oss med iDingser.

iDingser fungerer med Miracast på f.eks. Chromecast. Trenger ikke Airplay om man får gjort den samme jobben eller mer via konkurrerende teknologi. Med mer tenker jeg her på støtte for 4K oppløsning.

 

 

Takk.

 

Da kan den jo være et alternativ for de som ønsker å vurdere noe annet enn Apple-TV. 

 

Men hva med tilgang til iTunes/AppStore?

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Hvis den støtter problemfri tilkobling med AirPlay og tjenester mot iTunes/AppStore, så kan den jo være et alternativ for oss med iDingser.

iDingser fungerer med Miracast på f.eks. Chromecast. Trenger ikke Airplay om man får gjort den samme jobben eller mer via konkurrerende teknologi. Med mer tenker jeg her på støtte for 4K oppløsning.

 

 

Takk.

 

Da kan den jo være et alternativ for de som ønsker å vurdere noe annet enn Apple-TV. 

 

Men hva med tilgang til iTunes/AppStore?

 

 

Om jeg forstod Dinside-artikkelen om Apple sin Android-app for å overføre filer og innstillinger til ny Apple-enhet, så kommer det iTunes-app om ikke alt for lenge. Hvorvidt disse Amazon-variantene nå støtter Google Play eller kun sin egen app-butikk.

 

Appstore må du dessverre, ihvertfall om du har kjøpt endel apper allerede, bytte ut med Google Play for Android-baserte enheter.

 

Apper som finnes på begge plattformer må du som regel kjøpe på nytt i Google Play om de ikke er gratisapp der. Dette bør du sjekke med leverandøren om de tillater deg å få kjøpeversjonen i Google Play gratis, når du allerede har kjøpten i Appstore. Frykter dog at du må dobbeltbetale da.

 

Edit: skriveleif

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis den støtter problemfri tilkobling med AirPlay og tjenester mot iTunes/AppStore, så kan den jo være et alternativ for oss med iDingser.

iDingser fungerer med Miracast på f.eks. Chromecast. Trenger ikke Airplay om man får gjort den samme jobben eller mer via konkurrerende teknologi. Med mer tenker jeg her på støtte for 4K oppløsning.

 

 

Takk.

 

Da kan den jo være et alternativ for de som ønsker å vurdere noe annet enn Apple-TV. 

 

Men hva med tilgang til iTunes/AppStore?

 

 

Om jeg forstod Dinside-artikkelen om Apple sin Android-app for å overføre filer og innstillinger til ny Apple-enhet, så kommer det iTunes-app om ikke alt for lenge. Hvorvidt disse Amazon-variantene nå støtter Google Play eller kun sin egen app-butikk.

 

Appstore må du dessverre, ihvertfall om du har kjøpt endel apper allerede, bytte ut med Google Play for Android-baserte enheter.

 

Apper som finnes på begge plattformer må du som regel kjøpe på nytt i Google Play om de ikke er gratisapp der. Dette bør du sjekke med leverandøren om de tillater deg å få kjøpeversjonen i Google Play gratis, når du allerede har kjøpten i Appstore. Frykter dog at du må dobbeltbetale da.

 

Edit: skriveleif

 

 

Det var nok det jeg trodde ja. Da blir denne Amazon-boksen feil for min del...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva Apple tenkte på (ikke tenkte?) da de leverte en modell tilpasset 2012 nå nylig. I dag er det 4K som er på vei inn i marked for fullt. Jeg tror Amazones kan gjøre suksess med denne boksen. Får bare håpe enda flere kommer med oppdaterte media-bokser fremover. Selv bruker jeg en HTCP-Pc så jeg har hatt 4k lenge, men trenger en media-boks på hytta.

Lenke til kommentar

4K er i mine øyne bare en hype i overskuelig fremtid.

 

Har selv en Nvidia Shield Android TV som også støtter 4K. Problemet med 4K er at mye av innholdet på nettet har alt for lav bitrate grunnet båndbreddekrav. Tror også de færreste klarer å se forskjell på 4K og 1080p innhold på en 60-tommer TV på normal avstand.

 

Så for min del, heller bra innhold med god bitrate på 1080p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

4K er i mine øyne bare en hype i overskuelig fremtid.Har selv en Nvidia Shield Android TV som også støtter 4K. Problemet med 4K er at mye av innholdet på nettet har alt for lav bitrate grunnet båndbreddekrav. Tror også de færreste klarer å se forskjell på 4K og 1080p innhold på en 60-tommer TV på normal avstand.Så for min del, heller bra innhold med god bitrate på 1080p

Helt enig!

Lenke til kommentar

4K er i mine øyne bare en hype i overskuelig fremtid.

 

Har selv en Nvidia Shield Android TV som også støtter 4K. Problemet med 4K er at mye av innholdet på nettet har alt for lav bitrate grunnet båndbreddekrav. Tror også de færreste klarer å se forskjell på 4K og 1080p innhold på en 60-tommer TV på normal avstand.

 

Så for min del, heller bra innhold med god bitrate på 1080p

 

Da har du virkelig dårlige øyne, til og med min mor ble imponert over hvor mye bedre kvaliteten på 4k vs full HD var på filmene som jeg har filmet på min LG G4. Og det er kun på et mobilkamera...

Lenke til kommentar

 

 

4K er i mine øyne bare en hype i overskuelig fremtid.

 

Har selv en Nvidia Shield Android TV som også støtter 4K. Problemet med 4K er at mye av innholdet på nettet har alt for lav bitrate grunnet båndbreddekrav. Tror også de færreste klarer å se forskjell på 4K og 1080p innhold på en 60-tommer TV på normal avstand.

 

Så for min del, heller bra innhold med god bitrate på 1080p

 

Da har du virkelig dårlige øyne, til og med min mor ble imponert over hvor mye bedre kvaliteten på 4k vs full HD var på filmene som jeg har filmet på min LG G4. Og det er kun på et mobilkamera...

Det kan jo fortsatt være høyere bitrate på dine private videoer enn det er på Netflix 4k.

 

Poenget er vel at det er veldig lite tilgang på 4k med høy bitrate (ala. Blu-ray 4k som ikke er lansert ennå). Ergo er det flere her som mener at poenget er borte (noe jeg helt klart er enig i).

 

Personlig invisterer jeg ikke i ny TV før 4k innhold er utbredt. Det at Netflix i Norge tilbyr mindre enn en håndfull TV-serier i 4k med moderat bitrate, anser jeg ikke som utbredt. Ikke for fem flate øre.

 

Apple vil ikke lansere en AppleTV med støtte for 4k uten at de har innhold i 4k selv. Når de har fått en god del av innholdet sitt tilgjengelig for 4k, så vil jeg nok tro at de vil oppdatere AppleTV til å nettopp støtte 4k.

 

Jeg tror de vil selge mange AppleTV. Spesielt når det kommer nye apps som folk faktisk vil ha. At den ikke har 4k tviler jeg på at vil være et stort hinder for andre enn de som er ute etter cutting edge.

Lenke til kommentar

 

Apple har ytelsesmessig gitt sine konkurrenter en gave i form av den patetisk svake AppleTV, som det skal nesten ingenting til for å forbigå.

 

 

Støtter virkelig ikke nye apple-tv 4k?

Her er tekniske spesifikasjoner for de som er interessert i sånt...:

 

http://www.apple.com/tv/specs/

 

 

For min del betyr det nada, men jeg forstår jo at det betyr mye for andre.

Lenke til kommentar

 

4K er i mine øyne bare en hype i overskuelig fremtid.

Har selv en Nvidia Shield Android TV som også støtter 4K. Problemet med 4K er at mye av innholdet på nettet har alt for lav bitrate grunnet båndbreddekrav. Tror også de færreste klarer å se forskjell på 4K og 1080p innhold på en 60-tommer TV på normal avstand.

Så for min del, heller bra innhold med god bitrate på 1080p

 

 

Da har du virkelig dårlige øyne, til og med min mor ble imponert over hvor mye bedre kvaliteten på 4k vs full HD var på filmene som jeg har filmet på min LG G4. Og det er kun på et mobilkamera...

Mødre blir alltid imponert over hva unga får til, spiller liten rolle om det skjer i den ene eller andre K...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Apple har ytelsesmessig gitt sine konkurrenter en gave i form av den patetisk svake AppleTV, som det skal nesten ingenting til for å forbigå.

 

Støtter virkelig ikke nye apple-tv 4k?

Her er tekniske spesifikasjoner for de som er interessert i sånt...:

 

http://www.apple.com/tv/specs/

 

 

For min del betyr det nada, men jeg forstår jo at det betyr mye for andre.

Til og med du må jo se at å mangle 4k på en streaming enhet i dag er jo bare hårreisende. Henger jo ikke på greip da selv iphone 6s filmer i 4k så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Apple har ytelsesmessig gitt sine konkurrenter en gave i form av den patetisk svake AppleTV, som det skal nesten ingenting til for å forbigå.

Støtter virkelig ikke nye apple-tv 4k?

Her er tekniske spesifikasjoner for de som er interessert i sånt...:http://www.apple.com/tv/specs/

For min del betyr det nada, men jeg forstår jo at det betyr mye for andre.

Til og med du må jo se at å mangle 4k på en streaming enhet i dag er jo bare hårreisende. Henger jo ikke på greip da selv iphone 6s filmer i 4k så vidt jeg vet.

Det spiller ingen rolle for meg personlig. Jeg har ingen anelse om hvorfor de har valgt å ikke legge inn 4K. Det er helt sikkert vurdert også har de kommet til konklusjon om ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...